Vakantie 2022

• Day 1

En we zijn los

July 18, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 29 °C

Vanochtend rustig wakker geworden, en de laatste zaken opgeruimd bij ons huis. We merken duidelijk dat we aan vakantie toe zijn, voor de tweede nacht zijn we de sproeier vergeten uit te doen.....het gras mag dus niet klagen😊
    Het rijden ging goed, wel even weer wennen in de bergjes....maar ons huisje op wielen heeft zich prima gehouden. Het was warm zoals op vele plaatsen vandaag...maar we konden goed doorrijden....we staan op een rustige camperplek in de bergen op 800 meter hoogte....we hebben een mooie schaduwplek en bergmeer is op 50 meter....er is een grote vuurplek waar vanavond een knapperig vuurtje wordt gemaakt. We blijven hier 2 nachten...en weten dan nog niet waar we heen gaan....wellicht hebben jullie goeie tips....laat het ons dan vooral weten😊

• Day 1

Yes, tis gelukt

July 18, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 21 °C

Dit is de plek waar we staan, wat een held ben ik ook met internet zaken....met dank aan Lars moet iedereen het kunnen lezen....

• Day 2

Overlevingsfactor 10

July 19, 2022 in Germany ⋅ ☀️ 30 °C

Het was een tropische dag vandaag, dus niet veel gedaan. Beetje gewandeld, beetje gegeten, beetje gedronken.
    We hebben nog wel even met de voetjes in het water gestaan van het berg meertje maar mijn god......wat is dat water koud zeg🥶. Heb er niet in durven zwemmen, Mazzel wel.....onze duikboot springt overal in.....maar dat vind Marieke dan weer eng.
    We hebben besloten om morgen, wederom een tropische dag....er nog een nacht bij aan te plakken. Donderdag gaan we weer verder trekken.....en door jullie massale reacties....trekken we oostelijk door Tsjechië of Polen....daar lijken we naar toe te gaan....maar goed niets is zo veranderlijk als de stuur van onze camper.

Tot morgen voor de volgende avonturen van Sipje en Sopje ✏️✏️

• Day 3

Tis tijd om te gaan....😊

July 20, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 32 °C

We zijn er klaar mee, we willen verder.....vandaag nog heerlijk in het bos gebleven......zeer aangenaam....maar ons campertje wil graag kilometers maken....Tsjechië IT is......

Gisteravond hadden we hier lichtende nacht wolken.....mooi om te zien en fenomeen dat ik niet kende.

Vandaag toch in het meertje gezwommen.....erg koud....maar we kunnen het afvinken....helaas leven er vissen in water...anders had Marieke ook nog even gezwommen.....Mazzel deed het nog voor....Maar Marieke ging niet verder dan met haar voetjes in het water.

Mazzel vind het lekker om in de zon te liggen, maar ook onder de camper vind ze het fijn....soms de zon, soms de schaduw.

We hebben heerlijk gegeten, salade met biefstuk partjes.....kan ik wel aan wennen.

Camper is weer gecontroleerd op olie en schoongemaakt.....klaar om morgen te vertrekken.

• Day 4

Tsjechië met een Franse slag

July 21, 2022 in Czech Republic ⋅ ⛅ 24 °C

Vanochtend vroeg opgestaan, even ontbijten met koffie.... gisteravond hadden we bijna alles al ingepakt ....behalve de stoelen.......ach kan morgen wel....en dat klopt...helaas wel helemaal nat geworden door de regen....
    De regen bracht ook verkoeling met zich mee, we hebben dan ook heerlijk geslapen.
    Alle noodzakelijk heden om met de camper te vertrekken hebben we voltooid...dus tijd om te gaan. Waarheen.....richting Tsjechië, en daar zijn we ook aangekomen....we blijven hier 2 nachten....er zit hier een prachtig meer bij...helaas nodigt die niet uit om te zwemmen....om te vissen wel....grote ruggen zwieren door het water.....
    Onderweg naar hier heeft het geregend, de zon heeft vandaag een vrije dag...maar zal morgen weer in alle hevigheid weer schijnen.
    We hebben boodschappen gedaan, gewandeld en een biertje van de tap gedronken...lekker gegeten en nu aan de koffie.....kijken wat de avond en de morgen ons weer gaat brengen.....

Alvast de vraag......waar zullen we zaterdag naar toe gaan?

Harm en Joke, jullie gaan vannacht rijden....doe voorzichtig....wie weet zien we elkaar nog😊

• Day 6

Bergen

July 23, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 22 °C

Vanochtend werden we na een goede nachtrust wakker, wat gaan we doen vandaag.....de camping en omgeving waren mooi...maar om het zelfde wandelpad te lopen besloten we om te ontbijten, te betalen en richting het zuiden te gaan.
    We willen uiteindelijk naar Slovenië......dus go.

Zogezegd zo gedaan, echter we wisten toen niet hoe de dag zou verlopen....de reis tot aan München ging goed...daarna kwamen we in de file.....en daar zijn we niet meer uitgekomen.....in 7 uur hebben we 350 kilometer afgelegd....wat een drama.
    We besloten om een camping te boeken....echter we hebben wel 12 gebeld...alles is vol..... camperplekken....vol.... park4night.....vol. We zijn op de bonnefooi naar een camping gereden.....yes er is plek.....o u heeft een hond.....nee dat mag dan weer niet😞

S'ochtends vroeg zijn vrienden van ons Harm en Joke vertrokken vanuit Nederland.....we hadden contact met elkaar en bleek dat we vrij dicht bij elkaar waren.....Harm of Joke bellen 1 x naar een camping....er is plek....en tuurlijk ook wel voor de fam Bootsma hoor.

S'avonds zijn we met ons 4tjes uiteten geweest....super lekker en supergezellig.......
    De dag begon goed, werd erg vervelend en eindigde heerlijk😊

Daarbij, heeft de blower het ook opgegeven....is er een lamp kapot gegaan...lamp kon worden gemaakt....blower niet.....waar is Lars als je hem nodig hebt....😇

• Day 6

Even tussen door

July 23, 2022 in Austria ⋅ ⛅ 28 °C

Tja, wat moet je zeggen.....even ons reisverslag van gisteren.......

Hoe haal je het in je hoofd, reizen op zwarte zaterdag.....en zwart werd het.

Nadat we in de ochtend afscheid hadden genomen van Harm en Joke, ging ieder weer zijn eigen weg. Harm en Joke naar Kroatië en wij naar Slovenië.

Het was zoals verwacht erg druk op de weg, maar toch we maakten onze kilometers wel.....tot dat de navigatie aangaf.......extra wachttijd van 92 minuten .....even later 107 minuten.....we keken elkaar aan zo van..... Maar waarom......en waarom wij.....terwijl we met duizenden mensen in de file staan........de Karawanken tunnel is afgesloten...... uiteindelijke wachttijd......192 minuten.... gelukkig kwam de navigatie met een goed idee... . Een omleiding over een pass......na de reviews over deze pas te hebben gelezen.....hebben we besloten om dit niet te doen en om een camping te zoeken om te overnachten......maar jullie weten het...da's niet gemakkelijk.....gelukkig 1 gevonden.......en hier blijven we 2nachten staan.

We zijn hele tijd weer bezig geweest om een camping in Slovenië te boeken.......zonder succes.......
    We hebben zoals het er nu naar uitziet besloten om naar het zwarte woud te gaan en dan via Luxemburg, Belgische Ardennen rustig weer richting Bedum.

PS Harm en Joke zijn uiteindelijk door de tunnel gekomen en vieren hun vakantie nu in Kroatië.

• Day 7

Heerlijke dag

July 24, 2022 in Austria ⋅ ⛅ 28 °C

Wat was het gisteren een heerlijke dag, we zijn zijn naar het badstrand geweest. Daar hebben we genoten van het water en de zon. Hier waren we echt even aan toe☀️.
    Dit heeft ons weer hernieuwde energie gegeven, en toch hebben we besloten om nog 1x proberen om Slovenië te halen.

Ja ja, niets zo veranderlijk als de stuur van een camper......tis een reisje van 2 uur ....we zijn nieuwsgierig was het uiteindelijk zal worden.

Tot de volgende

• Day 8

Slovenië wel of niet Slovenië....das de

July 25, 2022 in Slovenia ⋅ ☀️ 30 °C

Als allereerste is onze Marit vandaag jarig, ze is ook met hun eigengemaakte 4x4 camper onderweg in Zweden. Tomas heeft haar verwent met gebak, en toen wij zojuist haar toch nog even wilden bellen.....was hij pannenkoeken voor Marit aan het maken.......hoe lukt het ons als ouders om altijd op de verkeerde tijdstippen te bellen.....het zal wel een ouderlijke gave zijn die generatie op generatie overgaat..

Nadat we gisteren een heerlijke dag hebben gehad, gingen we vanochtend al vroeg op pad......toch naar Slovenië......toen we aankwamen liep Marieke verwachtings en hoopvol naar de receptie.......yes......geen plek😞

We gaan naar huis riepen we in koor.....klaar mee......

Maar gelukkig herpakte Marieke zich en zegt hup we gaan door naar Kroatië......onderweg daarheen kwamen we nog een camping in Slovenië tegen......zullen we vragen.....ach waarom niet.....we wisten het antwoord toch toch al......maar goed de mededeling was ...ja hoor er is plek....kiest u uw eigen plekje maar uit....maar Marieke hoorde.....nee sorry we zijn compleet volgeboekt.....maar nee er is plek.....en nu staan we heerlijk tussen de bomen en de bergen.....een meer om in te zwemmen, bossen om in te lopen........

Soms is het leven niet zo leuk, maar meestal is het leven fantastisch😊

PS, let even vooral op mijn jarige job.....en zie hun camper.....

• Day 9

Bled

July 26, 2022 in Slovenia ⋅ 🌧 20 °C

Gisteren was weer een fijne dag, met prachtig weer ....een stevige wandeling......bergje op en bergje af.....prachtige vergezichten. We zijn naar de stad Bled gelopen, daar genoten van de gebouwen en vriendelijke uitstraling van de stad. Uiteraard toeristisch maar het meer, kasteel en bergen maken veel goed

Onderweg zijn we nog een mooie rivier tegengekomen waar een wk Poohstokjes gooien absoluut plaats zou kunnen vinden.

We hebben nog opgezocht wat voor gekke bouwsels in het boerenland staan.....met hun dakjes een horizontale palen .....wie het weet mag het zeggen.....

S'avonds zijn we nog lekker uiteten geweest, al met al een fijne dag .......vandaag blijven we nog hier.....en morgenvroeg vertrekken we weer......waar ons campertje dan naar toe gaat....we weten het niet.......