Australia
Coolangatta Beach

Time to relax

October 16, 2019 in Australia ⋅ ☀️ 25 °C

De temperatuur begint lekker op te lopen, dus wordt het tijd even rustig aan te doen en de was te doen. Hier zijn we een ochtendje zoet mee en genieten ondertussen van het zonnetje bij de camper. Hierbij hebben we gezelschap van een lizard die net zo geniet van de zon als wij. Nadat alle was droog is (en dat ging behoorlijk snel met die warmte) lunchen we even wat en vertrekken we naar het strand. Daar aangekomen staat er een iets hardere wind dan op de camping, terwijl het maar 2 min lopen was... We proberen een plekje te vinden waar we niet gezandstraald worden.. dit is vrij onmogelijk op dit gedeelte. Dan maar een duik de zee in. In het begin voelt deze erg koud aan, maar als je er doorheen bent is het eigenlijk best lekker. Het enige nadeel, zijn die hoge golven😅hierdoor is echt zwemmen onmogelijk en bij sommige golven is blijven staan een hele opgave🙈. Als we wat zijn opgedroogd, proberen we iets zuidelijker op het strand een plekje uit de wind te zoeken. We hielden het even uit achter een paar rotsen, maar dat snijdende zand heeft deze keer gewonnen😅 dan maar de laatste kleine boodschap doen en eenmaal bij de camper even goed afgespoeld. Na het eten hebben we nog gezellig met onze buren Olly & Colleen een paar drankjes gedronken. Hij komt uit Engeland en zij uit Ierland, samen reizen ze nu 3 maanden door Australië. Ik (Maris) heb ook nog een typisch Australische wijnsoort gedronken, Goon, wat best goed te drinken is. Wij zouden het beschouwen als een dessertwijn. Na een paar uur gezellig zitten kletsen over vanalles en nog wat houden we het voor gezien en gaan we lekker slapen. Nog maar 2 nachtjes in de camper, voor we hem inleveren en Australië bijna gedag zeggen. Sleep tight😘Read more

Coolangatta-Festival

June 9, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 20 °C

Heute ging es zu einem 50er -60er Jahre Festival. Echt cool. Die Frauen trugen bunte Kleider und überall gab gab es Musik und es wurde getanzt. Megan, Corban und ich haben einem kleinen Rock n'Roll Tanzworkshop teilgenommen. Ich freue mich schon, wenn ich mit Schatzi wieder das Tanzbein schwingen kann. 😊Read more

Coolangatta Beach