Austria
Milders

De eerste wandeling

July 18 in Austria ⋅ ⛅ 17 °C

De tenten staan vlak naast de rivier de Ruetz. Dat is een behoorlijk hard stromende rivier die je de hele dag goed hoort en ’s nachts natuurlijk ook. Misschien dat ik daarom niet zo goed geslapen heb, het is nog even wennen aan de geluiden en het slapen in een tent. Dat mijn matrasje ook nog langzaam leeg liep hielp ook niet mee. Maar als ik wakker word, schijnt het zonnetje en dat maakt veel goed. Ik loop naar de bakker in het dorp en ga even naar supermarkt om wat spullen voor het ontbijt te halen. Door de zon wordt het al snel warm en als de kinderen wakker zijn, kunnen we heerlijk buiten voor de tent ontbijten.

Na de lunch gaan we een wandeling maken vanuit de camping. Even rustig aan beginnen en nog niet te veel klimmen. We maken een wandeling die eerst het riviertje stroomopwaarts volgt. Een gemakkelijk vlak pad, waarbij we wel mooie uitzichten op de bergen en de gletsjers hebben. De weilanden in het dal zijn mooi groen en je hoort continue het water stromen.

Na een aantal kilometer steken we de weg over en lopen over de hellingen terug naar het dorp. We moeten nu wel wat klimmen, maar erg veel is het niet. Het bos is erg mooi en het valt me op dat het onder de naaldbomen nog zo groen is van mossen, planten en struiken. Al die groen kleuren maken het een mooie wandeling. Uiteindelijk hebben we ruim 5 km gewandeld.

Tijdens het koken van het avondeten is mijn gas op. De maaltijd is gelukkig bijna klaar en de pasta is dan ook nog wel te eten. Maar we kunnen geen koffie en thee zetten, dus lopen we naar het dorp. Het is even zoeken naar een gelegenheid waar je koffie kunt drinken, want dat is niet overal te krijgen. Maar bij Herr Claus hebben ze gelukkig wel koffie. We blijven daar even zitten en gaan weer terug naar de camping.

Dach überm Kopf

July 10, 2016 in Austria ⋅ 🌧 16 °C

Heute gab es einen anstrengenden Aufstieg zum Skigebiet Schlick 2000. Jetzt bin ich endlich im Bett und kann die müden Beine ausstrecken😴

Und am Donnerstag gehe ich vielleicht in die Luft wie auf dem letzten Bild🐦Read more

Milders