Canada
Quisitis Indian Reserve 9

Tofino

October 13, 2019 in Canada ⋅ ⛅ 11 °C

Morgens: Pacific Wild Trail - Lighthouse loop (wobei der Leuchtturm nicht sooo spektakulär war 😀) und Artist loop

Mittagessen: bei Tacofino (Burrito)

Nachmittag und Abend:
    Wickaninnish Beach - Nuu Chah Nulth trail

Tofino war einfach herrlich und wunderschön 😍

Wandern, Essen und Sonnenuntergang.

Pacific Rim National Park og Hvalsafari

August 6, 2018 in Canada ⋅ ⛅ 15 °C

I dag tog vi ud i Nationalparken Pacific Rim, hvor første stop var Kwisitis Visitor Centre. Centreret omhandler de lokale indianere her på vestkysten. De boede i langhuse og levede bl.a. af hvalfangst. Da europæerne kom til landet, var pels fra havoddere en attraktiv handelsvare for indianerne. Pelsen var dengang værdifuld, da den var vandafvisende. på museet var der også en del formidling om naturen, hvor vi lærte at bjørne er vigtige for regnskovens økosystem, da de slæber laks ind i skoven, som bidrager med gødning til skovene, i form af nitrogen. Da vi var færdige på det meget kreative og informative center efter knap to timer, kørte vi ud til en vandrerute kaldet Rainforest Trail, der bestod af to mindre ruter på 1 km hver. Ruterne var lavet som plankestier, der gik op og ned i den tempererede regnskov. Der var masser af informationstavler om skoven og mange gamle træer. Bl.a. så vi et over 800 år gammelt rødt cedertræ. Efter vandreturen fik vi lidt mad og tog på hvalsafari.

Vi havde booket en tur med en båd kaldet en Zodiac, som er en speedbåd med 400 hestekræfter og plads til 12 personer. Da der er mange flere bølger her på vestkysten (ligesom i Danmark) betød det at vi fik noget af en rutschebanetur. Først sejlede vi ud til nogle klipper, hvor vi så Stellers Søløver, disse er verdens største søløveart og kan veje op til 1 ton. Vi så da også en stor han-søløve boltre sig i solen. Et anden event, var de to havoddere der flød rundt i bølgerne og hyggede sig, et dyr vi havde håbet på at komme til at se. De var ligeså legesyge som forventet og meget underholdene at se på. Næste stop på turen var inde i mere roligt vand, hvor en anden båd havde set pukkelhvaler. Pukkelhvaler har vi efterhånden set mange gange, men slet ikke som på denne tur. Der var to hvaler tæt på hinanden, som begge var igang med at fouragere på krill og små fisk. Vi gjorde ophold og oplevede hvalerne på ny, da vi udover ryg, rygfinde og hale, fik den store oplevelse, at se ind i sjælen på disse giganter. Hele 16 gange oplevede vi hvalernes hoveder over vandet og så, hvordan deres kæbe og hals udvidede sig for at kunne sluge et helt ocean af føde. Vi kom lige til deres aftensmad og nød synet længe. Solen var med os lige til det sidste, før vi vendte hjemad i høj fart gennem bølgerne og med tåge og regn undervejs. Endnu en fantastisk naturoplevelse rigere vendte vi hjemad til vegansk frysepizza i hytten.

Spoorzoeken

July 25, 2015 in Canada ⋅ ⛅ 14 °C

Vanochtend eerst een wandeling onder leiding van een gids gemaakt op zoek naar sporen (pootafdrukken en uitwerpselen) van wildlife (wolven, cougars en beren). Eerst kregen we uitleg over de verschillende afdrukken en m.n. hoe je het verschil tussen een pootafdruk van een hond (die er veel lopen op het strand) en een wolf kunt zien. Daarna gingen we op pad. Het eerste stuk strand bij het bezoekerscentrum wordt druk door mensen bezocht dus daar waren weinig sporen te verwachten. Wel lagen er grote stukken alg. Onze gids demonstreerde hoe je daar een hoorn van kunt maken. Vervolgens vonden we al vrij snel sporen van (waarschijnlijk) een kleine roedel wolven en even later verse sporen van een beer. Deze laatste was vanochtend nog gezien op de parkeerplaats. Het was een leuke en leerzame tocht.Read more

Quisitis Indian Reserve 9