Czech Republic
Semily District

Dag 2-Jičín

August 6, 2019 in Czech Republic ⋅ ☁️ 21 °C

Net iets na middernacht, maar goed! Update tijd. Hiervoor waren de foto’s van het huisje te zien, maar dat was niet het enige dat we gedaan hadden. We hadden namelijk besloten naar het plaatsje Jicín te gaan; een klein plaatsje ongeveer een half uurtje verwijderd van ons huisje.

Eenmaal aangekomen besloten we lekker rustig aan de winkeltjes te bekijken. Er waren een aantal souvenirwinkels, waar Hans onder andere een nieuw petje heeft gehaald. Ik heb een nieuwe slobberbroek en een klein edelsteentje gehaald. Het was een rustig plein met gezellige winkeltjes. Wat een mooie architectuur! Leuke gebouwen met felle kleuren, ik vond het helemaal leuk. Ik heb dus veel foto’s gemaakt. Ook zijn we nog een kerk binnen gegaan. Die was ook erg mooi vanbinnen.

Ook kregen we honger en besloten we bij de lokale Turk een ‘kapsalon verkeerd’ te halen. Het was kapsalon als het ware, alleen waren de ingrediënten anders op volgorde gelegd. Heeeerlijk😍helaas geen foto kunnen maken want.. het was alweer op voordat ik er erg in had..

Eenmaal uitgegeten en uitgekeken besloten we terug te gaan naar ons plaatsje om even boodschappen te doen en weer terug naar ons huisje te gaan. Hier hebben we lekker gerelaxed in ons tuintje. Ik moet zeggen dat ik heel snel over mijn fobie tegen bijen en wespen heen kom hier (al vlucht ik nog regelmatig voor wespen, er zat er vanmiddag eentje op m’n pols🤮). Maar goed, vanavond hadden we besloten mini pizza’s te gaan maken in de meegebrachte pizzarette! Heeeerlijk was dat. Hierna lekker uitgebuikt en konden we dan eindelijk ons spelletje spelen; Sushi go! Alleen vond Hans het maar een oneerlijk spel; hij kan het niet zo goed loslaten🤪

Nu ligt iedereen op bed en gaan we weer een lekkere nachtrust tegemoet. Welterusten😘

Dag 5-Opblaasfiguren temmen

August 9, 2019 in Czech Republic ⋅ ⛅ 19 °C

Ik zit hier naast de trap dit verhaaltje te tikken omdat mijn kamer erg warm is en het raam open staat voor wat frisse lucht. Echter had ik geen zin in een herhaling van gisteren🙃de familia is op zoek naar een tas? Waardoor het huis even op z’n kop staat.

Goed, wat hebben we vandaag gedaan? Gezwommen! En hoe. Vanmorgen hadden we weer een wekker gezet om op tijd weg te kunnen naar het zwembad. Dit ging weer niet helemaal volgens plan.. waarna we ook nog een kwartier achter een vrachtwagen reden die maar 20km/p uur reed en we even moesten zoeken naar het adres, waren we er dan eindelijk! (Weliswaar maar een uurtje te laat🤪) We besloten gelijk om alle opblaas figuren maar op te blazen zodat we ze in het zwembad konden gaan temmen. Man man man wat hebben we gelachen zeg. Van Julia die finaal langs de luiaard sprong (slappe lach bij iedereen) tot Hans die meerdere keren kopje onder ging. Zelfs Yvonne bleef niet droog en ontsnapte niet aan de genadeloze luiaard. Ook was de Alpaca moeilijk te temmen maar Hans wist dit uiteindelijk toch te doen! Zelf heb ik de makkelijkste opblaas figuren getemd; de fles en het shirt😆
    Zelfs lokale bezoekers kwamen ons helpen de beesten te temmen en klommen zelf ook op de opblaas beesten. Ik zou het ze op hun leeftijd niet meer nadoen hoor😳
    Ook wilde Julia graag nog van de duikplank.. tja wat kan ik zeggen? Ze heeft een beetje pijn nu🤣 iets met ‘plat op het water’?

Ik heb verder heerlijk in het zonnetje gelegen en nét iets te weinig gesmeerd😬 verbrand dusss! Maar ik heb in tijden niet meer zo’n lekkere zwembaddag gehad. Het was heerlijk gezellig met een perfect weertje. Zoals te zien op de foto’s lag ik aangemeerd bij Julia’s (gekaapte) flamingo. Dat lag echt lekker!

Hierna nog even boodschapjes halen en terug naar huis want het liep al tegen half 8 aan toen we terug waren😳 wij hebben dus lekker laat gegeten. Het was heerlijk, toen het eenmaal bedtijd was voor de wespen☺️ ook kreeg Yvonne nog bezoek van een raar beestje.. we weten nog steeds niet wat het nou was.

Nog even een update over mijn arm; het gaat op zich prima. Ik heb wel een soort spierpijn gevoel en ik voel dat m’n arm wel wat gevoeliger is dus ik ben voorzichtig te werk gegaan vandaag☺️

Zojuist hebben we het huisje van binnen en van buiten versierd want Hans is morgen jarig! Dit zouden we gaan vieren in Praag, maar we hebben besloten een rustdag in te lassen omdat we al best veel gedaan hebben. Wel gaan we Hans z’n verjaardag vieren bij de vrienden in de buurt! Een lekkere barbecue gaat het hopelijk worden! Hierover morgen natuurlijk meer☺️

Dag 9-Praha

August 13, 2019 in Czech Republic ⋅ ☁️ 14 °C

Dit verslagje komt weer iets later dan gepland. Je zal zo wel lezen waarom.

Gisteren zijn we naar Praag gegaan! De lokale bevolking noemt het Praha, dus overal waar we keken moesten we letten op dit woordje! We stonden vroeg op om op tijd weg te gaan. Dit is ons vrijwel gelukt. Na anderhalf uur in de auto (waarbij ik nog effe heb doorgeslapen) kwamen we aan bij een parkeerterrein. Vanaf hier zouden we met de metro naar het centrum van Praag reizen. Eerst moesten we wachten tot we het terrein op mochten, want het terrein stond vol🙃 maar dat duurde niet erg lang, gelukkig stonden we binnen tien minuten klaar om naar de metro te lopen.

We hadden al voorspeld dat we onze vrienden weer tegen zouden komen, maar dat we ze zó vroeg tegen zouden komen? Julia maakte even duidelijk dat wij het waren door als een oempaloempa rond te dansen en te zwaaien. Wij liepen rustig door naar de metro..

We moesten metro C richting Hajé hebben! Hierbij moesten we uitstappen bij halte Museum. Dit ging vlekkeloos! De Tsjechische metro’s verschillen niet zo van de Nederlandse, alleen zijn de vierzits stoelen daar maar driezits.. daar kon ik niet zo goed bij..

Uiteindelijk stapten we uit bij Museum! We waren eindelijk in Praag hoor! Eerst bekeken we een aantal souvenir winkeltjes, omdat we allemaal nog wat souvenirtjes nodig hadden. Ook was er een hoop te zien aan mooie gebouwen, kerken en standbeelden. Praag is een hele mooie stad. Ook moest ik van Hans & Yvonne een bepaalde soort wafel gegeten hebben. Ik ben achter de naam gekomen; Trdelnik! Een soort dik deeg met suiker in een rondje gebakken, met ijs of slagroom. Ik had er een met ijs en een hele hoop aardbeien! Man wat lekker. Wel zat ik gelijk nokkie vol.

Daarna zag ik de Hamleys! Ik was helemaal enthousiast, want ik hou van die speelgoedwinkel. We zijn daar denk ik wel een half uur in geweest. Er is gewoon teveel te zien. Nadat we de winkel uit getrokken moesten worden liepen we door om de rest van Praag te zien. Ik heb een hoop foto’s gemaakt omdat het er allemaal heel mooi uitzag.

Uiteindelijk was het tijd om even iets te eten. We gingen zitten bij Meetburger en deelden een menuutje aan mini burgers. Ik had de pittige burger, die was zeker pittig🥵🔥

Dag 10-Mini pizza maken

August 14, 2019 in Czech Republic ⋅ 🌙 14 °C

Gister hebben we mini pizza’s gemaakt.
    Georgina had koude voeten dus die dacht ik maak ze warm, bij de pizzarette.
    Ze dachten ook we doen een wedstrijdje wie het hardst snurkt.
    Wie zou er gewonnen hebben ?

Dag 2-Foto's huisje

August 6, 2019 in Czech Republic ⋅ ☁️ 24 °C

Goeiemiddag! Hierbij de beloofde foto’s van het huisje. Het is een echt klein huisje op de prairie. We zitten hier wel zo’n 500 meter boven zeeniveau, hoog in de bergen! Het is een aardig steil wandelingetje omhoog willen we bij het huisje komen, maar dat maakt het niet minder knus!

De bedden liggen weliswaar op de grond, maar man man man wat hebben wij goed geslapen. Het kan ook komen door het feit dat we allemaal écht heel moe waren, maar dat gaan we vanavond dan wel zien. De dekens en kussens liggen in ieder geval heerlijk.

De eigenaar van dit huisje is me toch een lieve man! Ook al kunnen we elkaar totaal niet verstaan, we weten toch met handen en voeten ons verstaanbaar te maken. Hans vindt hem heel aardig want hij geeft ons bier☺️

Hierbij de foto’s van ons huisje!

Dag 3-Was het toeval?

August 7, 2019 in Czech Republic ⋅ 🌧 16 °C

Toen was dag drie alweer voorbij! Het begon met een laat ontbijtje en de discussie wat we zouden gaan doen vandaag. We wilden iets overdekt, want het zou misschien gaan regenen. Na een tijdje wikken en wegen hadden we besloten om naar een winkelcentrum te gaan in de buurt van Liberec. Het winkelcentrum heet “Nisa”. 🙃.

Verder was het winkelcentrum wel leuk! Er waren allerlei soorten winkels, zoals een gitaarwinkel waar Julia verliefd werd op elke gitaar die ze zag. Ook zijn we heeeel lang in de H&M geweest, want hoe toevallig kan het zijn: we kwamen vrienden tegen! We wisten dat zij ook in Tsjechië waren, maar hoe bizar is het dan dat we elkaar tegenkomen in een winkelcentrum, ín de H&M? Ik kan er nog steeds niet helemaal bij😳 Was het toeval?🤪
    Wel was het erg gezellig en stond de H&M even op z’n kop door ons😆. Grapje.

Goed, daarna lunchen. Wat is de Chinees toch lekker hier. Foto in de bijlage🍲
    En wie kwamen we daar tegen?! Je raadt het al. Yvonne speelde even voor paparazzi en wilde stiekem een foto maken maar dat werd helaas al snel onderschept🤔

Na de lunch besloten we langzaam aan terug te gaan om boodschappen te halen. Door de machtige lunch besloten we wat lichter te eten. Ik had besloten even een borreltje mee te nemen voor in de avond. Hierop noemde Hans mij een alcoholist. Ik heb het pot-ketel principe maar even toegepast op deze situatie☺️

Onderweg naar het huisje gingen wij erop letten dat Hans dit keer niet de afslag zou missen! Had hij dat maar wel gedaan.. We reden wel op een hele mooie berg, maar deze leidde niet naar onze bestemming. We kwamen klem te zitten als het ware, dus mocht Hans weer lekker achteruit manoeuvreren. Het was wel weer een lekker toeristisch weggetje🏡🏔

Na het avondeten wilden Julia en Hans een revanche met Sushi Go! Dit gingen wij dus doen. Hans heeft hierbij eindelijk een keertje gewonnen! Hier was hij blij mee😋
    Ook had ik een escape room spel gekocht. We waren best nieuwsgierig naar hoe dit zou werken. We besloten de uitdaging aan te gaan en het doosje te openen. Echter waren de raadsels erg moeilijk en was iedereen best moe (en aangeschoten (Julia vond de rum-cola niet lekker, ook al zat er heel weinig rum in) ). We hebben besloten de escape room morgen verder te gaan doen, zodat we allemaal scherp zijn!

Morgen zijn de plannen al gemaakt; we gaan naar de dierentuin in Liberec! Hier zijn Hans, Yvonne en Julia al eens heen geweest, dus we weten zeker dat het een goeie dag gaat worden.
    Tot morgen!

Dag 4-(Pech)vogels en andere dieren

August 8, 2019 in Czech Republic ⋅ ⛅ 17 °C

Daar zijn we weer met wat verse verhalen om te lezen! Dag 4 is voorbij en het was een wisselvallige dag voor ons. We begonnen onze dag om 8 uur sochtends, want we wilden rond 9 uur de auto instappen om naar de Zoo Liberec te gaan. Dit liep iets uit... tien over half 10 zaten we dan eindelijk en gingen we op weg. Eenmaal bijna bij de dierentuin aangekomen waren er weer gezellig wat omwegen. Altijd leuk. Toch weten we altijd onszelf hieruit te redden🦸🏼‍♂️

De dierentuin! Het was toch een andere dierentuin dan vorig jaar, maar dat gaf niks. Het was een gezellig dierentuintje. Waar ik wel echt aan moet wennen hier in Tsjechië is dat alles in heuvels gaat. Heuveltje op, heuveltje af.. zelfs in Gran Canaria is het niet eens zo erg😆 dit geeft trouwens wel heeeele mooie beelden! Dus dat maakt het wel weer goed.

De dierentuin was gezellig en het was goed te doen met het weer. Wel vonden we dat er een hoop dieren onnodig achter glas zaten.. maar goed. We hebben een aantal mooie dieren gezien en vastgelegd! Hieronder de mooiste foto’s.

Na drie uurtjes besloten wij terug te gaan naar Vesela en boodschappen te doen... bij de Lidl!! Dat was bekend terrein. Fijn is dat he, als TN’er😂(Typische Nederlander)

Onderweg naar het huisje kwamen we nog iets über schattigs tegen; een mini zwijntje. Deze was zó schattig! Hij rende gauw terug naar zijn mama toen wij aan kwamen rijden en stopten om te kijken. Toen kwam de rest van de familie zwijn koekeloeren.. wij reden maar weer verder🙃

Eenmaal in het huisje aangekomen zouden er een paar dingen gaan gebeuren die niemand had voorspeld. Allereerst wilden Julia en ik allebei even rust. Wij lagen dus even te chillen. Ik had mijn raam wagenwijd opengezet voor wat frisse lucht, met alle risico’s voorbehouden. En ja hoor, er vloog een wesp naar binnen. Heel fijn🙃 In de eerste instantie hoopte ik dat ie naar buiten zou vliegen zodat ik het raam dicht kon doen, maar in plaats daarvan dacht ie dat ik een landingsbaan was. Hij ging langzamerhand mijn kant op en ik moest er niks van hebben. Ik zat op mijn bed dus ik kroop op hoge snelheid richting de uitgang waarbij ik mijn arm stootte, waardoor mijn gewricht even uit en weer terug in de kom schoot.. en nu ben ik zielig😢 arm in de mitella en rust houden.
    Daarna bedacht Julia dat het handig was als zij ook nog even gewond zou raken. Zij miste de laatste trede van de trap en kwam zo met haar voet vol tegen de punt van de trap aan.. toen waren we allebei zielig😥 de pechvogels😆
    Wel hebben we allebei geprobeerd niet te lachen toen de ongelukken plaatsvonden (ook al zag dat van Julia er erg grappig uit).

De avond verliep dus even rustig aan, omdat er niet veel gedaan kon worden😆 bami en rijst stond er op het menu. Na het eten besloot ik om even mijn zus te bellen en tegelijkertijd kwam de eigenaar van het huisje even kletsen met Hans en Yvonne. Hij probeert zo erg om zich verstaanbaar te maken!

Morgen zijn de plannen om te gaan zwemmen! Wel kijken we nog even aan in hoeverre mijn arm vervelend blijft doen. Zelf hoop ik dat het alleen een spierpijn gevoel geeft en dat het verder weer te doen is, maar we gaan het zien. Voor nu gaan we iets eerder ons bed in. We merken allemaal dat de dagen lang zijn, dus een beetje extra rust kan zeker geen kwaad😴

Dag 6- 't Is feest tralala

August 10, 2019 in Czech Republic ⋅ ⛅ 16 °C

Zet je feestmuts maar op want het is nog een uurtje de verjaardag van Hans🥳 Dat hebben we vandaag gezellig gevierd door uit te slapen (ik dan😁) en het in de ochtend in ieder geval rustig aan te doen. Ook was het tijd voor kadootjes en konden we dan eindelijk Hans zijn kado’s geven. Die had ik helemaal vanuit Nederland meegenomen. Ik had een wijnglas vol met drop gegeven met de tekst: Home is where the wine is. Dit vond ik zo toepasselijk dat dit het perfecte kado was😆 In de middag zouden we gaan barbecuen bij vrienden dus we hadden eerst nog de nodige boodschapjes gehaald waarna we op pad gingen naar Kamenice (spreek uit als kan-niet-niezen).

Eenmaal aangekomen moest er natuurlijk wel even gezongen worden voor de jarige! Hiervan is een filmpje, alleen kan die niet op het blog gezet worden😢 We hadden taart gekocht op een hele grappige manier. Elk taartpuntje zat namelijk apart verpakt in een doosje! Niet heel goed voor het milieu misschien🙈maar ik vond het heel leuk! Zeker als je wel taart wil hebben maar dan niet gelijk een hele, of juist andere smaken, wat wij ook gedaan hebben. Het taartje was heerlijk trouwens🤤

Hierna was het tijd voor de barbecue. De mannen hadden aardig wat vlees ingeslagen dus er kon zeker gebunkerd worden. Wel was het jammer dat het af en aan bleef regenen😢 hierdoor hadden we wel in ieder geval geen last van wespen. En al hadden we deze wel gehad, dan kwam ik te hulp met mijn elektrische tennis racket. Ik maakte ze ‘kapot’😇

De barbecue was heerlijk! We hebben zeker weten allemaal onze buikjes rond gegeten. Ook de straatkat Marly zat lekker mee te eten. Dit is een kat die vorig jaar ook al op bezoek was en dit jaar ook weer van de partij was. Ze was zo bijdehand dat ze letterlijk het eten van je bord pikte!

Nadat we klaar waren met eten was er voor sommige van ons nog wel plek voor wat marhmallows😋 onder het genot van een geroosterde marshmallow en een wijntje werd het donker. Hierna kwam de familie van Marly op bezoek! De dochter van Marly met haar twee kittens kwamen er gezellig bij, wat schattig! Die twee kittens waren erg schuw, maar durfden uiteindelijk wel langs te lopen voor het schaaltje melk wat er stond.

Na een lange dag was het tijd richting huis te gaan. Onderweg kwam Julia er nog even achter wat haar naam was🙃 Ook is ze zo verbrand dat je nog niet eens een hand op d’r schouder kan leggen of ze gaat al door de grond. Die heeft haar lesje wel geleerd denk ik.

Morgen gaan we weer zwemmen😋dan is het waarschijnlijk de laatste ‘mooie’ dag om te gaan dus dan is het de tweede poging om de opblaas beesten te temmen. Hierover morgen meer!

Dag 7-Opblaasfiguren temmen 2.0

August 11, 2019 in Czech Republic ⋅ ⛅ 15 °C

Goeeeeeiemorgen! Dit verslagje komt iets later dan gepland, vanwege gebrek aan zin gisteravond🙈 borreltje hier, borreltje daar..

Gisteren zijn we weer gaan zwemmen! Het was een heerlijke dag en we hadden het voor elkaar gekregen om maar tien minuutjes later te zijn! Dit is eigenlijk gewoon te verwaarlozen vind ik.

We zaten weer op onze vaste stekkie en de opblaas beesten gingen weer de lucht in. Ik besloot om gelijk het water in te springen in plaats van mezelf te martelen en stapje voor stapje door te komen. Julia en ik zouden samen springen, helaas liet ze mij in de steek😢Maar ik was ten minste helemaal door terwijl zij nog moest, dus wie het laatst lacht..

Het duurde niet lang voordat Julia door was. Die viel namelijk weer om de haverklap van elk opblaas beest af. Zelfs de o zo stabiele flamingo waar iedereen met gemak op kwam, was ondergeschikt voor Julia. Die heeft weer een hoop zwembadwater binnen gekregen denk ik.

Zelf heb ik de lama (voorheen alpaca) getemd! Totdat ik weer rechtop wilde zitten.. toen viel ik met m’n snufferd het water in😬 Ik heb zelfs nog op de luiaard gezeten! Alleen is dat ding zo groot en instabiel dat dat niet van lange duur was. Ik ging dus weer terug naar mijn ouwe vertrouwde T-Shirt.

Hans en Ray waren ook weer volop bezig om de eenhoorn, genaamd Chanel, te temmen. Hans is er uiteindelijk opgekomen tot Chanel’s verdriet, want Hans verzoop de eenhoorn door de kop constant in het water te duwen en hierbij luid te roepen; ZUIPEN ZUIPEN ZUIPEN. Ik weet dat dit heel moeilijk te geloven is, maar het is echt gebeurd😂 arme Chanel. Die zou hem later nog wel terug pakken.

Hierna besloten we effies te pauzeren en een hapje te eten. Hierbij heb ik getrakteerd en een wereldbedrag uitgegeven: 10 euro voor een kleine pizza, twee gefrituurde pizza’s genoemd langos, een patatje en drie limonade. Die langos (ik hoop dat ik het goed schrijf) is te zien bij de foto’s en hij was heel lekker!

Hierna waren we bijna allemaal best moe en zijn we bijna allemaal een half uur in slaap gevallen😆Daar lagen we dan met z’n allen, te verpieteren in de zon. Wel was het een heerlijk momentje van ontspanning.

Daarna was ronde twee! We gingen het water weer in met de opblaas beesten en Chanel liet zich niet meer temmen. Dat was te begrijpen, na het fiasco van een uurtje daarvoor.. Ook is Julia op spontane wijze nog in het water gevallen. Geen idee hoe dat is gebeurd. Ik heb haar helemaal niet het water in geduwd ofzo😅

Hierna besloten wij om de opblaas beesten weer leeg te laten lopen. Dit blijft een vervelend klusje. Die luiaard geeft zich vooral niet snel gewonnen. Daar hebben Julia en ik minimaal tien minuten op gelegen voordat ie een beetje leegliep.

Toen was het tijd om boodschappen te doen en naar huis te gaan. We zouden voor de derde avond op rij gaan barbecuen! Gewoon omdat het kan💁🏻‍♀️Ook hebben we weer lekker marshmallows geroosterd, alleen gingen die van Julia in vlammen op en viel die van Yvonne in het vuurtje. Erg lachwekkend dus. Ook was het tijd voor mij voor een borreltje, waarna ik dus totaal geen zin meer had in het schrijven van het verslagje. Dat kan gebeuren. Daarom dat ik het nu schrijf. Het is nu bijna 12 uur ‘s middags en we hebben een rustdag. Vanavond meer over onze avonturen😋

Dag 8-Rust en rummikub

August 12, 2019 in Czech Republic ⋅ ☁️ 14 °C

Ik heb een lesje geleerd: gooi zoete spullen weg als je het niet opeet! Waarom? Omdat daar mieren op af komen! Ik had een lolly in mijn toilettas gestopt omdat ik even gauw mijn kastje wilde opruimen. Deze lolly is waarschijnlijk open gegaan. Ik keek vol verbazing in mijn toilettas toen ik een aantal mieren zag rondlopen in mijn kamer, tot ik erachter kwam dat er zich een heus nestje had geplaatst in het zakje van de lolly🤮 Iedereen lachen joh, behalve ik. Ik mocht m’n toilettas gaan ontsmetten! Bah bah bah. Ik voel nog de beestjes over m’n lijf lopen🙃

Goed. Over op de orde van de dag. Julia en ik zijn vandaag thuis gebleven om even een rustdag te houden. Dit was zeer gezellig. We hebben even de slingers en versiering opgeruimd en de rest van het huisje, waaronder Julia’s kamer opgeruimd. Hierna bedachten we dat het wel leuk zou zijn om even een spelletje te spelen. Het werd dus rummikub. Dit heb ik echt al heel lang niet gedaan, dus ik was de spelregels compleet kwijt. Na een tijdje spelen had ik het weer door en ging het hard waardoor ik zelfs een keertje won💪🏻

Ook hadden we een paar gekke buien wat uiteindelijk uitbrak tot de slappe lach toen Julia schreeuwde van schrik toen ze me zag. Hierbij lag ik uiteindelijk op de grond omdat ik helemaal slap was🤣 dat zijn de mooie momenten die je moet onthouden.

Na een uurtje of drie kwamen Hans en Yvonne weer thuis en die wilden ook graag een potje rummikub meespelen. Dit hebben we gedaan tot het avondeten. Hans blijkt heel goed te zijn in rummikub dus moest ik hem wel een keer verslaan. Dit is me gelukt😁

Het avondeten was dit keer geen barbecue, maar lekker veel groenten met een karbonaadje en aardappelrondjes? Hmm😋
    Hierna gingen we lekker uitbuiken bij het kampvuur, waarbij Julia en ik voor de live entertainment zorgden met een liedje en de guitalele. Het vuurtje hield gelukkig m’n koude voeten warm. Ook heb ik weer van een klein borreltje genoten☺️

Morgen gaan we dan eindelijk naar Praag. De wekker staat vroeg zodat we op tijd kunnen vertrekken! Ik heb er veel zin in, dus veel foto’s kunnen verwacht worden.

Okres Semily, Semily District, مقاطعة سيميلي, Семили, Distrig Semily, Districte de Semily, Distrikto Semily, District de Semily, Semily-i járás, Սեմիլիի շրջան, Distretto di Semily, სემილის რაიონი, Daerah Semily, Powiat Semily, Округ Семили, სემილიშ რაიონი