Ecuador
El Tambo

On my way to Cuenca

June 8, 2023 in Ecuador ⋅ ☁️ 7 °C

Gestern den Tag haben wir versucht um Schmetterlingshaus ein paar schmetterdinger und Kolibries zu beobachten. Naja Warum die kleinen nicht ausgekommen sind hab ich bei dem Regen schon sehr verstanden. Dafür haben wir aber ein paar sehr coole Pflanzen gesehen! Danach haben wir uns noch in ein Café gesetzt und gewartet bis der Bus kommt. Nach knapp 2h Fahrt sind wir angekommen. Haben kurz den Bahnhof gewechselt und haben uns dann die Tickets für später gekauft. Ich nehme extra den Nachtbus weil die Fahrt 12h dauert und da lohnt sich das wenigstens - und ich spare mir die hostel Nacht 😁
      Um uns die 3h noch zu vertreiben und nicht zu erfrieren suchen wir uns ne Restaurant. Das war aufjedenfall auch die beste Entscheidung. Der Besitzer war unfassbar lieb, schenkt uns eine Käsesuppe und egal was wir fragen ob er das hat beantwortet er mit : hija, si claro. No hay una problema.
      Also haben wir uns 2h dort die Zeit vertreiben und mit dem Besitzer gequatscht. Der bus der anderen 2 ist eine Stunde vor meinem gefahren also bin ich mit ihnen zum Bahnhof gegangen und hab dann da noch ne Stunde gechillt. Wo es mir doch ein bissel kalt wurde und ich sehr glücklich war als der Bus endlich kam.
      Im Bus hatte ich das Glück das keine Person neben mir sitzt also konnte ich mich schön ausbreiten. Der Bus ist um 21.20 losgefahren und ist gegen 8 angekommen.
      Es war zwar keine erholsame Nacht aber immerhin hab ich die meiste Zeit geschlafen. Merke ich daran das ich mich an die meisten teile des Hörbuchs nicht erinnern kann :)
      Mal gucken was ich dann heute noch in Quenca anstelle.

26-6 Baños del Inca

June 27, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 7 °C

Worden we om 5 uur door Juan Pablo meegevraagd naar de Baños in zijn auto. Dicht natuurlijk, maar hij komt kennissen tegen die weten wie de sleutel heeft. Hartstikke leuk, hij weet ook wat dingen te vertellen in Spaans en 2 woorden Engels en er is wat engelse uitleg. Daarna willen we hem een drankje aanbieden maar maakt hij een soort grog voor ons. Erg lekker. Hij was blij met mijn klompjes.
      Midden in de nacht (ik moest plassen) krijg ik ook mijn whatsapp weer aan de praat. Pfff.
      Ik heb 2 nieuwe verslavingen. Mijn chipsverslaving is hier wel minder.

26-6 El Tambo

June 26, 2018 in Ecuador ⋅ ☁️ 12 °C

De hele nacht hebben we terug naar boven moeten klimmen, en nog steken onze voeten met binnentent en al onder de buitentent uit. Dus regent het ook een heel klein beetje.
      We beginnen de dag met emotioneel gesprek over mensen die we missen. Mooi.
      Daarna rustig klimmen, er is maar 2 km echt "vlak". Maar toch leuk om te doen.
      We halen Zhud, dat er net zo uitziet als het heet. Daarna wordt de weg een heel stuk drukker, krijgen we knetterhard wind tegen en wordt het weer 6 procent klimmen.
      Fietsen in de bus, die wedstrijd blijkt te doen met de bus achter hem, andere lijn, zelfde mogelijke klanten. Kwartiertje later zijn we in El Tambo en belanden op een "camping". Wel met zwembad. Baños del Inca ook niet gehaald vanwege helling en regen en daarom geen zin meer.
      Mijn whatsapp doet het niet meer omdat ik mijn oude telefoon weer gebruik en hun verificatie smsjes niet aan komen. Wat maakt het nou uit in welk apparaat ik de simkaart steek? Grrr.

27-6 El Tambo : Ingapirca

June 27, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 12 °C

Ik had het best koud vannacht, slaapzak helemaal dicht. Was het nog 10 graden! Hoe snel je aan warmte went!
      Ik doe boodschappen, Karin luiert bij de tent.
      We wilden met Juan Pablo naar Ingapirca en hij zei tot morgen, maar om half 1 is hij er nog niet.
      We gaan met de bus, want het ligt knetterhoog. Zitten we in een afgeladen bus, want de school was net uit. Leuk om mee te maken.
      En daarna hebben we met zijn tweeën een goed Engels sprekende gids, erg fijn. We sjouwen een uur rond op de site en daarna nog een erg leuke wandeling langs rare stenen en een rotsschildering van heel lang geleden.
      Het miezert een beetje rond het avondeten en daarna wordt het ons toch echt te nat, dus om 8 uur zitten we ieder in onze eigen tent, het is toch donker. Ook wat warmer.
      Ik begin me wel wat ongerust te maken dat we niets van de douane horen en dat onze spullen er nog niet zijn.

El Tambo