Satelliet
Weergeven op kaart
  • Dag 48

Quilotoa loop: Laguna de Quilotoa

4 oktober 2015, Ecuador ⋅ ⛅ 14 °C

Als we wakker worden in Quilotoa besluiten we rustig aan te doen en in plaats van om de kraterrand heen te lopen (5u lopen!) alleen af te dalen in de krater. Omdat het erg bewolkt is denken we dat de uitzichten vanaf de kraterrand toch niet zo bijzonder zullen zijn.

Huppelend gaan we naar beneden. Het is nog rustig en op wat locals en paarden na (die zijn er om vermoeide toeristen weer terug naar boven te brengen) zijn we alleen. Beneden aan het meer is het stil, heel stil. We zitten anderhalf uur lang aan het water, zonder veel te zeggen. Bijzonder, en heel fijn om zo'n ultieme stilte te ervaren. Even niets, alleen genieten van het uitzicht.. Geluksmomentje!

De weg terug naar boven valt toch wel tegen. Het is suuuper steil en weer los zand.. Pff, we hadden wel gelezen dat de terugweg pittig zou zijn door de hoogte (3900m) maar dachten op de een of andere manier toch dat dat vast niet voor ons zou gelden 😉.

Eenmaal boven warmen we even op bij de kachel in ons hostel. Onze bus terug naar Latacunga vertrekt pas om 1u dus we hebben nog even (of was het nou 12u? Of half 1? Of toch pas om 16u? Iedereen zegt wat anders, lekker handig..).

Vastbesloten om onze bus niet te missen missen we hem natuurlijk tóch, dus we nemen samen met de Australische Sue waarmee we al eerder hebben gelopen (een bikkel die al 8 maanden al kamperend door Zuid-Amerika trekt!) een pick-up taxi naar Zambahue (met een wel érg jonge chauffeur..). Met een portie Salchipapas in de hand, dit is een soort kapsalon met frietjes, worst, salade en sausjes, jumpen we in de eerstvolgende bus terug naar Latacunga.

We made it! 😁 We hebben de afgelopen dagen 33 kilometer gelopen, 1200 meter geklommen, zijn te voet rivieren overgestoken, waanden ons Bear Grylls, zijn minstens 10 keer verdwaald, achterna gezeten door honden, én de liefste schoolkindjes ooit.. Het was het allemaal waard! Wát een avontuur! De schade? Nul blaren en nul spierpijn, alleen een berg vuile was. Geslaagd voor de test! Nu eerst tijd voor een douche en een goed bed, we zijn kapot!
    Meer informatie