Colca Canyon: Bamboehutje & hot springs

October 20, 2015 in Peru ⋅ ⛅ 12 °C

Na een flink ontbijt vertrekken we om acht uur 's ochtends om aan onze hike te beginnen. Op aanraden van ons hostel proberen we de prijs van het tourist ticket voor de colca canyon omlaag te praten, want 70 soles (€19) is voor Peruviaanse begrippen aardig prijzig. Het lukt nog ook! Na even lief vragen of het niet voor iets minder kan hebben we onze tickets voor 40 soles (€11), yeah we leren het wel! 😎

We lopen vandaag van Cabanaconde naar Llahuar, een klein dorpje onderin de canyon. De weg vinden is super easy, geen kunst aan in vergelijking met de Quilotoa loop. Onderweg zijn de uitzichten schitterend, het gebied is enorm en we zien immens hoge rotswanden in alle kleuren van de regenboog. Toch hebben we haast om in Llahuar aan te komen want Thomas voelt zich niet zo lekker 😢. Hij denkt zelf dat hij volgende keer toch maar niet de cocabladeren uit zijn thee moet opeten, haha! Ook ik heb na vier uur aan een stuk steil naar beneden lopen over los zand en stenen veel last van mijn linkerknie, dat belooft wat voor morgen, au!

Als we er helemaal doorheen zitten ontmoeten we Herman de hond. We hebben allebei niet zo veel met honden, maar Herman is echt een lieverd. Hij blaft niet en zeurt niet om eten, maar wandelt vrolijk voor ons uit. Het lijkt wel alsof hij ons de weg wijst, zoals hij regelmatig voor een shortcut blijft stilstaan alsof hij wil zeggen: vertrouw me, dit is de juiste weg! En echt, Herman blijft trouw met ons mee lopen tot aan Llahuar Lodge, onze slaapplek voor de nacht. Eenmaal daar gaat hij lekker voor de deur van ons bamboehutje liggen.. Lief!

Onze lodge is trouwens echt geniaal. Niet alleen omdat het zo afgelegen is (het dorpje Llahuar blijkt niet meer dan 2 hostels haha), en we in schattige bamboehutjes slapen, maar vooral omdat er hot springs zijn (halleluja!!). We brengen twee uur door in de baden die direct aan de rivier liggen, tot we helemaal rimpelig als een stel naaktkatten eruit komen. Het water is heeeerlijk warm (zo fijn na uren wandelen) en het uitzicht is niet normaal mooi. Dit gaat de boeken in als de beste baddersessie ooit! Die avond drinken we een Peru Libre en spelen we jenga. Na een middagje extreem ontspannen zijn we helemaal uitgerust en klaar voor dag 2 van onze trek. Bring it on! 😁