Satellite
Show on map
  • Day 65

    Colca Canyon: Champions League & mojitos

    October 21, 2015 in Peru ⋅ ⛅ 12 °C

    Dag 2 van onze Colca Canyon Trek! Na een ontbijt met lekker dikke pannenkoeken met jam, vertrekken we om acht uur 's ochtends. We voelen ons topfit en zijn vastbesloten vandaag stevig door te lopen. Ondanks de hitte (in tegenstelling tot dag 1 is de lucht strakblauw!) gaat het goed. We lopen langs de rand van de canyon waardoor het uitzicht voortdurend verandert. Echt heel mooi.

    Dankzij onze gps app nemen we af en toe ook een shortcut, dit is meestal niet alleen sneller maar de route is vaak ook mooier. Een half uur voor het dorpje Malata geeft onze app aan dat we een pad linksaf de vallei in moeten nemen. Wij lopen er eerst voorbij, geen pad te zien.. Als we teruglopen zien we een piepklein onmogelijk steil paadje de diepte in. Hmm.. We twijfelen. Dit pad is veel korter, maar durven we dit wel aan? We nemen de gok!

    Ik strompel met mijn nog steeds pijnlijke  knie de berg af. Arg, waarom moeten we nóg verder de vallei in, moet dat echt? Het moet echt. Tenminste, als we Sangalle willen bereiken. Sangalle, de groene oase in de canyon die we al van ver zien liggen, mét azuurblauwe zwembaden.. Ik kan niet wachten om een duik te nemen in dat zwembad! 😍 Terug naar het onmogelijk steile paadje. Het pad wordt steeds vager, tot we midden tussen een kudde paarden staan (geen idee of ik dat zo goed zeg). Ik pleit voor teruggaan en de langere route nemen (had ik al gezegd dat we een versperring van had pad genegeerd hebben? Alsof iemand ons iets wilde vertellen..), Thomas pleit voor doorlopen, nog heel even. Oké dan. We klauteren door de dichte begroeiing naar beneden op zoek naar een pad. Net als ik het helemaal gehad heb door de stomme cactussen die zo nodig mijn been als speldenkussen willen gebruiken (au!!) vinden we het pad. Yeah, props voor Thomas! 😎 Helemaal gelukkig vervolgen we door een cactus plantage (aha!) onze weg naar beneden. We zijn er bijna!

    Een half uur later komen we aan in Sangalle en gaan we op zoek naar een hostel voor de nacht. Onze enige eis: een zwembad! Haha 😃 Bij hostal Paraiso lodge vermaken we ons prima: Thomas kijkt Champions League met twee Argentijnen en voetbalt met Franse jongens en ik lig te zonnen bij het zwembad (eerlijk waar, dat is de allereerste keer deze trip!). 's Avonds lekker ondeugend aan de mojito's. Heerlijk!
    Read more