Afscheid

January 19, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 16 °C

We zijn weer in Christchurch. In 2011 was hier een verwoestende aardbeving en de gevolgen zijn nog steeds zichtbaar. De 'red zone' is nog steeds een bouwval, vol met verlaten gebouwen en eenzame gevels. We bezoeken een monument voor de slachtoffers. Heftig om te zien.
    Toch is Christchurch volop aan het veranderen. Er is overal indrukwekkende street art en in de gehavende, scruffy, oude gebouwen die er nog staan zijn leuke bars en restaurants gevestigd. Het hippe sfeertje dat er hangt doet me denken aan Berlijn. Tof!
    Zo ook Orleans waar we neerstrijken voor ons laatste avondmaal samen. Je eet hier southern american specialties zoals fried chicken & waffles, mais, crab, gumbo en ribs. Echt om te smullen, zo lekker is het. Denk er een heerlijk blues muziekje bij, een bruin café-achtige inrichting en de sfeer is compleet. Ik droom nog steeds van het goddelijke toetje dat ik hier at.. Eton Mess met kersen, schuim, kokos creme en red velvet koekjes. Kun je het je voorstellen? 😍

Goed. Genoeg over het eten. Dit is alweer onze laatste avond samen.. Vier weken lang hebben we samen door Nieuw Zeeland gereisd. Samen de mooiste plekjes ontdekt, samen verschrikkelijk genoten van luxe eten en heerlijke wijn, samen flink afgezien (Tongariro, I'm talking to you!), samen middenin de natuur geslapen, samen tot in den treure hetzelfde spelletje gespeeld en samen heel veel gelachen.. Wat was het LEUK! We zwaaien ze uit op het vliegveld. Ik heb het best een beetje moeilijk. We gaan ze missen. Enorm.
    De volgende dag regent het de hele dag in Christchurch. Tijd om te gaan, ook voor ons. We hangen een briefje op in ons hostel en weten op de valreep nog onze gehele kampeercollectie te verkopen aan twee geluksvogel die dit fantastische land nog mogen gaan ontdekken.
    Voor ons is het mooi geweest. Tijd voor een nieuw avontuur, deze keer weer lekker met z'n tweetjes.. We gaan naar Indonesiaaa! 😃