Even bijkomen in Kuala Lumpur

July 31, 2016 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Al twee keer eerder landden we dit jaar op dit vliegveld maar het is de eerste keer dat we ook daadwerkelijk het vliegveld gaan verlaten. Maleisië is het 19e land dat we bezoeken, en wel samen met mijn lieve vriendinnetje Joyce!

Als we eindelijk de aankomsthal binnenlopen staat ze ons al op te wachten. Super leuk haar weer te zien (en heel raar, haha!). We duiken meteen een taxi in naar ons airbnbtje iets buiten de stad. We hadden al hoge verwachtingen van ons appartementje, maar in werkelijkheid blijkt onze casa nog mooier dan gedacht. We hebben een prachtig uitzicht op de stad, er is een rooftop-zwembad en een rooftop-gym, en alles is gloednieuw. Te gek.

De eerste dagen in onze condo doen we dan ook weinig. Uitslapen, een uurtje sporten in de gym, relaxen aan het zwembad, lezen.. Heerlijk. Hier kunnen we wel aan wennen. Als we vinden dat het niksdoen lang genoeg geduurd heeft nemen we de metro naar KLCC, een van de grootste winkelcentra van de stad. Onze shopsessie is weinig boeiend hoewel Thomas wel nog even een nieuwe telefoon scoort (eindelijk!). Gelukkig ligt het winkelcentrum pal naast de Petronas towers, die we natuurlijk even vanuit alle mogelijke hoeken op de foto zetten.

's Avonds zijn we door onze AirBnB host Chris uitgenodigd om mee te gaan naar een hawker centre. Dat is een soort foodmarkt met kraampjes waar je allerlei soorten eten kunt krijgen, van Chinees tot Vietnamees en van sushi tot bbq. Chris is trouwens Chinese-Malay, een groep die ongeveer een kwart van de Maleisische bevolking uitmaakt, naast Indian-Malay minderheid en de islamitische Malay die de meerderheid vormen. Geen wonder dat de Maleisische keuken zo divers is.

Chris staat erop dat we prawn noodles, inktvis op Chinese wijze, satay en nog veel meer proberen (alles is heerlijk!) en hij stáát erop dat hij betaalt.. Hoe goed we ook ons best doen, Chris is niet te vermurwen ("don't worry, don't even mention it!"). Enorm lief! En super leuk om de stad te ontdekken met een local, dat maakt de ervaring extra bijzonder.