France
Villepey

Relax dagje

September 21, 2023 in France ⋅ 🌧 21 °C

Goedemorgen,
      Vannacht was het noodweer..regen en onweer. Thijs heeft hier helemaal niets van meegekregen..die was erg druk met bomen zagen. 🤣🤣
      De temperatuur is hier nu prima en het zonnetje probeert door te komen.
      Vandaag hebben we een relax dagje en gaan we even de nodige dingen doen...zoals de camper even opruimen enz....en misschien nog even een duik in het zwembad.
      Maar nu eerst koffie......☕

Vrijdag... wasdag

September 22, 2023 in France ⋅ ☁️ 24 °C

Vanmorgen zijn we eerst even lopend naar de markt geweest en hebben we een paar boodschappen gedaan...eenmaal terug bij de camper een was gedraaid. Het waait nu lekker dus gaan we ervan uit dat het zo droog is...net de lunch op en we zien wel wat de middag ons gaat brengen. Niks moet...alles mag!!🤣🤣Read more

Zo ik ben weer thuis

September 20, 2023 in France ⋅ 🌧 20 °C

Zo ben weer thuis in de Cote d'Azure. We staan nu in Saint Aygulf op een camping 50m van Le Mer de Mediterrane het plan is na 3 dagen rijden hier te blijven staan tot maandag en dan weer verder te trekken. Welke kant op????????Read more

Het waait een beetje

September 23, 2023 in France ⋅ 🌬 15 °C

Er staat een behoorlijk windje.
      Vannacht is Thijs er toch maar uit gegaan om de luifel in te draaien. We hebben dus geen schade.
      Bij een aantal anderen hebben de tafels en stoelen vliegles gehad 🫣
      We hopen dat de wind straks wat gaat liggen want het temperatuurtje is weer fantastisch vandaag!

Stranddag, algemeen relaxen

September 20, 2022 in France ⋅ ☀️ 24 °C

Omdat we gisternacht zo beroerd sliepen, vandaag geen wekker. We gingen rond 2230u bed in en vanmorgem om 0940u schrok ik wakker! Was dus efkes nodig!

Geen motorrijden vandaag (in 1e instantie dan) maar we gaan naar een strand (ander strand dan een paar dagen geleden) Dat ligt niet zo ver bij ons vandaan, maar met de auto is het nog wel een stukkie omdat je helemaal om moet rijden. Maar het strand is erg fijn. Een soort baai waar weinig golfslag is en een mooi, schoon, breed strand. We parkeren de auto tot 1430u want ik wil eigenlijk nog wel motorrijden vanmiddag.

Overigens willen we morgen gaan suppen en hebben bij de receptie getracht iets te boeken. Was allemaal weer erg lastig (ik had dezelfde dame die ook niet begreep dat ik gereedschap voor de motor nodig had...) We gaan t morgen wel meemaken of het allemaal is doorgekomen!

Afijn, terug naar t strand. Tegenover ons kwam een ouder stel zitten die exact dezelfde parasol hebben als wij. Écht HEMA en dus hoogstwaarschijnlijk Nederlanders. Klopte dus. Gaandeweg de dag ontstond er een complete Nederlandse enclave om ons heen, met links van ons een zeer zwaarlijvig (jong) stel, schuin tegeover ons een paar mensen met een vreselijk irritant kind dat de hele tijd aan t huilen en jammeren was en daarnaast het eerder genoemde oudere stel. Aan de rechterzijde kwamen ook nog een paar erg oude mensen...

Om 1430u de auto weer opgezocht en terug naar de camping. Ik heb de motor opgetuigd en ben het enige mooie stuk van gisteren nog een keer gaan rijden. 18km (enkele reis) knallen door de bergen! Fantastisch!!! Talin is de route naar t strand gaan wandelen. Dit schrijvende lig ik in mn nieuwe zwembroek aan het zwembad in t zonnetje. Vanavond ws eten in het restaurant van de camping.

Rustdag in Frejus

September 18, 2022 in France ⋅ ☀️ 23 °C

Vandaag efkes rustig aan. Redelijk geslapen, maar kon beter. Talin wilde naar een yogaklas om 0930u. Die bleek later niet door te gaan. Ik ben met Talin's motor naar de receptie gereden om te kijken of ik wat gereedschap kon lenen om de spiegel weer vast te zetten. Ik kan best wat dingetjes vragen in het Frans (koffie, bier, brood) maar een steeksleutelset en baco is een brug te ver.... Ik vroeg de dame achter de balie of ze Engels sprak en ze zei volmondig: ja! Dus in het Engels gevraagd naar gereedschap, maar dat was voor haar een brug te ver... Ze zou bellen met de technische dienst en ik moest maar wachten tot ze maar t depot zouden komen.... Nee dus, dat gaan we niet doen! Dan sta ik daar volgende week nog!! Maandag was een betere optie, nadat ik dat geopperd had.

Buiten gekomen zie ik toevallig een autotje van de technische dienst staan! De man begreep direct wat ik wilde en samen hebben we de spiegel vastgezet. Hulde!

Via de website van de camping hebben we de bootshuttle naar t strand geboekt. Voor een luttele € 2,50 p.p. een retourtje met een leuk bootje. Superleuk tripje! Mooi strand en we hebben lekker gezwommen en gezont!

Vanavond de stad verder verkend en aan het eind van het seizoen en op zondag is dus nagenoeg alles gesloten! Na veel zoeken niks kunnen vinden en dus alsnog naar de haven gelopen. Een meer dan puike pizza gegeten en we kwamen er toen achter dat we best moe zijn. Nu nog even een klein drankje bij de caravan en straks lekker slapen. Morgen op de motor naar Monaco!

Reisdag naar Frejus

September 17, 2022 in France ⋅ ☀️ 25 °C

Helaas is de tijd van gaan gekomen en moeten we vandaag het mooie Moustier St. Marie gaan verlaten. Vandaag dus een reisdag naar Frejus waar we een soort sta caravan (noemen ze hier een Mobile home, wat op zich raar is want de Fransen vertalen alles naar t Frans) hebben gehuurd. Ding is voor 8 personen!

Opgestaan, douchen, de laatste spullen in de tas proppen en in de auto gedaan. We hebben ons vanmorgen een ontbijt kado gedaan en dat gaat er goed in! Heerlijk en erg uitgebreid. Dan komt het spannende deel: de motoren op de aanhanger! Eerst de bandenspanning van de aanhanger gecontroleerd en die was goed. Vervolgens als eerste de BMW. Omdat dat ding zo groot en zwaar is, laten we de motor lopen en gaan we in de 1e versnelling langzaam de rijplank op. Ergens stokt er iets en hij gaat ineens niet meer voor- of achteruit! Geen beweging in te krijgen, maar hij staat nog lang niet op de goede plek. Met veel gesjor en de nodige mazzel krijgen we hem toch weer omlaag. Toen schoot t mij te binnen: deze motor heeft "hill assist". Dus die blijft op een helling gewoon staan met aangetrokken remmen! Vandaar dat ie nergens heen ging!! 2de poging. Die ging wat soepeler, hoewel de motor nu weer scheef in de wielklem stond. Ik ben erop gaan zitten en met een flinke ruk schoot het voorwiel braaf in de klem. Pfffff.... Spanbanden een beetje vast gemaakt en toen de Kawasaki van Talin. Die is ongeveer de helft kleiner en een heel stuk lichter en liet zich dus met speels gemak de aanhanger op leiden. Een nog langer verhaal kort: spanbanden aangetrokken, verlichting gecontroleerd en hup, rijden met die handel!!!

Het grootste gedeelte van de 87km naar Frejus, hebben we binnendoor afgelegd. Mooie route, maar niet ideaal met een aanhanger.... Onderweg bij een Lidl (die qua uiterlijk verdacht veel leek op de Lidl in Halsteren) boodschappen gedaan en door naar Frejus. Bij de camping aangekomen worden we getrakteerd op een prachtige entree en dito receptie. Dat beloofd wat! Naar onze caravan gereden en die is meer dan prima! Geschikt voor 8 personen, maar dat gaat alleen als je heel veel van elkaar houdt! 😆 We schatten dat t met 5 á 6 personen nét te doen is. Er zijn 2 toiletten, 2 badkamers en 4 slaapkamers. We beperken ons tot de rechterkant van de caravan, zodat we de andere kant niet hoeven schoonmaken bij vertrek.

Het afladen van de motoren ging bijzonder soepel! Zwembroek aan en naar het prachtige zwembad. Ik had net aan Talin verteld dat je in Frankrijk niet altijd met de 3/4e loszittende zwembroek (zoals ik aanhad) in het zwembad mag, of ik werd er na 3 of 4 baantjes door de badmeester uit t water gehaald omdat ik inderdaad niet een juiste zwembroek droeg. Grrrrr.....

Dan maar een stukje over de camping wandelen en wachten tot de kampwinkel weer open gaat. Misschien hebben ze daar wel zwembroeken.... Er staan meer dan 100 sta caravans op de camping en achterin de camping staan een aantal prachtige houten villa's op palen, vlak bij de rivier. Supermooie dingen!!

In de kampwinkel hebben ze inderdaad zwembroeken! Nog wat kleine boodschapjes gedaan die we waren vergeten. We gaan straks een salade eten en vanavond een drankje doen in Frejus.

Morgen een "rustdag". Daarna zien we wel weer, maar we gaan zeker weer motorrijden!!

Suppen en motorrijden

September 21, 2022 in France ⋅ ⛅ 23 °C

Het is blijkbaar toch doorgekomen. We meldden ons vanmorgen bij de uitvalbasis voor de nautische activiteiten en zowaar, stipt om 0930u komt een ventje aanrijden die opgewekt vraagt: suppen??Ja graag! We helpen m met het versjouwen van de supboards en er gaan nog 2 mensen van het animatieteam mee. Een jongen die al vaker heeft gesupt en een meisje die dat nog niet eerder heeft gedaan. Het weer erg onwennig en ik tril als een rietje als ik ga staan. Maar na een minuut ofzo is het evenwichtsorgaan gekalibreerd op de nieuwe situatie en sta ik weer een stuk steviger. Let's go! Het is heerlijk rustig op de rivier en we varen al snel een heel stuk weg. Talin babbelt met de jongen en achterin ploetert het meisje met de sup en haar evenwicht. Een strijd die ze uiteindelijk verliest en met een fraaie boog landt ze in het water.

Na een uurtje draaien we om, om weer terug te gaan. Helaas is de wind erg opgestoken en je raadt het al: wind tegen! Vooral het laatste stukje naar de kade is lastig omdat de brug waar we onderdoor moeten als een soort windtunnel fungeert. Maar uiteindelijk zonder nat pak de streep gehaald!

Terug bij de caravan een lekker bakkie gedaan en een heerlijk broodje gegeten. De PC van stal gehaald en via Kurviger een (wat later bleek) prachtige route samengesteld. Onze motorritten zouden onze motorritten niet zijn zonder het nodige geklooi met de navigatie en deze keer is het niet anders. Talin's tank was leeg dus zsm een tankstation zoeken. We vonden er 1 en daar was t enorm druk! Niet zo gek want bij deze (Total) pomp kost een liter Euro 95 maar liefst € 1,35!!! Na de tankbeurt een werkelijk prachtige route gereden en het laatste stuk eigenlijk bij elkaar geflanst, omdat de navi ons weer eens parten speelde. Maar het mag de pret niet drukken want alles is mooi vandaag. Enorme uitzichten, mooie brede wegen, maar okk kleine bergpaadjes, alles hebben we weer gehad!

Morgen staat een dagje Nice op de planning.

Laatste dag 🥺😭

September 23, 2022 in France ⋅ ⛅ 22 °C

Tja, ook hier is de tijd van gaan bijna gekomen. Alleen deze dag nog en die gaan we gebruiken ook! Ik ga nog een rondje rijden en Talin gaat nog een dagje naar t strand.

Ik heb een mooie ronde gemaakt van een dikke 100km en ben daarna ook naar t strand gegaan om met Talin nog ff te genieten van het prachtige weer, strand en de zee. Morgen schijnt t de hele dag te gaan regenen, dus we gaan op tijd weg! Hoewel, vanaf komende maandag is het hier gewoon weer volop zomer!

Ik heb de aanhanger klaar gemaakt en samen hebben we de motoren erop gezet. Ging soepel deze keer!! Het spanbandenwerk vereist de nodige aandacht dus daar was ik wel ff zoet mee. Talin heeft ondertussen wat dingen ingepakt en de caravan schoongemaakt.

Straks ons laatste diner bij het restaurant van de camping.... morgen gaat om 0500u de wekker en hopen we om 0530u op weg te zijn. Het was een zalige vakantie....

Ter info..hahahaha

September 24, 2023 in France ⋅ ☀️ 25 °C

Even een fotootje van de temperatuur.... gewoon om jullie even te laten weten dat we geen koude voeten hebben.🤣🤣🤣

Villepey