Landkreis Erlangen-Höchstadt

Schwäbischer Stopp

August 22 in Germany ⋅ ☁️ 20 °C

Nachdem mehrere Liter Regenwasser aus Koffern und Kleidung entfernt sind kommen wir um 17 Uhr in Stuttgart an. Porsche Museum und Sightseeing by Night mit Schwaben-Guide Flo. Danke für die Tour und die Übernachtung 🤟Read more

Erlangen-Neustadt/Aisch-Ipsheim

September 8 in Germany ⋅ ☀️ 21 °C

8:45-9:30 Uhr Frühstück in Erlangen im Hotel Central (87 €). Da Mum's Sonnenbrille kaputt ging kaufte sie früh gleich eine neue für 1,10 €. Dann ging es los. Fahrräder aus der Tiefgarage und außerhalb von Erlangen hätte uns Komoot auf den Fahrradweg neben der Bundesstraße navigiert. Ein jüngerer Mann hat uns dann angeboten, ihn auf dem Fahrrad abseits der Bundesstraße bis nach Frauenaurach zu begleiten, durch die Natur und Störche hat er uns auch gezeigt. Weiter nach Herzogenaurach hat er uns auch den Weg gezeigt, aber da mussten wir nach 500m wieder umkehren (Brücke war gesperrt). Weiter ging es mit der Komoot-Navigation. In Herzogenaurach kaufte Mum ein, Bananen, Mineralwasser und Süßigkeiten. Nach Herzogenaurach machten wir Mittagspause an einem Waldrand auf unserer Decke, aßen kalte Pizza Brötchen mit Butter vom Vortag. Pap ruhte sich aus und Mum las in ihrem Tolino. In Neustadt/Aisch gab es dann wieder Leberkäsbrötchen in einer Metzgerei, Kaffee und Schoko-Sahnebecher in einem Cafe und ein Straßen-Eis für mich. Nach weiteren 15 km kamen wir dann um ca 19 Uhr in unserer Übernachtung in Ipsheim anRead more

• Jun22

Weisendorf

June 22, 2019 in Germany ⋅ 🌧 20 °C

Na 5 jaar weer in Neurenberg bij Sabine en Bernd. Wij zien ze vaker in Cómpeta en ondernemen vaker ook veel samen. Een prettig weerzien dus. Veel gepraat over van alles en nog wat, onze reiservaringen en vooral de discussies over klimaat, politiek en de wereldproblematiek bleven zoals gewoonlijk niet uit.
    De tent en alle natte spullen te drogen gelegd.
    Gezellig dat Liesbeth, moeder Sabine, ook kwam. We hebben samen lekker gegeten en gedronken. En 's avonds bij het vuur gezeten. Een heel gezellige dag.

• Jun24

Verjaardagsfeest

June 24, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 23 °C

Vandaag is het Sabine's verjaardag. 58!! En dat wordt dus gevierd. 's Morgens na het ontbijt Ad en ik samen weg, Sabine nog wat boodschappen halen en 's middags samen de tuin ingericht en voorbereidingen getroffen voor de bbq en buffet. . Dagmar en Ulli zagen we na 8 jaar terug.
    Nathy en Michi zien we over 3 weken weer. Ze verheugen zich nu al op een wandeling met ons, spelletjes doen en natuurlijk een bbq. Daarna komen Flo en Anja en nog later Felix en Marion.
    Het was een gezellig feestje met familie en vrienden en wij gingen om 0.2 uur slapen

• Jun25

Een dag in Neurenberg stad

June 25, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 32 °C

Het is heet!! . Na het museumbezoek zijn we naar de Johanneskirche (1238) geweest met de begraafplaats waar ook Albrecht Dürer (een beroemde kunstschilder en graveur) begraven ligt.
    Jammer, maar zijn graf konden wij niet vinden ondanks de aanwijzingen. De meeste graven zijn familiegraven.
    De kerk is uit de 13e eeuw en veel kunstwerken binnen zijn ook eeuwen oud.
    Lekker Ijskoffie gedronken in een koffie/bier huis.
    Thuis de restjes van gisteren opgemaakt, een spelletje gespeeld (Einfach genial). Ad kijkt naar voetballen, Sabine is in de tuin bezig, Bernd rommelt wat in de keuken, en ik ga douchen en vroeg naar bed.

• Jun26

Een dag thuis

June 26, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 30 °C

Sabine was al vroeg weg en Bernd ook. Die zit al om 7.00 u op kantoor.
    Na het ontbijt de auto uitgeruimd, gepoetst van binnen en opnieuw georganiseerd. En dat terwijl de wasmachine draaide. Koffie buiten maar eigenlijk is het veel te warm: 34 graden in de schaduw. Elders in Europa is het ook niet koeler behalve in Scandinavië.
    's Middags de auto naar de wasserij. Met zo'n hitte is het zweten binnen. Savonds naar een mooi gelegen biergarten met koele pullen bier, lekkere brat of leberwurst met kraut en brood in gezelschap van Rainer en Dagmar.

• Jun23

Wald bei Hessdorf

June 23, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 25 °C

Na een heerlijk Beiers ontbijt een wandeling van 12 km gemaakt door kleine dorpjes en het bos. Bij Moni en Udo langs geweest, Sekt en koffie gedronken en het kippenhok met de kippen bewonderd.
    Met z'n allen naar een Biergarten in Adlitz waar we ook gegeten hebben. Weer typische Beierse gerechten. Schäufele mit Kloss. Goedkoop en veel. Florian en Anja kwamen later ook. Heel gezellig om die twee weer te zien. Over hun a.s. huwelijk gepraat. Morgen op Sabine's verjaardag zien we Nathy en Michi, alleen Felix en Marion kunnen niet maar die zien we in augustus in Cómpeta.
    De hele dag goed weer gehad en het wordt de komende dagen niet anders.

Landkreis Erlangen-Höchstadt, Landkreis Erlangen-Hochstadt