Odenthal

Here you’ll find travel reports about Odenthal. Discover travel destinations in Germany of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Eerste dag gamescom

August 22 in Germany

In de ochtend lekker met zijn allen ontbeten met lekker stokbrood. Daarna op tijd vertrokken naar de beurshallen in Keulen.

Op onze vaste plek geparkeerd bij de arena vlak bij. Weer door de vele veiligheid controles heen om binnen te komen. Binnen zijn we lekker door de hallen heen gaan lopen om eens de boel te bekijken. We hebben de paar shirts gescoord voor een mooie prijs.

Op de terugweg zijn we langs real geweest. Dat is een supermarkt die echt van alles weer verkoopt. Daar wat snacks ingeslagen voor de avond.

Het plan was om bij de Griek te gaan eten waar we vorig jaar hadden gegeten. Helaas was deze gesloten en zijn we na wat rond kijken bij een Japans restaurant beland die een kilometer verder op zit.

Daarna lekker gechilld met wat bier en lekker gaan slapen

Dagje Phantasialand

August 23 in Germany

Vandaag na het ontbijt direct vertrokken naar Phantasialand. Omdat Björn zich niet lekker voelde gingen we met zijn drieën (Patricia, Patrick en John). Aangekomen kwamen we aan in een Chinees thema gebied. Daar zijn we direct doorgelopen naar de boemerang achtbaan de riak. Daarna zijn we lekker door de rest van het park gaan lopen en alle achtbanen gedaan. In de avond hebben we bij een Duits restaurant gegeten waar we een snitzel voor 2 personen hadden besteld en John apart. Terug lekker wezen chillen met een genot van een biertje en raden aan de hand van intro muziek van oude tekenfilms series de titels raden.Read more

2e dag gamescom

August 24 in Germany

Vandaag weer met de hele groep naar gamescom gegaan. We hebben vandaag wat spellen gespeeld (hearthstone, Diablo) en lekker bij alle spulletjes wat er verkocht werd op de beurs.

Daarna weer terug richting appartement zijn we naar een Duits restaurant gegaan waar we heerlijk hebben gegeten. In de avond Mario kart gespeeld en wat zitten lachen om wat YouTube video's.

Middag in Keulen

August 25 in Germany

Vandaag heeft iedereen lekker uitgeslapen en is later opgestaan. Na het ontbijt heeft mark een restaurant geboekt voor de avond.

Rond 11 uur zijn we naar centrum van Keulen gegaan om lekker toerist uit te hangen. Daar hebben we wat geshopt en rond gekeken.

In de avond lekker weer uit eten en een avond Mario kart.

Op naar Duitsland

August 23, 2017 in Germany

Na het tentamen in de ochtend / middag zijn rond 1 uur vertrokken naar het appartement. Na wat kleine files rond 4 uur aangekomen waar Jeffrey al aanwezig was.

Na de huisregels even doorgesproken te hebben:
    - De wc rol houder voor de badkamer deur zetten als je hem bezet houd en niemand binnen wil.
    - respecteer koning generaal fluffes de eerste.

In de avond heeft Jeffrey pasta gemaakt en hebben we de avond doorgebracht met Mario kart en magic kaarten.Read more

Gamescom!

August 24, 2017 in Germany

Vandaag naar gamescom geweest met iedereen. Rond 10 uur met zijn allen in de auto gestapt. Door de file waren we er rond 11 uur bij het beurs gebouw.

Er waren 11 grote hallen vol met games, eten, workshops, fan shops en meer. De meeste hallen met games waren druk maar erg leuk om te zien. EA en blizzard hebben zoals gewoonlijk groot uitgepakt. Nintendo was klein met veel demo's waar lange rijen voor stonden.

Veel mensen waren ook verkleed in een favoriete karakter van een game, of anime. Daar zaten hele goede tussen.

We hebben in de hal met shops een grote knuffel van boo gekocht en een vest van Zelda breath of the wild. Jeffrey heeft een ocrina gevonden waar op gespeeld kan worden.

Terug hebben we bij de Griek gegeten waar helaas de giros op was. Dus we hebben pizza en snitzel gegeten. In de avond weer met wat rum, cola en bier Mario kart spelen en de rest weer magic kaarten.

Dagje Moviepark

August 25, 2017 in Germany

Na het eten zijn we vertrokken naar movie park. Daar rond 12 uur aangekomen leek het super druk omdat we naar de 2e parkeerplaats geleid werden. Uiteindelijk viel het wel mee in het park.

In het park lekker van attractie naar attractie getrokken. Patrick is in de nieuwe star track achtbaan gegaan en in de middag de Crazy Cops show gezien. Waarbij driftende auto's, explosies en motoren te zien waren. Dit was zeker een gave show.

Na movie park hebben we een eet tentje opgezocht in Dusseldorf waar we bij een best wel luxe ogende restaurant uitkwamen. Na daar lekker eten bleek de rekening gelukkig niet zo hoog te zijn.

We zijn we weer terug naar het appartement vertrokken waar de rest lekker aan het spelen was met de switch of aan het kaarten.

Naar Leverkusen

August 26, 2017 in Germany

We zijn vandaag naar Leverkusen geweest. Het centrum was best groot met een enorm overdekt gedeelte van 3 etages. Daar lekker rond gelopen en geshopt zijn we weer terug gegaan en lekker gechilled in het appartement.

Op onze laatste avond samen hebben we een chinees onbeperkt eten restaurant gereserveerd. In dit restaurant stond in het midden een soort van huisje. Dit was onze plek voor vanavond midden in de zaal.

Na lekker gegeten hebben we weer lekker Mario kart gespeeld met een groep en zijn we lekker op tijd gaan slapen. iedereen was best moe van afgelopen dagen.

Aankomst in Duitsland

August 21 in Germany

Vanochtend om 10 uur uit Alphen vertrokken met John en Bjorn op de achterbank. Vandaag gaan we eerst naar Bonn om lekker de toerist uit te hangen.

Bij Bonn aangekomen zijn we eerst naar de Haribo fabriek gegaan. Helaas was dit geen fabriek maar een fabriek winkel. Toch hebben we onze ogen uit gekeken wat Haribo eigenlijk allemaal maakt en wat er allemaal te koop was. We hebben een paar bakken mee genomen.

Daarna het centrum van Bonn in gereden en daar en rond gewandeld. Natuurlijk met de vaste stop de media markt. Bonn is een moderne stad en waar een heel klein stukje van de stadsmuur nog staat. Was wel even leuk om door heen te lopen.

We kwamen uiteindelijk om 16 uur aan bij het appartement waar we naar een pot augurken moesten zoeken voor de sleutels. Geen idee waar we moesten zoeken heeft John de sleutels gevonden. We hebben de boven en onder verdieping helemaal onderzocht en gekeken wat hij vernieuwt heeft dit jaar. Er is een sportzaal gekomen, WiFi is verbeterd en zijn wat kamers veranderd. In de avond bij een Italiaans restaurant gegeten verderop. Waren lekkere pizza's en daarna bij de ijssalon een ijsje gehaald.

Verder lekker spelletjes gespeeld en zitten kletsen voor dat we naar bed gingen. Morgen tijd voor gamescom

Odenthal