Projekts Tarifa - ceļojums kājām no Karkasonas uz Tarifu. Plānotā sākumvieta Tulūza atkrīt, pēdējā brīža piedāvājuma dēļ - vākt vīnogas Burgundijā. Mājās būšu, vēlākais, decembrī. Read more Riga, Latvia
  • Day 37

22.diena:La Riba - Salou

October 10, 2017 in Spain ⋅ ⛅ 23 °C

Ir skumji ap sirdi un tāda nepabeigtības sajūta. Kalni jau otro reizi mani aizraidīja prom. Vakar vakarā sāka sāpēt dzeroklis. Šorīt, pēc pusgulētas nakts, galva kā bluķis un dodos uz tuvāko pilsētu Valls. Ar trešo piegājienu izdodas tikt pie ārsta, uztaisa rengenu, kurā redzams, ka pie zoba saknes ir iekaisums. Man izraksta 7 dienu antibiotiku kursu un pretsāpju līdzekļus. Sestais prāts mani visu nakti ir tirdījis un tam visam tāds kā māņticības piesitiens, tādēļ pieņemu lēmumu atgriezties mājās. Tuvākās pieejamās biļetes ir pieejamas pēc nedēļas, līdz tam pabaudīšu jūru un sauli.
    Paldies visiem, kas sekoja līdzi un lasīja. Esmu pārliecināts, ka vēl atgriezīšos un pabeigšu šo gājienu. Paldies!

• Day 36

21.diena: Salou-La Riba.

October 9, 2017 in Spain ⋅ 🌙 17 °C

Šodien ar mugursomu 8km, 150m kāpums cauri mazai pilsētiņai , kas uzcelta stāva kalna nogāzē.
    No rīta bikiņ pasauļojos, eju jūrā - tā ir tik silta, ka negribas iet ārā.
    Vilciens atpakaļ uz kalniem iet vēlu. Man katra minūte svarīga, bet tas vēl priekšpēdējā stacijā nostāv vairāk kā 10 min. Man galvenais atrast teltsvietu pirms tumsas. Kartē un dabā redzu, ka visapkārt tikai klintis, turklāt kilometrs cauri pilsētiņai, izrādās, ir ar 150m kāpumu. Paveicas. Turpat pārdesmitmetrus aiz pēdējās mājas atrodu līdzenu vietu, un, pirms iestājas pilnīga tumsa, es pagūstu uzcelt telti.
    Bildes:
    1) Ejot uz dzelzceļa staciju sanāk samērā tuvu noiet milzīgam atrakciju parkam.
    2) La Riba no apakšas
    3) Apmēram pa šādu ieliņu rāpos cauri pilsētiņai.

• Day 35

20.diena:Salou

October 8, 2017 in Spain ⋅ 🌙 19 °C

Šodien nav kilometru, vismaz oficiālu. No rīta izstaigājos pa krastu un izlemju palikt šeit vēl vienu dienu - nedaudz atpūsties. Pa dienu 26º, ūdens kā piens - pēcpusdienā bikiņ pasauļojos, pāris reizes nopeldos un nolemju noskatīties pilnu saulrietu. Atrodu krodziņu ar vislabāko skatu, paņemu puslitru sangrijas un vēroju. Pie blakus galdiņa pavecāks velsiešu pāris sader at viesmīli (kurš izrādās ir ukrainis Dmitrijs), cikos saule pazudīs aiz kalna - viesmīļa 19:18 pret velsieša 19:19. Es tīri nejauši kļūstu par sekundantu un patiesība, izrādās, ir precīzi pa vidu, un velsietis, divu alus glāžu vietā, par velti dabū vienu. Nedaudz papļāpājam un atvadamies. Rīt gan atpakaļ kalnos. Dažas bildes:
    1.un2.) Kempings
    3) Igauņu auto pēc rallija apbalvošanas
    4) Garāmejot ieraudzīju rallija simulatoru. Forši, bet bikiņ pa īsu.
    5) Skats uz vienu no pludmalēm.

Un visbeidzot, milzīgs lepnums par Emīlu, kurš LČ orientēšanās maratona distancē šodien izcīnīja 3.vietu!!!

• Day 34

19.diena:Montblanc-Salou

October 7, 2017 in Spain ⋅ 🌙 18 °C

Q17km. No rīta pat sapņos nerādījās, kāda izvērtīsies šī diena. Vairāku sakritību kopums aizved mani pie jūras. Tagad sēžu promenādē pie pludmales un rakstu. Viss sākas ar to, ka Montblanc ir 2 sporta veikaliņi, taču tur nav nekas man piemērots. Domāju, ko darīt - vajadzīga lielāka pilsēta. Viena tāda ir - Reus, uz piekrastes pusi. Sāku čekot, kā tur nokļūt. Izrādās, iet divi vilcieni dienā, un viens ir tieši pēc 20min. Reus ir Intersport un Decathlon. Tuvākais ir I-sport - 850m attālumā no stacijas. Tur ir tikai Salomoni un Lasportivas. Salomonus negribu un piemērotākās lasportivas ir 135 eināri. Nē, došos uz Dekatlonu. Tas vēl 2km uz austrumiem. Pa ceļam jāiet pāri viaduktam un pēkšņi es ieraugu jūru..... Vēl jāiziet cauri noplukušam arābu rajonam un esmu veikalā. Tur dabūju kaut cik piemērotus apavus un sāku čekot iespējas. Līdz jūrai tikai 9km. Iešu. Atrodu kempingu un google kartes man parāda īsāko ceļu. Ceļš gan nav baigi foršais - sākums cauri bomžatņikam un atkritumu kaudzēm (šī nav tā skaistākā Spānija) un pēc tam liels gabals pa šoseju. Kamēr šosejai ir paplata maliņa, ir ok, pēc tam maliņa pazūd un mēğinu iet nostāk, cauri dzeloņiem un gar olīvkoku dārziem. Vienā brīdī pretī brauc onka ar traktoru un aizrāda, ka es atrodoties privātā teritorijā. Man jāatgriežas atpakaļ uz šosejas. Iepriekš ik pa brīdim man garām padrāžas rallija mašīnas ar numuriem - tagad jau es zinu - rīt pludmalē, tieši pretī kempingam- tiks dots starts Spānijas rallija 3. Katalonijas posmam.
    Kempings nereāli skaists. Rīt sabildēšu. Un ar vakara vilcienu došos atpakaļ kalnos.
    1) Mana Inova
    2) Iela no kempinga uz jūru
    3) Turp došos atpakaļ rīt
    4) Uz saulrietu tomēr paspēju
    5) Starta estakāde rītdienas rallijam
    6) te būtu video, bet bez maksas to nevar pievienot. Reus iefilmēju tusiņu mazā laukumiņā. Noskaņa bija fantastiska...

BTW, varat mani apsveikt ar 500km :)

• Day 33

18.diena:Bellprat-Montblanc

October 6, 2017 in Spain ⋅ ⛅ 17 °C

40km, 840m kāpums - un tas viss par 1,5h ātrāk nekā iepriekšējo reizi, kad bija 40km.
    Nē, es neesmu uzkāpis Monblānā, es esmu nokāpis uz to. Tā ir pilsētiņa Katalonijā, kuras kempinga dēļ gāju 4,5 km prom no takas pa kalnu uz leju. 4 dienas nebiju mazgājies, reāli sāku ost pēc bomža, melnais krekls bija kļuvis pleķaini balts no izžuvušajiem sviedriem. Tagad drēbītes izmazgātas. Bet ir vēl divas pavisam nopietnas vajadzības, kādēļ vajadzīga pilsēta: 1) jāpapildina pārtikas krājumi; 2) manas kurpes kuru katru brīdi draud izjukt. Labi, ceru, ka izturēs vēl nedēļu(kas maz ticams), bet lūkošu tikt pie rezerves pāra, jo tuvākajā laikā nekas lielāks par ciematiem ceļā nebūs.
    Šodien pa ceļam ūdens pumpju ir vairāk kā vajadzīgs- kaut katru dienu būtu tā! Pēcpusdienā parādās olīvkoku dārzi un vīnogu lauki. Olīves briesmīgi rūgtas un vīnogas novāktas, tomēr tieku pie sava ķekara, jo, pāris km pirms kempinga, viens lauks tomēr nav novākts.
    Esmu atbildi parādā par konkursa jautājumu no nedēļas sākuma: tur no kalna virsotnes ir izkārts paliela izmēra Katalonijas karogs. Bildē diemžēl sarkandzeltens punktiņš.
    Šodienas bildes - neko daudz nebildēju, jo vnk "maucu" uz kempingu, un tomēr:
    1) Selfijs. Manu bomzīgo izskatu var tikai nojaust. Par laimi jums, bildes ir bez smaržas/smakas
    2) Šī bilde vairāk domāta brālim - arī tādi var būt vīnogulāji.

• Day 32

17.diena:Sant Pere Sallavinera-Bellprat

October 5, 2017 in Spain ⋅ 🌙 19 °C

35km, 760m kāpums. Šodiena izvērtās ļoti interesanta-primāri tādēļ, ka bija ūdens problēma, bet sāk parādīties eksotika. Bet nu par visu pēc kārtas. Iepriekšējo nakti nakšņoju nopļautā labības laukā. Ap puspieciem no rīta pamostos no tā, ka blakus teltij rukš. Skaļi iekliedzos un dipadu dapadu soļi attālinās. No rīta skatos, ka mežacūkas ir bijušas pusotra metra attālumā no telts. Šodien ir karsts. Pirmos padsmit km eju garām neskaitāmiem vēja ğeneratoriem. Pēc 13km it kā jābūt ciematam, bet ir tikai baznīca un pāris mājas - viena no tām tā kā pašvaldība. Speros iekšā un prasu ūdeni. Dāma man atnes 1,5l pudeli. Pēc kilometriem 10 saprotu, ka ir ziepes - ūdens atkal beigsies. Pa ceļam vienā dārziņā esmu nospēris tomātu un papriku, saprotu, ka vajadzēja ņemt vairāk. Tagad jau mēğinu visas mājas pēc kārtas, 4tajā paveicas. Tur dzīvo tāda kā hipiju ğimene, uzpildu ūdeni, man vēl iedod 3 olas, puskukuli pašceptas maizes un maišeli ar tomātiem. Palikušas ko iet vēl pāris stundas. Pa ceļam granātābolu koks. Vēl nav pavisam gatavi, bet man der. Lielais pārsteigums ir mandeļu koki- sākumā pareti koki ceļa malās, pēc tam jau veseli dārzi. Mandeles milzīgas, tādas vēl nebiju redzējis. Bildes:
    1) ğenaratori
    2) vieta, kur dabūju pirmo ūdeni
    3) granātāboli
    4) mandeles
    5) mana šīvakara telts vieta

• Day 31

16.diena:El Miracle-Sant Pere Sallaviner

October 4, 2017 in Spain ⋅ ☁️ 19 °C

Šodien 36km, 600m kāpums. Tā kā pārsvarā bija jāiet pa dažāda kalibra ceļiem, tad gājiens bija ātrs. Sākotnēji biju domājis rīt izmest līkumu līdz pilsētai, bet tad nevaru tikt līdz kempingam pēc divām dienām. Jau tagad sāku izskatīties pēc bomža. Šodien pa apakšu bija jāšķērso lielā šoseja, 100m attālumā bezīntanks un man tieši ūdens iet uz beigām. Rāpjos pāri žogam (neba es pirmais) un tieku pie ūdens. Nebiju gan kartē paskatījies, ka pa ceļam 1km attālumā ir ciemats. Tad nu gāju garām bezmaksas ūdenim lepni paceltu galvu.
    Šodienas tēma - cūkas. Vairāk vai mazāk, visu dienu mani pavada cūku sūdu smaka. Pa ceļam neskaitāmas cūku fermas, ar sūdiem tiek mēsloti arī apkārtējie labības lauki. Šad tad ceļa malās ir tādi lieli dīvaini konteineri (izskatās atšķirīgi no parastajiem). Un tad es uzzinu, kam tie domāti. Eju un apm 100m priekšā pie tāda konteinera piestāj pikaps. Izkāpj vīrietis un......izmet konteinerā kādus 10 beigtus sivēnus....
    Bilde šodien tikai viena - uz ceļa sastopu savu otro čūsku. Izskatās vesela taču nekustas. Lai vai kā - nobildēju.

• Day 30

15.diena: Solsona-El Miracle

October 3, 2017 in Spain ⋅ 🌙 19 °C

Šodien tāda kā atpūtas diena - 21km, 400m kāpums. No kempinga izeju vēlu un pēc brīža nonāku pilsētiņā. Tā arī ir - viss ir ciet. Centrā tāda kā aleja, izskatās te sapulcējušies visi pilsētas iedzīvotāji. Noeju līdz lielveikalam - tas ciet, man sametas bēdīgi ap sirdi. Tomēr papētot karti, 1,2 km attālumā ieraugu Lidl. Jāmēğina, ēst ta vajag. Lidl pārkings tukšs, bet pamanu, ka no veikala iznāk cilvēks. Tātad badā nenomiršu. Iznākot no veikala garām brauc traktoru kolonna - arī zemnieki atbalsta streiku.
    Citādi gājiens šodien samērā vienmuļš - iepriecina vienīgi galamērķa nosaukums.
    1) Traktori pilsētā
    2) Vitamīni pa ceļam
    3) El Miracle
    4) Te es šonakt gulēšu...

• Day 29

14.diena:Sant Llorenç de Morunys-Solsona

October 2, 2017 in Spain ⋅ 🌙 17 °C

Šodien 28km, 700+ metru kāpums.
    Rīts iesākas dikti grūti - pārņēmušas ilgas pēc mājām un pirmajā stundā šķiet, ka nevaru un negribu nekur iet.. Taču taka aizved uz tādu paradīzi, ka atkal atrodu motivāciju turpināt. Klintis, dažādās noapaļotās formās - sastāv no mazākiem un lielākiem oļiem, kas it kā sacementēti kopā. Virs galvas lidinās ērgļi un uz takas satieku arī savu pirmo čūsku - odzi, brūnu ar melnu zigzag rakstu. Atkal izpalīdz nūjas, jo tās iet soli priekšā. Vakarā nokļūstu kempingā, un man paziņo, ka rīt Katalonijā ğenerālstreiks - itin neviens nestrādās, arī kempings būs slēgts. Dabūju pulti, lai no rīta varētu tikt laukā. Tomēr pilsētas supermārkets strādāšot-tas mani nomierina, jo nākamās 3 naktis pavadīšu dabā - jāiepērk pārtikas rezerves. Bildes:
    1) Konkurss acīgākajiem: kas redzams pie vienas no kalnu virsotnēm? (Bildes kvalitāte- telefona standarts, taču, bildi palielinot, var nojaust)
    2,3) skati no fantastiskā apvidus par kuru rakstīju.
    4) Pārkrāsota lielā ceļazīme...

• Day 28

13.diena:Fórnols-Sant Llorenc de Morunys

October 1, 2017 in Spain ⋅ 🌙 14 °C

Šodien 21 km, 800m kāpums. Šodien notiek Katalonijas neatkarības referendums. Arī man sanāk būt daļai no tā. Pēc stundas gājiena uzkāpju skaistā ciematiņā Tuixen. Pašā centrā ir bārs un, acīmredzot, arī balsošanas iecirknis. Apsēžos ārpusē uz soliņa un kādu pusstundu vēroju notiekošo. Bāram blakusesošajā telpā ir uzklāts galds - cilvēki vēlas svinēt, taču nekas, t.i. balsošana nenotiek. Ārā stāv divi policisti, cilvēki bariņiem nāk, pusčukstus apspriežas, pagaida un dodas atkal projām. Kopumā kustība ļoti aktīva. Pie manis pienāk kāds vīrietis un klusiņām jautā, no kurienes esmu? Viņš arī saka, ka nav vēl īsti skaidrs, vai varēs nobalsot vai nē - esot ļoti liela neskaidrība. Atklāti un skaļi runāt esot bīstami. Es jautāju, vai tie ir spāņu policisti - viņš atbild, ka kataloniešu. Tagad lasu ziņas un, manuprāt, Spānijas valdība sacēlusi pārāk lielu ažiotāžu - varēja taču ļaut mierīgi visam notikt - gluži kā Lielbritānijas valdība to atļāva Skotijā. Bet šeit, skaidrs, ka nekas vēl nav beidzies...
    Par pārējo- pēc vakardienas jūtos saguris un pēc Tuixen seko mežonīgs kāpums. Ik pa 10 vertikālajiem metriem stājos, lai atvilktu elpu. Nokāpiena sākums arī sliktākai līdz šim - sākumā pa akmeņainu izžuvušas upes gultni, pēc tam pa stāvu un ļoti šķembainu taku un vēl pēc tam pa tikko pamanāmu dzelkšņainu taciņu. Tikai pēdējie 5-6km ir tiešām patīkami. Bildes:
    1) divi aktīvisti sarunā ar policistiem Tuixen.
    2, 3) Referenduma uzsaukumi vēlāk pa ceļam.
    4) Selfijs. Riktīgs sagurums šodienas augstākajā punktā.
    5) Neliels ūdenskritumiņš pie ciemata La Coma.