Satellite
Show on map
  • Day 4

    Prachtig uitzicht op Tête Nord des Fours

    July 21, 2022 in France ⋅ ☀️ 11 °C

    Ik heb al weer slecht geslapen, daar baal ik wel van. Maar gelukkig merk ik er overdag niets van. Iets voor zessen uit bed en buiten aan de waterbak gewassen. Daarna ontbijten met muesli, brood, jam en koffie. Daarna loop ik naar Tête Nord des Fours, waar een mooi uitzicht moet zijn op de Mont Blanc. Onderweg zie ik een paar steenbokken. Het laatste stukje naar de top is wat moeilijker te vinden, maar eenmaal boven is het uitzicht prachtig. Er hangt nog veel bewolking in het dal, maar hierboven schijnt de zon. Een medewerker van de hut is aan het trail runnen naar de top en ik vraag hem naar een alternatieve route die ik op de kaart heb gezien. Dat is een wat avontuurlijker route, maar die blijkt wel goed te doen te zijn. Dus ik ga hem toch proberen.

    Het is behoorlijk rotsachtig en er is niet altijd een duidelijk pad, maar de route is wel goed aangegeven. Het is er heel rustig en ik kom niemand tegen. Wel zie ik verschillende steenbokken. Eentje heel dichtbij en een grote groep die de steenvlakte oversteekt. Het is prachtig gezicht waarbij je alleen het geluid van het stappen van de steenbokken hoort. Ik moet twee cols oversteken. Ze zijn bij de top behoorlijk steil en de afdaling is dan ook best avontuurlijk. Na de eerste col zie ik een oudere man bij een ijsveld. Hij blijkt daar vannacht geslapen te hebben op de sneeuw. We kletsen even en hij wil alles weten over wat voor spullen ik heb. Daarna ga ik weer verder en filter wat water uit een meertje. Het smaakt wat vreemd, dus ik drink er niet zo veel van.
    Read more