Hungary
Csongrád megye

Top 10 Travel Destinations Csongrád megye

Hungarian motel room

August 11, 2018 in Hungary ⋅ 🌙 23 °C

Here is pictures of our room tonight, no ac but opening skylights I also took pictures of water closet so my folks can see what bathroom looks like in Hungary, my hint of the day is the lever on left of toilet is not for flushing, if u push it it will b a woo hoo moment cold water comes from somewhere beneath ya. Big sink I hear some folks wash their feet in it. I did see it occurring once in UAE.Read more

Family hotel hungary

August 11, 2018 in Hungary ⋅ ⛅ 25 °C

Drove 10 hours today in the van made it to 20 miles from Romania border we had elected to not drive at night so we rounded up a room for the night. Just acquiring this van was interesting no normal rental company (hertz budget enterprise) would allow u to cross border into Romania somehow we found this thing from friend of friend from another town , it showed up last night at ten o’clock with no diesel and missing oil cap. We struck out at 8am and at 8:45 the owner called and told us to pull over he was coming with oil cap we stopped and he showed up in panic with oil cap( he didn’t realize good country boys like us had already made a cap out of duct tape) he finally let us go after a bit. Tough driving on these roads here. On to Romania in morning. KFC at fuel stations .Read more

Auf der Jagd nach Sprajcer Pal

August 24, 2019 in Hungary ⋅ ⛅ 28 °C

Susanne bekam mit 12 Jahren einen ungarischen Brieffreund namens Sprajcer Pal (Paul Spreitzer). Sie schrieben sich auf Deutsch Briefe, bis Pal sein Heimatdorf Szöreg bei Szeged verließ, um zu studieren. Als Susanne 1972 zum ersten Mal in Ungarn war, war Pal gerade in Jugoslawien, und später schlief die Brieffreundschaft ein, ohne dass die beiden sich jemals getroffen hätten.
    Eine spätere Kontaktaufnahme per E-Mail schlug fehl. Aber so leicht gibt Susanne doch nicht auf!
    Während die anderen Teams also nach Rumänien in den Apunesi Nationalpark fuhren, um dort Höhlenmenschen darzustellen (die heutige Tagesaufgabe), bogen wir Richtung Szeged ab, das wir nach stundenlanger Fahrt über schwülwarme Landstraßen gegen Abend erreichten.
    Da wir keine weiteren Anhaltspunkte hatten, fuhren wir einfach nach Szöreg und begannen dort herumzufragen. Wir crashten hintereinander 2 Hochzeiten (sehr heiratsfreudige Leute hier), wo wir zwar junge Menschen fanden, die Englisch konnten, aber eben niemanden aus Szöreg direkt. Es wurde langsam dunkel und uns gingen die Ideen aus. Als letzten Versuch fragten wir ein altes Pärchen mit Fahrrädern auf der Dorfstraße: "Sprajcer Pal?" Die Antwort lautete: "Pali?" - sein Spitzname! Die beiden kannten ihn, wussten aber nicht genau, wo er wohnte. Also fuhr die Frau in einem Affenzahn quer durchs Dorf vor uns her, um wiederum zwei andere Leute aus ihren Häusern zu klingeln, wovon die zweite ihr die gewünschte Auskunft geben konnte.
    Ein Stück weiter unten in der Straße klingelte sie dann wieder - und bingo, da war er! Nicht mehr ganz so fesch wie auf seinen Jugendbildern (wer hätte das gedacht!), aber sehr erfreut, uns zu sehen. Wir bekamen Mini-Langos mit Marmelade, seine Frau staunte Bauklötze über unser plötzliches Erscheinen und wir schafften es mit Händen und Füßen (seit damals ist leider nicht viel übriggeblieben von Pals Deutschkenntnissen), von unserer Rallye zu erzählen. Zum Abschluss wurden E-Mails ausgetauscht - mal schauen, ob sich die Brieffreundschaft wiederbeleben lässt...
    Sehr zufrieden fuhren wir danach weiter Richtung rumänische Grenze und übernachteten bald auf dem Campingplatz in Makó.

☜́ ́́☞ 2. Teil

October 11 in Hungary ⋅ ☁️ 15 °C

Oder wenn man es von ungarisch auf deutsch übersetzen würde.... guten Appetit!
    Heute verrate ich euch was in den Töpfen gelandet ist. Ich habe mich an die Witwe Bolte gehalten : " Daß sie von dem Sauerkohle
    Eine Portion sich hole,
    Wofür sie besonders schwärmt,
    Wenn er wieder aufgewärmt."
    Also habe ich gestern meinen Szegediner Gulasch mit vielen Zwiebeln und Knobi und dem besagten Sauerkraut gekocht und heute wird er nur noch mal gewärmt!!!
    Dazu gibt es aber einen bayrischen Laugenbrezelknödel. Der hält meine Küche heute auch sauber, denn ich habe gestern auch die 6 Laugenbrezen in kleine Würfel geschnitten. Heute nur noch die Zwiebel in Butter angebraten, 1/2 Liter heiße Milch dazu. Nach so 2 Eier und paar bunte Kräuter kommen auch noch rein.... Das besondere bitte nur umrühren, nicht kneten!!!!
    Alles in eine Kastenform und dann für 35 Minuten backen. Fertig ist eine ungarisch- bayrisches Essen. Nur gut, das es bei uns kein MAX und MORITZ gibt . So bleibt alles für uns 😋😋😋😋.

☜́ ́́☞

October 10 in Hungary ⋅ ☁️ 16 °C

Manchmal braucht ein gute Essen bischen Geduld und eine super Vorbereitung.Wir sind wieder einmal unterwegs und bummeln über einen schönen Markt mit vielen frischen Gemüse. Spontan fällt mir da ein Essen ein, und beginne mit einen gezielten Einkauf. In unserer Ferienwohnung gibt es ja eine hervorragende Küche mit super Ausstattung. Noch wird nix verraten, was es geben wird und in welcher Richtung wir unterwegs sind. Bleibt allso gespannt , ich werde euch schon in die Töpfe gucken lassen. Mir tropft jedenfalls der Zahn schon.Read more

Hétfői kalandozás

October 31, 2016 in Hungary ⋅ ⛅ 10 °C

Hétfőre a szűk család maradt- Anna barátai vasárnap délután elhagytak a fedélzetet (és bár nagyon helyesek voltak, azért kicsit mind megkönnyebbültunk:)))

Hétfőre Marti kitalált egy egész napos programot Makón: kalandpark, ebéd majd wellness. Én se állíthattam volna össze jobbat. :)

Szóval első programpont: Marosi kalandpark. Tiszta csapatepites, az egész család derekasan részt vett és egy Maros folyó feletti bemelegítő canopy után mindenki vegigcsinalta a cseppet sem könnyű akadálypályát. Közben iszonyat sokat nevettünk, nagyon élveztem.
    Majd jött az igazi melyvíz: szabadeses! Ezt már csak a fiukkal (Marci, Isti, Thomas) én vállaltam be, de valami zsenialis volt. Mondjuk amikor felhúztak 15 méterre és nekem kellett "megnyomni a gombot" aminek hatására elengedett a szerkezet...hat ott azért volt egy kis befosas. De túléltük! :)

Hagymatikum

October 31, 2016 in Hungary ⋅ ⛅ 7 °C

Megfaradtan de élményekkel tele kis séta Makón, majd egy jót ebedeltunk a Rocco nevű helyen és irány a Makovecz tervezte Hagymatikum, azaz wellness fürdő. Meg kell hogy mondjam h Makovecz nem kedvencem de ez a fürdő tényleg szép és nagyon egyedi. Szóval csobbanás a meleg vizekben, fáradt végtagok megnyújtoztatasa majd Marcival meg egy virágos szauna szeánszot is bevallaltunk. Nagyon jó kis nap volt!Read more

Hungary hotel

August 26, 2018 in Hungary ⋅ 🌧 18 °C

We made out of Romania. 3 hour wait to cross the border, second time we stayed at this hotel and second time we were treated less than cordial because we are Americans. This particular genre which covers their head is off my list of folks I choose to befriend, everyone should just b nice. Mb had here camera bag stolen in Prague, these folks have super glue on fingers and can take right out from under your nose.Read more

Csongrád smer Szeged

October 17, 2018 in Hungary ⋅ ⛅ 21 °C

Ráno vyrážam už o 6:30, lebo vzhľadom na ďalší plán musím urobiť čo najviac kilometrov.
    Prvé kilometre takmer na úrovni drkotania zubami.
    Všade nad vodou biely opar a nikde ani duše.
    Prechádzam okolo ukážkovo upravenej pláže v dedinke Tiszakécske. Krásne do rovinky zrovnaná velikánska pláž s bufetmi za ňou. Vyzerá ako keby po nej prešli ratrakom.

Okolo 8mej stretávam prvých rybárov.
    Na rozdiel od prvých kilometrov na Tisze tu je pri každej dedine množstvo mól a lodí.

Postupne vojdem do 17000 tisícového (počet obyvateľov) mestečka Csongrád, z ktorého ale nevidím takmer nič, lebo aj keď mi sonar ukazuje niekde hĺbku až 10 metrov, nado mnou je ešte 10m vysoký trávnatý val a na ňom ešte okolo celého mesta postavená mohutná aspoň 10m vysoká betónová protipovodňová zábrana slúžiaca zároveň ako aj vyhliadkový chodník. Keby tam boli ešte postavené katapulty, tak uverím, že som sa presunul v čase. Také múrisko okolo celého mesta dnes už vidno málokde.

Ešte pred Csongrádom si užijem najväčší pontónový most na Tisze. Podjadzná výška sa pre môj čln s rozloženou strieškou dá označiť ako "len tak tak". Obsluha už bola nervózna, či prejdem a chystali sa ho otvoriť. A keby k tomu došlo, ani náhodou by som nepriznal, že tú striešku viem zložiť. Užil by som si to zastavenie premávky s plnou parádou.

Csongrád je okrem iného známy aj tým, že sa v ňom do Tiszy vlieva rieka Körös, ktorá je mimochodom plne splavná. 50km proti prúdu je navyše priehrada s plavebnou komorou, aby udržala splavnú ešte ďalšiu dosť dlhú časť. Bohužiaľ na jej skúmanie nemám čas.
    Avšak presne oproti prítoku sa rozprestiera jedna z dvoch najznámejších pláži na Tisze s centrálnou vyhliadkovou vežou, prístavom s loďami riadnych parametrov, množstvom bufetov a ďalej množstvom rôznych chatiek a iných ubytovacích možností.
    Škoda, že som ju nezažil v lete, keď je vraj prepchatá ľuďmi a ani extra foto nemám, lebo v tom čase som bol priamo oproti slnku, takže čokoľvek v smere pláže zdokumentovať bol problém.

Za Csongrádom je to dlhá nekonečná plavba lesmi s veľkou časťou pokrytou brečtanom. Krásne scenérie, ale už ich vidím 7 dní, tak už som si asi vybudoval rezistenciu, aby som pri pohľade na nich híkal.

Z letargie ma vytrhne motýľ, ktorý sa chvíľu rozhodne plaviť so mnou. Kde sa tu vzal... Potom vzlietne a ešte ma chvíľu prenasleduje, ale zjavne jeho 0,001hp nestačí na výkon môjho "Brumíka". - áno už mi švihá... Motoru som dal meno a cestou si pospevujem... Snáď sa to niekde hore nenahráva do "centrálneho počítača" a nebude to raz slúžiť ako výukový materiál, čo sa s ľuďmi stáva, keď sú týždeň mimo civilizácie :)

Po nejakých hodinách nečakané vzrúšo - gay pláž. Jedna z najkrajších pláží (teda nudapláží) aké som cestou videl, avšak obsadená 3ma nahými chlapmi. Až mi je ľúto tak úžasne romantického miesta, ako bolo poškvrnené...

Po cca 10km ďalšia nuda pláž - 6 chlapov, ale medzi nimi už 1 žena. Štatisticky pri tomto tempe to nevidím, žeby sa ten pomer do konca mojej plavby zmenil ;)

Za celú cestu som inak prešiel všetky kompy (popod oceľové lano, ktoré majú natiahnuté), tak to by nebola zábava, keby mi šťastie neskončilo na tej poslednej v dedinke Mindszent.
    Keďže je lano prehnuté, najvyššie je vždy pri brehu, tam je zas pre zmenu logicky najnižšia voda a najväčšie nebezpečenstvo odbiť vrtuľu.
    Prvý pokus nevyšiel, ale vidím, že už chýba len 5cm. Druhý pokus je už úplne na najmožnejšom kraji a vyzerá to, že prejdem 1 až 2cm popod. Tak sa to snažím, čo najpomalšie prejsť. Čo sa samozrejme nedá, lebo ma unášajú a stáčajú prúdy rieky. Všetko je to pri minimálnej rýchlosti, ale keď tu ide o centimetre, je to i tak dosť adrenalínové. Nakoniec lano tesne prejde popred prednú časť striešky, ale zabudol som, že zadok je o kus vyššie. Nepríjemne to šuchne a ja už vidím moju krásnu žltú striešku nevyčistiteľnú od maziva, alebo hrdze. Jedno lepšie ako druhé. Našťastie nič - nechápem to, ale ďakujem tam hore :)

Pred Szegedom na vode snáď 20 rýchlostných kajakov a ja za svet nemôžem obehnúť dve tajtrlíčky snáď 5km. Inak rýchlo idú.

Csongrád megye, Csongrad megye, 촌그라드 주