India
Golden Temple

Here you’ll find travel reports about Golden Temple. Discover travel destinations in India of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Sri Harmandir Sahib oder auch der goldene Tempel in Amritsar, ist eines der wichtigsten Heiligtümer der Sikhs.

Tausende bunte Pilger kommen jeden Tag hier her und baden im heiligen Wasser rund um den Tempel.
    Eintritt, Gepäck- & Schuhaufbewarung, Trinkwasser und sogar ein Schlafplatz sind kostenlos. Und ein einfaches Essen (Paste aus Mehl, Öl und Zucker) wird für ein paar Cents angeboten.

Die gesamte Atmosphäre ist besonders. Alles ist sehr sauber und ruhig. Leider konnte ich diese Ruhe nicht so richtig genießen. Als einziger Tourist weit und breit durfte ich Babys halten und die Familienfotos verschönern. Als ich saß hat sogar jemand meine Füße berührt und sich danach "bekreuzigt/gesegnet". Scheint so, als ob ich Glück bringe 😊.

Golden Temple, Amritsar, India

October 2, 2015 in India

Twenty four hour music, celebrations and traffic around the Sikh epicenter, Harmandir Sahib (The Golden Temple). The temple itself is plated in gold and surrounded by a pool that is covers the area of at least 3 football fields. It doesn't hurt that the Golden Temple itself provides free rooms and meals for pilgrims and foreign travellers.

Amritsar - Golden Temple

January 25, 2016 in India

Vanuit een bed met uitzicht op de weilanden in een zacht wiegende trein schrijven we dit keer onze blog. Voor een rit naar Amritsar (6,5 uur heen en 7 uur terug) om een tempel te bekijken draaien we ons hand niet meer om.
    De Gouden Tempel maakt onderdeel uit van een veel groter wit marmeren complex. Het is echter niet het goud of marmer dat deze plek zo belangrijk maakt voor de Sikhs, maar de grote vijver die de Gouden Tempel omringd. Voordat wij naar binnen mogen moeten we onze schoenen inleveren en onze voeten wassen. Hierop wordt streng toegezien door de boomlange wachters die zijn uitgerust met vlijmscherpe speren. Met koude voeten (het is ongeveer 7°C) lopen een rondje om het water. Nadat we de zon hebben zien ondergaan achter het marmeren complex nemen we een kijkje bij de gaarkeuken. Hier worden dagelijks tussen de 60.000 en 80.000 mensen voorzien van een thali; rijst, curry, linzensoep en chapati. Gordon bedankt vriendelijk, maar Michelle schuift aan in de enorme mess. De thali smaakt prima, maar vooral het gevoel tussen zwervers en millionairs te eten geeft een bijzonder gevoel.Read more

Golden Temple