Satellite
Show on map
  • Day 73

    Life lessons

    March 22, 2015 in Australia ⋅ 🌙 17 °C

    Hey guys. Vandaag mijn laatste dag in Perth, die ik op mijn favoriete plekje heb doorgebracht, namelijk Cottesloe Beach.. Oe mijn dag werd overigens gemaakt door een paar dolfijnen die vrolijk aan het spelen waren in de SwanRiver!
    De rest van de week nam ik afscheid van Kingspark, de stad en bezocht ik Rottnest Island en ging ik uiteten in een Indiaas restaurant dat me erg aan Sri Lanka deed denken. Als kers op de taart werd ik gisteravond nog getrakteerd op vuurwerk.. Woepie wat heb ik een fijne tijd gehad bij het gezin! Ik ga mijn boeven zeker missen, zij mij ook maken ze mij duidelijk. Ze kunnen niet wachten om bij mij thuis op bezoek te komen en mijn huis, Dean en Mia te zien! Zo schattig :)
    Weer een beautiful experience rijker, waarin je jezelf weer tegemoetkomt, zowel posi als nega.

    Zo kan ik mij prima zelf amuseren,
    kan ik gemakkelijk een paar dagen zonder internet en in plaats van met mijn neus op mijn telefoon geplakt te zijn, genieten van de wereld om mij heen,
    Word ik ontzettend gelukkig van dieren (alleen het zien van de Quokka's al ?)
    Ben ik de natuur nog meer gaan appreciëren
    Vind ik het soms nog steeds moeilijk om feedback te krijgen en deze te plaatsen
    Kan ik mij goed aanpassen aan andere mensen en hun wensen voorop zetten
    Goed en pedagogisch prima met kinderen omgaan, maar dat wist ik eigk wel al
    Weet ik hoe bijzonder het is om een tweeling te zijn en op te voeden
    Ben ik Dean nog leuker gaan vinden
    Weet ik dat ik geen heimwee krijg naar huis als ik lange tijd weg ben
    Heb ik nog steeds een beetje moeite met verandering en in het onbekende te treden
    Ervaar ik dat ik mijn vriendjes, vriendinnetjes en familie graag om mij heen heb en daarom lekker dichtbij hen in de buurt blijf wonen!

    Verder heb ik wederom kennis gemaakt met verschillende culturen en treed ik deze mensen met een open blik tegemoet. We kunnen eigenlijk best wel wat leren van elkaar.. Zowel wij als Nederlanders van anderen als zij van ons. Zo ontmoette ik in de sportschool een Argentijn, waar ik een hapje en drankje mee deed. Deze zuid-Amerikaan maakte mij op zijn eigen wijze duidelijk dat ik niet zoveel moest stressen en vooral minder moest nadenken en doen wat mij gelukkig maakte. Deze gast kwam zonder geld naar Australië en wil graag de wereld rondreizen. Ondertussen verdient hij 75 dollar per uur op een construction site.. Hierdoor kan hij zijn reizen weer voort zetten.
    Nederlanders mochten wel wat meer relaxed leven en doen wat hen gelukkig maakt. Een voorbeeld. Zondagmorgen werd mij duidelijk gemaakt dat ik geen fruit meer mocht eten want dat moest allemaal mee op reis. Stiekem nam ik toch een mandarijntje gezien ik het een beetje overdreven vond. Later werd dit ontdekt en ontstond er paniek omdat er een mandarijntje ontbrak. Dit in de wetenschap dat er later die dag nog boodschappen gedaan zouden worden.. Sorry maar RELAX guys... Als men zich hier al druk om moet maken dan kijk naar de Argentijnen die elke zondag met heel de familie incl vrienden een gezamenlijk bbq houden, vooral vanwege het samenzijn. Voedsel is maar voedsel :)

    Hee ho zo ga ik geheel relaxed, na een uitermate chill middagje zon op reis naar Melbourne, waar ik vast weer andere interessante figuren zal tegenkomen en mooie ontdekkingen zal doen!

    Groetjesssssss
    Read more