Italy
Susa

Here you’ll find travel reports about Susa. Discover travel destinations in Italy of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Susa

September 12, 2018 in Italy ⋅ 🌧 21 °C

Vandaag hebben we ons wat ondergedompeld in cultuur en in de typische italiaanse keuken. Soms wat lastig want Engels kennen ze hier niet. En Frans? Nauwelijks.
    Gelukkig geraken we toch een heel eind met italiaans klinkende woorden en onofficiele gebarentaal.
    Al bij al, werden we toch vriendelijk ontvangen tussen de nonnetjes. Het is een hele beleving, maar hier permanent wonen, dat toch maar liever niet.

-Katrien

Dag 3. De grens over/onder naar Susa

September 12, 2018 in Italy ⋅ 🌧 21 °C

Na ons atypisch Frans ontbijt met kaas naast de zoetigheid gaan we eerst zwemmen voor we ons wagen aan de klim naar de Italiaanse grens. Alhoewel, het is wel klimmen maar we gaan de grens onderdoor via de tunnel van Frejus. Wel grappig hoe halverwege de tunnel de aard van het wegdek verandert. Gelukkig moeten we wel maar één keer tol betalen. Lang leve de EÚ.
    Over de grens bezoeken we het megafort van Exilles dat Italië meer dan 700 jaar lang beschermd heeft tegen de Fransen. Of omgekeerd. Dank zij de EU zitten er nu geen soldaten meer en kunnen we vrij rondstruinen.
    Daarna dompelen we ons in Susa in in de oude Romeinse cultuur voor we inchecken bij de bruine nonnen. Best verrassend hoe de geur van een internaatscafetaria over alle grenzen heen hetzelfde ruikt. Daar zit volgens mij de EC voor niks mee tussen, maar wel het Vaticaan. Gelukkig hebben de nonnetjes wifi zodat we onze vrijwillige opsluiting vanaf 21 uur vlotjes overleven.

Day 3 Val d'Isere to Susa

August 25, 2015 in Italy ⋅ ☀️ 21 °C

Finally sun. Up the Izeran. Felt easy compated to 10 years ago then after a very cold and long descent up to the Col de Mt Cenis. Picnic at the lake. Then down to Susa to mediocre hotel Napoleon. Huge and disappointing dinner Menu Terra

Susa, سوسا, Суза, سوسا، پیمونت, Suse, Սուզա, スーザ, 수사, Segusium, Susa i Italia