Japan
Toshima

Here you’ll find travel reports about Toshima. Discover travel destinations in Japan of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

4 Tag Tokyo

April 14 in Japan

Heute waren wir in Ikebukuro (Tokyo). Es war sehr cool, am anfang habe ich mir ein Coca Cola Peach gekauft. Es war sehr süss, aber trozdem lecker. Auserdem waren wir im Pokemon Center, ich habe mir einen Pokeball und drei Pokemon gekauft. Danach sind wir nach“New York“ gegangen, (natürlich nicht) aber wir haben die Freiheitssatue in Tokyo gesehen. Wir gingen auch noch an einen Strand an dem man die Skyline von Tokyo sehn sollte. Das war nicht gelogen, es war atemberaubend.

# Skyline
    # Tokyo
    # Ikebukuro

Till Tokyo

March 16 in Japan

Efter en tidig frukost, tog vi T-bana till stationen där Shinkansen skulle avgå. Häftigt trångt men bara vänliga ansikten. Resan till Tokyo gick fort och landskapet visade många te-odlingar. Shinkansen var imponerande!

Slut Tokyo

March 17 in Japan

Slutligen åkte vi till Ginzadistriktet, ett exklusivt shoppingområde där världens alla kända märken är representerade. Vi passerade även stadsdelen Akihabara där mycket telnikutrustning o manga o,animettetecknade serier görs. Märkligt att se att även kattor fått små fik! Hem, byts om till middag o god natts sömn!

Mer Tokyo

March 16 in Japan

Sedan ner på Takeshita street, som är en ungdomens gatukvarter. Proppat med ungdomar klädda i i Mangastil. Kul. Därpå tbana igen, men nu flr incheckning på hotellet dit bagaget körts från Nagoya. Sen ut på egen hand ned nyfunnen vännina o middag på genuin suchi- restaurang. Trötta men nöjda ser vi nu fram mot morgondagen.

Första dan i Tokyo

March 16 in Japan

Under tågresan pt vi vår medhavda ”o-bento” , inköpt matsäck, för att kunna gå vidare snabbt när vi kommit fram.
    Väl framme gick vi vidare till tbanan för förd till Shibuya, som är Tokyos pulserande mittpunkt med gatukorsningar där folk strömmade i alka riktningar, reklamen dånade på fasaderna och dör den berömda hundstatyn Hachi för dagen fått sällskap av några kattor.

Från parken gick vi sedan ner till hamnen och tog en båt ut till denkonstgjotda ön Odaiba. Ön anlades i slutet av 17-talet som försvarspost till stan, inga ej godkända handelsfartyg fick inte heller passera utan att betala tull. Numera är ön ett populärt shoppingcenter o TV-bolagen har även sina kontor här. Märkligt nog hade man även byggt en frihetsgudinna som hälsar en välkommen ut. På vägen ut såg man förberedelserna till OS som hålls här 2020.Read more

Mer sista dan i Tokyo

March 17 in Japan

Sedan vandrade vi vidare till den stora Hamarikkyu trädgården som ligger i centrala stan o anlades som rekreationsplats för kejsaren o var stängd för allmänheten då. Numera är det en stor publik anläggning, som ett vattenhål flr ev stressade japaner. Det är slående dock vilket lugn, vänlighet o värdighetalla tokyobor utstrålar.

Sista dagen i Tokyo

March 17 in Japan

Hels dagen har vi antingen gått eller åkt tbana. Började med besök på fiskmarknaden, ett myller av fiskare, olika fisksorter o en o annan krydda, bla den gröna wasabin man ser på bilden. Tyvärr missade vi när det var auktion kl 06.00, men många vanliga människor kan också komma hit o handla till sina suchis.

Ikebukuro Sky Circus

October 23, 2016 in Japan

בגובה כפול מהTokyo Sky Tree, ובגובה משולש מה Tokyo Tower, קל להכריז שהתצפית הזאת, שנפתחה השנה, היא מרשימה בהרבה.
    גם יש כאן המון שטויות אחרות שממש מרהיבות, גם אם לא ממש קשורות לתצפית.
    מומלץ מומלץ מומלץ!

Toshima-ku, Toshima, 豊島区, _Tokyo