Koperen huwelijk ❤️

December 17, 2023 in New Zealand ⋅ ☁️ 17 °C

Het is vandaag 17 december, en dus 12,5 jaar getrouwd!! Ook hebben we nog wat anders te vieren want we gaan 'Ivan de verschrikkelijke' inleveren! Genoeg rede voor een feestje dus. Na regen komt zonneschijn en maken ons op deze jubileumdag op voor een diner in een klein dorpje, restaurant Powderkeg. Onderweg hier naartoe hebben we een mooi uitzicht op de besneeuwde vulkaan en we hebben vlakbij een freedom camping plek gevonden. Het is er erg rustig en we chillen de hele dag op ons veldje. Annika en ik maken nog een wandeling door de bergen en daarna kleden we ons om en tutten de dames zich op. Das een flinke poos geleden en Lynn geniet ervan. Als we wegrijden vragen we de camper naast ons om even op onze tafel en stoelen te letten en het blijken een Nederlandse en een Belg te zijn dus we kletsen nog even wat. Het restaurant is erg goed en we genieten van de heerlijke steak en natuurlijk champagne! Helaas niet voor Lynn want de leeftijdscontrole is hier erg streng 😂. Als we onze 3 gangen op hebben spelen we nog wat potjes pool 🎱.

De volgende ochtend neem ik nog even een plonsje in de beek voor een snelle wasbeurt en rijden via een mooie weg door de bergen richting de kust, onze laatste camping voordat we Ivan in moeten leveren. We brengen hier de laatste dag door met het opruimen en chillen. Ook kunnen we hier lekker warm douchen!
    We puzzelen er flink op los om te bedenken hoe we in Wellington komen met onze spullen en de beste optie blijkt het huren van een auto. We laden (bijna) alles over en in onze blijdschap rijden we zo snel weg dat we de bbq en life straw bidon vergeten 😱...
    Helaas zijn we al veel te ver weg als we erachter komen.

Eindelijk kunnen we Wanda weer ophalen!! Ze is weer gefixt en we rijden snel naar een supermarkt om haar weer vol te stouwen voor de komende weken. Daarna zetten we Lynn met de camper en een steak 🥩 af op de camping waar we eerder al een cabin hebben gehad (vertrouwd terrein) en nemen Annika en ik een Uber naar een hotel in Wellington. Annika heeft als kadootje een enorm mooie luxe hotelkamer met bubbelbad geboekt 🥳. De bedden zijn heeerlijk en de volgende ochtend als we Lynn ophalen zijn we weer helemaal Zen. Wat was dit genieten zeg. Ook Lynn vond het heerlijk, ze heeft de hele nacht met vrienden gebeld en is pas net wakker als we haar om 11 uur weer ophalen. We rijden naar de Victoriaberg die uitkijkt over Wellington en brengen hier de rest van de middag door met het opruimen en inrichten van onze spullen. Als ik een klein wandelingetje maak zie ik ineens een mooie papagaai zitten. Het blijft leuk om dingen te zien die je niet verwacht, op momenten dat je niet zoekt.

De volgende dag stappen we op de boot richting het zuider eiland. Hier brengen we de eerste nacht door op hetzelfde plekje als we de reis begonnen zijn en het voelt werkelijk heerlijk om hier weer te zijn. Het is een stuk rustiger op dit eiland en we hebben bijna het gevoel alsof het nu pas echt begint.