En door naar het puntje!

January 3 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

Als iedereen weer een beetje is bijgekomen gaan we op weg naar een van de mooiste stukken van het eiland maar eerst nog langs het zuidelijkste puntje. We rijden een flink stuk en stoppen onderweg voor wat boodschappen en wisselen de gasfles. We overnachten op erg ruime en mooie freedom campings en deze zijn een stuk beter als op het noorder eiland. Als alternatief op een douche stoppen we langs een heldere rivier en wassen we Lynn haar haar. De route is hier echt schitterend en we stoppen regelmatig om te genieten van het uitzicht. De ene keer een beek, dan weer het verre uitzicht over de heuvels, dan een bos of een mooie baai aan zee. Dan komen we bij de Cathedral Caves. De weg er naartoe is best spannend, een smal zandpad van 2km, slingerend door het bos en af en toe stijl omhoog. Als we aankomen staan er 2 vrolijke rangers die wat uitleg geven en de boel in goede banen leiden. De route naar het strand toe is prachtig. Het lijkt 20 minuten lang wel of we in het regenwoud lopen. De caves bestaan uit 2 hoge ingangen die met een gang met elkaar verbonden zijn. Het is gelukkig rustig dus we kunnen mooie foto's nemen. De openingen zijn indrukwekkend hoog en breed. Waar de gangen bij elkaar komen zouden we een pinguïn kunnen zien. Net als we denken dat deze er niet is en we naar de uitgang wandelen komt hij net aanzwemmen. Een beetje verlegen loopt hij via de muren de grot in. We volgen hem nog even en gaan dan weer terug.Read more