Weer dolfijnen! 🐬

January 4 in New Zealand ⋅ ☁️ 18 °C

Vandaag gaan we naar Purpoise Bay, dit is een mooi strand en er zitten ook dolfijnen. Na een roerei ontbijtje rijden we weg van de gratis kampeerplek. Helaas zit het weer niet echt mee, het waait hard en miezert vrijwel de hele dag. We lopen een stukje over het strand en de golven zijn enorm er er zijn veel goeie surfers. Aan het einde van de baai slaan de golven tegen de rotsen en we besluiten daarheen te rijden. Hier vinden we een mooie parkeerplaats met een geweldig uitzicht. We blijven hier de hele dag staan! We wandelen even rond en genieten van de ruige zee. In de baai zien we vanuit de camper wat dolfijntjes zwemmen en Annika sprint de camper uit. Met de verrekijker kunnen we ze goed in de gaten houden en als ze dichterbij komen trekken we snel zwemkleding aan om er naartoe te zwemmen. Het is flink koud buiten en als we bij de zee zijn draaien ze om en zwemmen weer weg. Tijdens de herkansing hebben we meer geluk! We rennen de zee in en als we iets dieper zijn zwemmen ze tussen ons en het strand, heel erg dichtbij! Het zijn kleine dolfijntjes, een stuk of 6. De rest van de middag blijft Annika ze in de gaten houden en verder chillen we in de camper terwijl het door regent. Ondanks de regen toch een leuke dag.Read more