Afficher sur la carte
  • Jour 286

Regenwoud ☔ in La Fortuna

12 mai, Costa Rica ⋅ ☁️ 25 °C

We hebben eindelijk weer eens een hostel met ontbijt en Annika en ik kijken samen wat er te halen valt. Wat is er nou fijner dan de dag beginnen met bruine bonen met rijst?! Gelukkig zit er ook wat toast, roerei en fruit bij. Samen met wat koffie een perfect ontbijtje dus! Lynn slaapt uit en mist het ontbijt. Rond 13 uur nemen we het gratis busje naar de 'hotriver', we zitten weer in vulkanisch gebied en dus ook hotsprings. In het busje kletsen we met wat mede reizigers en in de hotriver gaan we gezellig bij elkaar zitten en kletsen zo'n 2 uur terwijl we chillen in de warme beek. Daarna halen we bij de bakker wat ham/kaas en kaneel broodjes en blijven de rest van de dag in het hostel en koken hier een avondmaaltje. Lynn gaan er 's avonds nog op uit met een groepje en heeft de tijd van haar leven. Ze hopt van bar naar bar, speelt (drink) spelletjes in het hostel en eindigt via een Uber in een club. Als we' s ochtends vroeg vertrekken om een jungle hike te gaan maken horen we wat ze allemaal heeft meegemaakt en blijkt dat ze niet heeft geslapen en gelijk door is gekomen. Waar haalt ze de energie toch vandaan... 🙃 Ze gaat echter braaf mee naar de Hanging Bridges, een 3 uur durende wandeling dwars door de jungle. Het is een van de mooiste paden die we gehad hebben dit jaar, we zitten er door de hangbruggen echt middenin! We zien niet heel veel dieren maar toch is het erg leuk en mooi! Wel spotten we wat apen en op de Tapir en miereneter na heb ik inmiddels dezelfde dieren gezien als Annika en Lynn. Als we klaar zijn halen we een kopje koffie in een kartonnen bekertje en zijn toch weer verbaasd dat we 12 dollar moeten betalen, het went maar niet... terug in het hostel duikt Lynn haar bed in en buigen wij ons over de planning van de komende dagen.En savoir plus