Chillen in Puerto Viejo

May 13 in Costa Rica ⋅ ☁️ 28 °C

De weg hier naartoe was gelukkig een stuk beter dan naar Fortuna en de rit verloopt soepel. Wel is de auto aan de kleine kant en stoppen we elk uur even om te wisselen of de benen te strekken want na een half uurtje sturen begint mijn kont te slapen. We zaten flink te dubben wat voor acco we zouden boeken omdat dit de laatste kans is van de reis om in een hostel te slapen. We hebben uiteindelijk voor het hostel zonder zwembad gekozen omdat deze iets gezelliger oogde maar als we aankomen blijken de hostels tegenover elkaar te zitten en mogen we gratis naar het zwembad van het andere hostel! Ook hebben we een top huisje, net een beetje afgelegen (wat wij fijn vinden) en lekker ruim met 3 bedden. We slapen dan ook alledrie even heerlijk bij in ons eigen bed, met airco! Dat is wel een vereiste hier want het is verschrikkelijk warm en vochtig. We zijn de hele dag nat van het zweet. Om ons laatste verblijf zo aangenaam mogelijk te maken hebben we een nieuwe regel bedacht, we rekenen de prijzen hier niet meer om naar Euro's (x2) maar doen net of dit al de goede prijs is! Het werkt verrassend goed en we voelen ons een stuk beter nadat we de eerste boodschapjes gedaan hebben. Best grappig hoe makkelijk je jezelf voor de gek kunt houden maar we willen het vooral positief afsluiten hier. Nadat Lynn een paar flinke dutjes heeft gedaan (ze was gezellig een paar nachten opgebleven in het vorige hostel) ontmoet ze hier toevallig wat bekende uit eerdere hostels en is ze weer snel onder de pannen. We horen van een afstandje de karaoke en herkennen Lynn meerdere keren als ABBA of Amy Winehouse gezongen wordt. Wat fijn dat ze het zo naar haar zin heeft! 😃Read more