Afficher sur la carte

LA…NOT AS PRETTY AS IT SEEMS

23 juillet 2023, États Unis ⋅ ☀️ 20 °C

FROM HOLLYWOOD BOULEVARD TO BEVERLY HILLS

First things first… GATVERDAMME WAT EEN VIEZE STAD😵‍💫🤮
    Zo dat is er uit! Van alle mooie steden waar we op deze prachtige reis waren was er niet een zo goor als deze! Zwevers hebben ze overal maar deze zijn vies, vervelend, maak herrie en zijn allemaal gestoord! Toch zijn het ook maar mensen die er niet om gevraagd hebben maar daar later meer over.
    De stad is gewoon vies, stoepen vol met rotzooi, menselijke uitwerpselen en dit is dan HET HOLLYWOOD, DE BOULEVARD? Nou goed…. Dat dus.

Onze laatste dag in LA besteden we allereerst weeeeeer aan Funko 🤣🤣
    Dé Funko shop zit hier op Hollywood Boulevard en dus wagen we een gokje, gaan op tijd in de rij want ja jullie weten inmiddels hoe het werkt met de gekte om Funko heen. Als om 10:00 de deuren open gaan zijn we bijna als eerste binnen. Dit heeft als voordeel dat je als eerste exces hebt tot de exclusieve poppen en dus rennen we als malloten door de winkel!! Hahahaha jammer joh, dé poppen waar we op hoopte zijn er niet en dus maken we een rondje door de winkel.
    Maup waant zich in Madame Tussaud’s en gaat met alle Funko’s op de foto 😂 en laat een pop van zichzelf maken! Te grappig dat dat kan…
    We verlaten de store uiteraard niet met lege handen (creditcard stond toch al in de fik 😝) en vervolgen onze weg over Hollywood Blv en zo de Walk of Fame op. Dit is wederom zo’n “toch jammer” momentje want deze walk is niet zoals je ziet in magazines of in movies 🎥
    Vies, niet onderhouden, pauper winkels…. Je kan wel horen dat we licht teleurgesteld zijn toch? 😥

We besluiten lekker terug te gaan naar het hotel, iets te eten en dan eens te zien of Beverly Hills en omstreken dan wel de wauw factor heeft.
    Ik vraag m’n AI ChatGoat naar een goeie route door en die komt met het volgende;
    ——————————————————————————————————————————
    Als je alle mooie huizen in Beverly Hills wilt zien, is het een goed idee om een route te plannen die je langs de meest beroemde en prachtige buurten en straten voert. Hier zijn enkele suggesties voor een mooie route:

1. Start bij de hoofdingang van de Beverly Hills Hotel op Sunset Boulevard. Dit is een iconisch hotel en een perfecte plek om je tour te beginnen.

2. Rijd vervolgens naar Rodeo Drive, waar je enkele van de meest exclusieve winkels en boetieks ter wereld vindt. Je kunt langs de straat rijden en genieten van de luxe ambiance.

3. Ga verder naar de buurt van Trousdale Estates, waar zich veel prachtige en indrukwekkende huizen bevinden. Je kunt door de straten rijden en de architectuur bewonderen.

4. Bezoek daarna de buurt van The Flats. Dit gebied staat bekend om zijn brede lanen en prachtige landhuizen.

5. Rijd verder naar de wijk Beverly Park, waar veel beroemdheden hun huizen hebben. Hier vind je enorme landgoederen en weelderige villa's.

6. Sluit je tour af met een bezoek aan Mulholland Drive, een beroemde schilderachtige weg in de Hollywood Hills. Hier kun je genieten van prachtige uitzichten op de stad en de huizen in de heuvels bewonderen.

Houd er rekening mee dat sommige delen van Beverly Hills privéterrein zijn en mogelijk niet toegankelijk zijn voor het publiek. Zorg ervoor dat je de verkeersregels en eventuele beperkingen respecteert tijdens je tour. Geniet van je ontdekkingstocht door de prachtige huizen van Beverly Hills!
    ——————————————————————————————————————————

Privé terrein? Dat klinkt interessant 😉
    En zo reden we deze route. En moet gezegd worden, tis een mooie route, prachtige huizen, heel schoon maar niet heeeeeel veel mooier dan een dikke wijk in ons nederlandje….maar mss zijn we gewoon te nuchter.
    Nick bedenkt zich ineens dat de Playboy Mansion hier ook moet staan 😏 dus we zoeken het op en binnen 3 min rijden we door die laan…. Helaas zien we niks want Hugh heeft er hele hoge hekken omheen gezet…. Ook gek 😝😝
    Als we uiteindelijk door willen rijden naar de Hollywood Hills voor the famous Hollywood sign leid Google ons een weg op waar ineens bordjes staan met “private - No photos allowed” en rijden tegen een dikke poort aan. Meteen spring daar een grote donkere guard uit die niet blij kijkt. Maup neemt het straatje link in en terwijl dat omhoog leid komen we langs een giga valley maar tevens een doodlopende weg. We keren om en ik besluit erven snel uit te springen VOOR EEN FOTO! TOCH?
    Als ik net weer m’n reet in de auto inzet staat de boos kijkende meneer ineens aan t einde van t laantje naar ons te kijken 👀 🤣KAK!
    We zetten ons beste Domme Toeristen hoofd op en vragen naar de weg…

Gelukkig wijs hij ons de weg maaaaaaar wat zit er nou in Gods naam achter dat grote hek in die dikke valley???
    Als we Googles blijken oa Bruce Springsteen, Justin Bieber, Samuel L Jackson enzzzz daar een huis te hebben……ohhhhhh oké 😂😂😂

Nou dan maar terug naar hotel.
    Onze reis komt nu toch echt op z’n eindje en we gaan koffers sorteren.
    Over koffers gesproken, we wippen nog even bij Target naar binnen voor een extra trolley voor de funkos die meteen mee gaan.
    Daarna nog een sport winkel in waar beiden heren slagen voor een tof paar schoenen!

Bij t inpakken van de koffers besluit Maup z’n Adidasjes hier te laten en ook wat “oude” shirts hoeven niet mee terug.
    Weet je nog dat ik schreef over de vele daklozen hier?
    We besluiten een tasje te maken met spullen die nog goed genoeg zijn maar wij niet meer gebruiken. Shirt, schoenen, handdoek, petje, drinken & eten wat over is, wat losgeld en wat snoep. Tegen over het hotel zit een dame in een hoekje, we besluiten haar het tasje te geven als we gaan eten.
    Op een briefje schreef ik;
    “Nothing much
    But more than nothing”
    Haar dankbaarheid is groot! Fijn!

Onderaan de streep zijn het ook mensen zoals jij en ik.
    Wij “verbrassen” geld deze vakantie en zij hebben niks….

Tomorrow we go home ❤️ at least we have one……
    En savoir plus