United States
Lomita Park

Das solls also gewesen sein

April 22 in the United States ⋅ ⛅ 14 °C

Liebe Fangemeinde, der Tag ist gekommen. Nach einem letzten Frühstück und einer Fahrt mit dem Uber sitzen wir nun tatsächlich im Flieger nach Hause. Selbst beim Gepäck und bei der Sicherheitskontrolle gab es keine Schwierigkeiten. Man will uns also wieder zurück lassen.
      Für alle, die uns weiter lesen wollen, bieten wir ein einzigartiges Unterhaltungspaket an. Wir machen euren Urlaub! Mit eurer Spende bereisen wir weiter die Welt! Wir nehmen gerne Vorschläge für Sehenswürdigkeiten an. Als Gegenleistung gibt es weiter jeden Tag einen neuen Reisebericht!

Danke das ihr uns mitgenommen habt. Es war wirklich toll und es hat viel Spaß gemacht eure Berichte zu lesen. 🤗

4/23/22Reply

Hallo ihr drei. Jeder Spaß und jede Reise geht vorbei. Danke für die vielen Eindrücke und die schönen Berichte. Es war als wären wir dabei. Danke für die Zeit und das Geld welches ihr für uns investiert habt. Wir wünschen euch einen angenehmen Flug und eine sanfte Landung in Frankfurt. Wir freuen uns schon sehr euch wieder in Leipzig begrüßen zu können. GLG : D

4/23/22Reply

Highway #1 nach Süden

August 23 in the United States ⋅ ⛅ 14 °C

Heute morgen sind wir mit dem BART (Bay Area Rapid Transit) zum Flughafen und haben einen Wagen gemietet um die Bay Area zu erkundigen. Durch die Stadt, vorbei am Alamo Square zu den Painted Ladies - die bekannte Häuserzeile, die man aus diversen US Fernsehserien kennt.

An der Castro Street den Frühstückscafe geholt und dann ab nach Berkeley an die Uni. Der Campus ist schon beeindruckend; Milla will schonmal nicht dort studieren, da ihr die Wege auf dem Campus zu lange sind 😀.

Weiter ging’s über die Richmond-St. Rafael Bridge zu den Mammutbäumen nach Muir Woods. Den Temperaturunterdchied zur Stadt unter den mehr als 1000 Jahren alten Bäumen merkt man sofort; deutlich kühler.

Nach 2 Stunden ging’s dann in den Süden und an die Küste - immer den Highway No 1 entlang bis nach Santa Cruz; unserem Ziel für heute.

Sequoia National Park - San Fransisco

July 22 in the United States ⋅ ⛅ 17 °C

Vandaag vroeg op voor onze reisdag naar Sequoia National Park en San Francisco. Ontbijt is tot 9:00 dus om 8:30 waren we net op tijd voor scrumbled eggs en een wafel te bakken.
      Op naar Sequoia National Park, 45 min vanaf het hotel … prima te doen. Bij de ingang van het park wisten we dat het 45 minuten rijden wat tot de grootste boom, The General Sherman Tree, wat we niet (meer) wisten was dat de weg er naar toe een slingerweg langs de rotsen was…. Heel spannend. Gelukkig reed Stan maar het was een hele zit. De 45 minuten werd 1,5 uur doordat er weg werkzaamheden waren. We hebben 2 keer 10 à 15 min stilgestaan in een file. Blijkt dat door de bosbranden, brandende bomen het wegdek beschadigd hebben en dit hersteld moest worden. De schade van de bosbranden was goed te zien. Onderweg hele stukken met een soort zwarte stokjes te zien, erg hoor.
      In het park waren ook niet alle stops toegankelijk, de eerste mogelijkheid voor ons was de General Sherman Tree. Dus dat was voor ons goed.
      Geparkeerd en de hike was “maar” 70” meter naar beneden (en omhoog 😩). Maar het was prachtig, het bos en de reuze bomen, super! Echt de moeite waard.
      Mooie foto’s gemaakt en de bomen bekeken toen vol goede moed aan de slinger-rit terug naar beneden begonnen. Het wàs al druk maar nu is het nòg drukker overal, je merkt dat het hoogseizoen is. Allerlei nationaliteiten hoor je praten. Het ging iets vlotter gelukkig, goed gereden Stan!
      Rond 15:30u waren we weer beneden in de bewoonde wereld en zijn we gaan tanken, plassen en eten.
      Leda is de rit naar San Francisco begonnen en heeft hem ook afgemaakt. Ook best een moeilijke rit want de wegen zijn slecht en veel vrachtverkeer om ons heen. Ook een lang stuk een 2 baans weg. Nabij San Francisco gelukkig weer betere en bredere wegen maar wel harde wind. Rond 19:30u arriveerden we in ons hotel, alles goed gegaan 👍🏽. Van 39 graden naar 19 graden in een dag, dat was wel ff slikken, truien weer aan!
      De kamer was klaar en de aardige Giovanny hielp ons met veel grappen aan gratis parkeren (a $12 pd) en gratis upgrade naar een suite. De kids gelukkig, ruime kamer met keukenblok, woon en slaapkamer vinden ze heerlijk. Giovanny liet zelfs nog een extra bed plaatsen omdat het sofabed toch wat krap is voor 2. Dat klopte idd 😞
      De kids verdwenen naar het zwembad en wij naar de bar. Nog wat eten en drinken besteld te hebben afgepeigerd in bed. Morgen SF verkennen,..Trusten 😴😴😴

Camper inleveren

October 4, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 17 °C

De camper ingeleverd en met de taxi naar de dichtsbijzijnde metrostation gegaan. Nu een tijdje op het vliegveld wachten. Zometeen echt weer naar ons eigen kikkerlandje.

Dagrit: 44,5 miles
      Totaal: 3.900,5 miles / 6.277,2 kilometerRead more

Was een geven reis!

11/24/19Reply

DIA 15

July 30 in the United States ⋅ ☁️ 13 °C

Ultimo día en eeuu, hemos bajado a desayunar a las 8 y de allí nos hemos ido a visitar por ultima vez la ciudad.
      Lucas y el tito hector no se han querido venir y se han quedado en el hotel.
      A las 12 hemos llegado al hotel y hemos cogido las maletas dirección el aeropuerto.
      Alli hemos dejado la furgoneta y hemos esperado hasta las 6 que salía el avión.
      El vuelo se me ha hecho corto, me lo he pasado durmiendo, escuchando música y viendo pelis.
      Y finalmente hemos cogido el coche y de vuelta a Murcia.

San Francisco hat mich wieder❤️

August 6 in the United States ⋅ ⛅ 18 °C

Ich hab viel Zeit mitgebracht! Durch die Passkontrolle komm ich verhältnismäßig schnell! Auch meinen Koffer vom Band holen und wieder einchecken ( für den Flug nach Fresno) geht zügig! Was ich nicht erwartete war die Sicherheitskontrolle die ich nochmal durchgehen musste. Aber das war auch ziemlich stressfrei! In den USA muss man noch seine Schuhe ausziehen und durch den Check gehen lassen ! Dafür hab ich meine Birkenstock! Sommer wie Winter 🤷🏻‍♀️

San Francisco has got me back again❤️

I brought a lot of time with me! Through customs it goes pretty fast . I need to recheck my suitcase after I pull it from the luggage claim. I didn’t think I had to go through another security check, but I did. In the USA one still has to take off the shoes to go through security, that’s why I always wear Birkenstocks! Summer or winter🤷🏻‍♀️

Eerste dag San Fransisco

July 23 in the United States ⋅ ⛅ 14 °C

Een onrustige ochtend, vroeg wakker, jongens om 6:30u op om kwalificatie F1 te kijken, Lukte in eerste instantie niet, daarna via andere vpn wel. Xavi ging toch slapen Stanley heeft nog gekeken en daarna ook slapen. Ontbijt kunnen we tot 9:30 maar de wekker hebben we zo vaak uitgezet dat we dat niet gingen redden. We zijn allemaal moe. Besloten om maar even te blijven liggen vandaag, het kan dus we doen dat.
      Rond 10:30u uiteindelijk opgestaan en rond 12u richting SF. Met de auto, uber overwogen en ook met shuttle van hotel naar het vliegveld en van vliegveld met de trein naar SF. Auto toch het meest praktisch maar is altijd spannend rijden in zo’n grote stad. Het is druk zodra we bij de pieren in de buurt komen. Zowel op de weg als naast de weg is het druk. Er is een soort markt langs vrijwel de gehele pieren en bij Fisherman’s Warf. Voor een roti(letterlikk)tentje staat bijv. een rij van wel 30 meter (?). Uiteindelijk aangekomen bij de garage pier 19.5 (tip van Rick en Es). We zijn er, met een halfuurtje van het hotel, prima!!
      Parkeren kost $25 voor de dag, valt mee.
      Xavi had de wandelroute naar chinatown al klaarstaan en Zenne had een dimsum restaurantje uitgezocht. Lekker gewandeld en aangekomen bij het eettentje…. Jammer weer staan de rijen mensen voor dit dim sum restaurantje buiten. Daar gaan we niet op wachten. Op zoek naar wat anders….
      Door Chinatown gelopen en diverse zaakjes bekeken, tot we er een zagen die ons aansprak, ze hadden dimsum dus mooi.
      Binnen werden we hartelijk ontvangen, aan de tafel werden we door Alice geholpen, de eigenaresse, een chinese vrouw van naar schatting tussen de 50 & 60 jaar. Toen ze hoorde dat we uit NL kwamen ging ze hélemaal los:
      Ze werkte als manager van een hotelketen en was in 1994 in een managers-uitwissel programma 3 maanden in NL geweest, dol op nederland en de mensen. Hele verhalen over wat ze meegemaakt had. Leuker nog niks ontbrak ons. De dumpling 🥟 die Xavi lekker vond, kwam ze nog 8 extra van brengen. De icetea die Zenne lekker vond, kwam ze een hele kan van brengen. En zo ging het door, het was zo leuk! De dimsum waren heerlijk, we hebben genoten. De kinderen mochten bij een tafe met lekkers nog iets uitzoeken … haha Alice ging los. Ze pakte een tasje en deed van alles wat er lag handen vol erin. Voor in het hotel zei ze… .zo aardig. Toen nog blikjes frisdrank en water erbij …. Met een volle tas en volle buik gingen we weg. Nog even een foto gemaakt met haar als afsluiting.
      Daarna doorgelopen naar Fishermans Warf, door de Italiaanse wijk. Gelijk ook Lombard street gezien, weliswaar in de verte, maar toch.
      Fishermans Warf was leuk maar mega druk. Pier 39 is een grote attractie met hardrock cafe en al en weer al die markt-tentjes. Even naar de waterkant gestaan en foto’s gemaakt en verder geslenterd en toen terug naar de garage.
      De rit terug was ook weer spannend en heel druk, de verkeerde afslag zorgde ervoor dat we op treasure island (brug richting Oakland, was dus niet de goede richting is) en daar gekeerd om weer de highway op te gaan de goede richting in.
      Terug in het hotel, gingen de kids lekker zwemmen in het overdekte zwembad en jacuzzi en wij even chill 🥂 Tot de kids met het idee kwamen een filmpje te pakken en daarvoor in de buurt te gaan eten. Xavi had het uitgezocht en was 10 min van ons hotel vandaan. Zo gezegd zo gedaan: uiteindelijk bij Jack’s bar & restaurant gegeten en daarna naar de film gegaan: Jurassic World: Dominion. Leuke film. Het was nét geen 1 uur toen we de bios uitliepen en snel terug naar ons hotel. bekaf op bed…lekker zzzzzzzzzzzzz

Tweede dag San Fransisco

July 24 in the United States ⋅ ⛅ 15 °C

Goedemorgen SF! Vandaag gaan we met de Hop-on-Hop-off Big bus de stad SF verkennen.
      Maar eerst zeer vroeg in de ochtend begon de Formule 1 wedstrijd en Stanley en Xavi hadden de wekker op 6u gezet om de GP te kijken. Het werd gewoon op ESPN uitgezonden dus gewoon op de tv in de hotelkamer gekeken, beter! Xavi in z’n bed en Stanley in de stoel ernaast. Zenne lag aan de andere kant lekker verder te slapen en Leda in de andere slaapkamer. Daarna nog heel even verder geslapen en rond 10:30u allemaal opgestaan. Eerst alles uitgezocht, sinaasappel en appel van Alice ontbeten en kaartjes voor de bus gekocht, rond 12:30u richting SF downtown vertrokken.
      Weer heel druk op de weg (drukker dan gisteren) en in de buurt van alle pieren bij het water bleek de weg afgesloten. Via omwegen (weer in de file) kwamen we een parking tegen. Hopetee: auto geparkeerd, kaartje gekocht en op pad. De dichtstbijzijnde busstop was 8 min lopen vanwaar we geparkeerd hadden, prima.
      Rond 13:30u op de BigBusTours bus opgestapt bij Clay-street, midden in de financial district en nog 4 plekjes op het open dek boven kunnen bemachtigen, top! Oortjes gekregen en heel toeristisch de ingesproken tourinfo al rijdende, beluisteren.
      Wat een leuke manier om de stad te zien, we hebben genoten langs allerlei bekende plekken zoals: de Opera, City Hall, Union Square, de 3 ladies Lombard street (nee, dit keer niet door de kronkelweg naar beneden haha) en vooral van de Golden Gate Bridge. Het is niet zo heel warm in SF (in tegenstelling tot de rest van Amerika als we het nieuws moeten geloven) zo’n 19 à 20 graden hooguit. Dus uiteraard was de top van de Golden Gate vandaag in de wolken maar het blijft indrukwekkend om overheen te rijden. Het uitzicht vanaf de brug op de stad is prachtig.
      Het was vooral in het bewolkte gedeelte fris, nee: gewoon koud! Op de brug waaide je bijna uit je jasje brrrr. Onze rugzak vol met snoepjes en chips die we gisteren gekregen hadden van Alice kwam goed uit tijdens de rit.
      Na zo’n 2,5 uur kwamen we bij het eindpunt van de tourrit: Fishermans Wharf waar we uitgestapt zijn en erg trek hadden. Het is inmiddels rond 16u.
      Van Rick en Es foto’s gezien en gehoord van het restaurant Surpreme Crap, daar hebben we zin in en zijn we heen gelopen door de mensenmassa die er momenteel rondom Fishermans Wharf is.
      Restaurant Supreme Crap is een leuke zaak waar je eerst de trap op moet om in het restaurant te komen, mooi uitzicht op het water en de gebouwen aan het water. Het eten duurde even (misschien dachten we dat omdat we flinke trek hebben) maar uiteindelijk was het eten heerlijk: we hadden een combi seafood besteld voor ons 4ren: een schaal vol met gestoomde kokkels, krab, maïskolven, aardappels, 1 hele kreeft, garnalen, etc en goed op smaak. Vooral de saus was heerlijk om lekker te soppen met het zuurdesem brood. Je moet wel van een beetje “klooien” met schaaldieren houden want dat levert uiteindelijk vele maar ook kleine hapjes op. Xavi vond het niks dus nog wat fish and chips bijbesteld. Zenne en Stanley vonden het daarentegen top! Met een volle buik zijn we uiteindelijk terug naar de auto gelopen en de mensenmassa een beetje vermeden om een blok terug naar de auto te lopen.
      Uiteindelijk rond 19:00 weer in het hotel. Xavi en Zenne gingen nog even zwemmen in het oververdekte zwembad maar die kwamen snel terug omdat het druk was in het zwembad. Leda en Xavi nog op pizza-hunt maar teruggekomen met donuts (die zijn ook rond hihi) Prima, lekker eten & drinken, chillen, ff douchen en zzzzzzzz. Morgen vertrekken we uit SF, zo zoetjes aan weer richting het zuiden/LA te rijden.
      Next stop: Monterey,… misschien wel walvissen spotten? Wie weet,….

San Fran farewell...

August 5, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 17 °C

A few more pics from today. I had to put the funny boat shot in...Paul was trying to capture us in front of the Golden Gate Bridge, which of course was fog bound...but this one was very entertaining anyway...I couldn't resist!

Tomorrow we have a very early start: we are being picked up at 5:30 for an early morning flight to Jackson Hole, Wyoming. Will post more in the morning! Stay with me, trusty followers!

Nice hair.........

8/6/17Reply
      Beth Vogelzang

Thanks. Can't see the bridge for the fog, but the hair was perfect. Still not the worst hair I've seen in recent days!

8/6/17Reply

En voiture !

September 15, 2018 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

Notre vol est arrivé à l’heure. C’est un peu frisquet ici. On prend possession de notre voiture de location et on part !

Étrangement en arrivant on nous dit qu’on a un forfait National Émeraude (huh?! On savait pas) et on nous pointe une rangée de véhicule : « Choose the one you want » : pick-up, sedan, SUV…

C’est juste weird et trop facile… j’ai comme une crainte qu’on se ramasse avec une facture inattendue… mais coudonc… alors c’est en Volkswagen Atlas (avec CarPlay en plus 🤓) qu’on voyagera jusqu’à vendredi prochain. 🚙

Là, j’ai faim 😋

Jimmy Prince

C’était pareil pour nous à San Diego. On choisissait la voiture qu’on voulait et ils nous scannaient à la sortie!

9/15/18Reply

Lomita Park