Satellite
Show on map
  • Day 10

    Ostrov Mook prvé dojmy

    March 5, 2023 in Thailand ⋅ 🌙 26 °C

    Dnes sme sa presunuli z ostrovu Ngai na ostrov Mook.
    Celá trojica ostrovov Ngai, Mook a Kradan sa tu považuje za nadštandardné ostrovy s nadštandardnými plážami.

    Aspoň zatiaľ však na mňa Mook pôsobí veľmi schizofrenicky. Väčší ostrov prepchatý tuktukmi (motorsajdkami) a motorkami, všade kvantum prachu, rozostavané cestičky, kde cesta z ničoho nič skončí a už sa len vzájomne prášime na motorkách. Niekde krásny luxusný rezort a o chvíľu zopár pajzlov nalepených na sebe pomaly bez okien... Medzitým samozrejme skládka odpadu.
    Už v meste sa stačí pozrieť za hocijaký dom a bordel, že by vedeli konkurovať cigánskym osadám zo Slovenska.
    Z polovičky ľudí mám navyše zlý pocit. Sú európsky tuční, poniektorí až americky tuční (štandardní thajčania sú chudí a nie len preto, žeby boli chudobní, ale preto, že pri ich lokálnej strave sa stučnieť nedá), neusmievajú sa a snažia sa nás ogabať (pri požičiavaní motoriek sa im to už aj trochu podarilo).
    Navyše a to tu začínam pociťovať stále viac a viac tí thajci sú aj blbí. Nechali sa zmiatnuť západniarmi a sú schopní z Thajska kvôli tomu spraviť centrum pizze, špagiet, hamburgerov, sendvičov, nezdravých európskych koláčov, zmrzliny, múčnych výrobkov atď...
    Neuvedomujú si, že Thajsko je pre mnohých unikátne práve tým, že je autentické a nie, že je to kópia európskych prímorských stredísk.
    A blbý thajčan sa chce podobať na európana a nechápe, aká je to slepá ulička.

    Mne sa stále viac a viac potvrdzuje, že som v Thajsku prežil 4 mesiace svojho života a že to stálo za to, ale nabudúce už do Thajska asi ísť nechcem. Čas spoznať iné krajiny. Pre niekoho, kto je tu prvý krát je Thajsko pecka a je stále rôznorodé a plné nových objavov, ale ja už som asi náročný turista... Je totiž vidím veci, ktoré niekto, kto je prvý krát v Thajsku ešte nevidí.

    No uvidíme zajtra... Keď možno aj ja budem mať lepšiu náladu a možno iný pohľad.

    Inak kým som mal chvíľku pre seba, ostatní si prešli nejaké pláže a ochutnali nejaké dobroty.
    Mne to dnes nechýbalo, žalúdok permanentne hlási prežratie a to mám pocit, že tu jem najmenej - proste ostatní sú stále hladní, alebo mlsní?

    P.S. Na hlavnej fotke Peťka, ako prototyp vdačného turistu Thajska budúcnosti - Fanta je jej obľúbený nápoj a zelená spolu s červenou sú neodolateľné. - ale ja verím, že keď bude mať toľko rokov ako ja, neodolá klasickým thajským dobrotám - ak ešte budú existovať a že "spice" sa stane jej obľúbeným slovíčkom :)
    Read more