Netherlands
Gemeente Geldrop-Mierlo

Dag 1 omnk

May 6, 2022 in the Netherlands ⋅ ⛅ 17 °C

Vanochtend op tijd opstaan. Om 8 uur begint inzwemmen in het bad in Eindhoven. Meeste spullen had ik gisteren al gepakt dus hoefte het alleen in de auto te zetten.

Weg naar toe was mistig maar geen files of andere opstoppingen. Bij aankomst mooi plekje opgezocht op de tribune.

100m rug. Ging best wel lekker. Goede start, vol energie de slagen maken. Alleen zwom niet helemaal in balans waardoor ik aan de lijn blijf zwemmen. Helaas verzuring kwam de laatste meters en dat was moeilijk. En eindigde met een tijd van 1:13.50.
      zag sterretjes met het water uitkomen was ook moeilijk om even recht te lopen. Dus goed afgezwommen en rustig aan doen. ( https://www.youtube.com/watch?v=vbboAmBwk4w&amp… )

100m vrije slag: goede start, alleen voelde niet energiek aan. Het voelde of ik werd tegengehouden. Toch eindigde als 4e van mijn heat. ( https://youtu.be/vbboAmBwk4w?t=22391 )

Als laatste 4 * 200m vrije slag estafette. Hier hadden we geen kans op podium plek. En iedereen heeft ook niet 100% gegeven. Door afstanden en tijd dat we in het bad al waren was de vermoeidheid wel ingeslagen al. ( https://youtu.be/vbboAmBwk4w?t=31671 )

Na afloop naar vakantiepark gereden voor het huisje. Auke en Jessica waren al vooruit gegaan dus die hadden al uitgeladen en hadden al een koud biertje klaar staan.

Jessica heeft pasta gemaakt. Was beetje haar eerste keer. Grote pan water om de kleinste pit verwarmen. Hele pak spaghetti in de pan. Keuken compleet gaos. Maar resultaat was goed. Iedereen heeft goed gegeten.

In de avond nog een potje pesten gespeeld en een film gekeken en lekker naar bed gegaan. Morgen de volgende afstanden.

Vlog van onze coach Michael: https://youtu.be/XVNFJEwcpt4

Aankomst

August 4, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 20 °C

Afgelopen week veel het weer gecheckt. Telkens verschil tussen veel regen, veel meer regen of als dit wordt. Er is getwijfeld of we het verzetten.

Uiteindelijk gewoon gezegd het gaat gewoon door! Iedereen ingepakt en klaar om te gaan.

Begin van de middag heb ik Niels opgepikt, samen boodschapen gedaan en rustig in de files aangesloten op weg naar de camping in Mierlo.

De grote tunnel tent met luifel opgezet met zijn 2en en naar restaurant gelopen. Terwijl een korte bui viel zaten wij overdekt een biertje met bitterballen te nuttigen. Daarna de gehuurde fietsen opgepikt en der koepel tent opgezet en slaapplekken klaar gemaakt.

Rond 19 uur kwam Auke met Jessica aan met de buscamper en hebben we lekker met een drankje en stokbroodje zitten kletsen. In de avond heeft Jessica pasta gemaakt. Wel na moeizaam gas aan de praat kregen.

Verder in de avond paar potjes pesten en Zweeds pesten. Rond middernacht gaan slapen met de hoop morgen de verwachting van het weer net zo is als vandaag.

Regenachtig voorspellingen

August 6, 2023 in the Netherlands ⋅ 🌧 16 °C

Vandaag start de dag met regen, veel regen. In de ochtend haalde Auke broodjes. Auke en Patrick bespreken rustig met een kopje thee en een veel te dure appelflap de dag door.

We gaan vandaag naar een zwembad. Maar wel een subtropisch zwembad van Centerparcs Kempervennen. Auke die nooit Centerparcs is geweest was verbaasd hoe groot alles is. Markthal, kinderboerderij en meer met van alles te doen.

In het zwembad stoeltjes geclaimd en lekker van de wildwaterbaan, mee golven in het golfslagbad en bubbelen in het bubbelbad. Maar de ster van de show is toch wel de 2 nieuwe glijbanen.

Een grote banden glijbaan en een looping glijbaan. Een looping glijbaan ga je vanuit een kabine waar het luik onder je voeten weg zakt de buis naar beneden en daarna steil omhoog in een bocht en door naar het einde. Deze was echt gaaf.

Wat dus kan gebeuren is dat je de helling niet haalt een terug de verkeerde kant op glijdt dat je er uit gehaald moet worden.

Na ongeveer 4 uur in het zwembad geweest te zijn weer lekker terug naar de camping in een stortbui. Tussendoor even nog boodschappen gehaald.

Vanavond op het menu. Roerbakgroente met kip. Daarna spelletjes gespeeld en redelijk op tijd naar bed. Morgen helaas weer naar huis.

Dag vol hilaria

August 5, 2023 in the Netherlands ⋅ 🌧 17 °C

Midden in de nacht wakker geworden door een hoestende zeehond een tent naast mij, maar toch lekker geslapen. Wat slaap ik toch lekker in de buitenlucht.

Lekker rustig ontbeten hebben we de fietsen gepakt naar Eindhoven om lekker door het centrum de banjeren en beetje te shoppen.

Na lichen op een terras weer naar de camping gefietst vlak voor de buien ons konden raken. Tijdens de buien de camper spelletjes gespeeld.

Na avond eten terug naar Eindhoven voor de kermis park Hilaria. Daar achtbaan en botsauto geweest. Daarna bij een kraam lootjes trekken tot je juiste plaatsnaam trekt. Met 44 lootjes opgetrokken te hebben we een grote Penguin knuffel gewonnen. Daarna verder met inzetten op een groot rad 2 KG toblerone chocolade gewonnen. Tussendoor boogschieten en andere kleine spelletjes en eten lekker terug naar de camping.

Van de hoop voorspelde regen is het heel erg mee gevallen. Beter hadden we het niet kunnen treffen.

Dagje Eindhoven

August 6, 2022 in the Netherlands ⋅ ⛅ 22 °C

Vandaag lekker uitgeslapen en rustig ontbeten.

Na ontbijt naar Eindhoven gefietst om de stad te verkennen. Centrum in lekker winkels snuffelen en met een kaartspel unstable unicorns geslaagd voor vandaag. Daarna door gefietst naar de Tongelreep voor de zwemwinkel voor een nieuwe wedstrijd zwembroek voor Auke. Helaas door tijd gebrek daar heb ik niks kunnen halen.

Terug op de camping lekker relaxen en bbq gekocht voor het vele vlees was mee is.

In de avond terug naar Eindhoven voor park halaria! Zou dj en artiesten komen en veel attracties. Proberen een grote plushe knuffel te winnen en 2kg chocolade bij een loterij.. helaas viel het op 39 wij hadden nummer 38. Dus helaas verloren.
      Er stond ook een wilde muis achtbaan. 2 ritjes in gemaakt. 2e omdat mijn ticket niet was ingeleverd kon ik nog een keer. En maar rustig naar de camping.

Vandaag rond de 40 km gefietst en 20.000 stappen gelopen was best pittig maar relaxe dag.

Vakantie is begonnen

August 5, 2022 in the Netherlands ⋅ ⛅ 22 °C

Vandaag lekker uitgeslapen en rustig begonnen met inpakken en klaar maken voor vertrek. Er ligt al een hoop spullen in de woonkamer wat de auto in moet maar heb volle vertrouwen dat gaat passen. (Spoiler: maar dan ook net.)
      Na wat passen en meten zit de hele achterbak en bank vol. Mijn inpak skills zijn wat roestig geworden.

Auke komt rond 12 uur met de camper aanrijden om mijn fiets op te pikken en te vertrekken.

Op de camping aankomen zat auke maar 10 minuten achter mij. Dus slagboom kaart gepakt en heb binnengelaten. Daarna alles op de plek zetten en opbouwen.

Even de fiets gepakt voor paar boodschappen in Mierlo en het park wat verkent.

In de avond proberen een potje te poolen maar dat ging om 20 uur al dicht. Dus letter rummikub proberen te spelen en lekker chillen. Rond 11 uur gaan slapen. Werd ook al koud buiten. Morgen kijken of we naar Eindhoven gaan

Omgeving in.

August 7, 2022 in the Netherlands ⋅ ☀️ 24 °C

Was op redelijk vroeg wakker (8 uur). Het is nog rustig op de camping dus even lekker een rondje om het zwemmeer gelopen met alle vogel geluiden om je heen.

Na het ontbijt op de fiets gestapt. Vandaag eens het bos in tegenover de camping. Geen idee waar we uit zou komen gaan we de snelweg over en komen we in een groot heide gebied uit waar je honderden meters ver kan kijken tot je de volgende bomen in de verte weer ziet. Terugweg via Geldorp voor de avond boodschappen.

Op de camping lekker chillen. Boek lezen , spelletjes spelen.

Later in de middag proberen het kasteel en tuin te bezoeken van Geldorp maar was helaas afgesloten door politie omdat er een ongeluk gebeurd is bij de Highland games (Dode op Highland Games: passant (65) geraakt door ijzeren bal - https://nos.nl/l/2439687).

Weer terug gefietst zijn we het grote zwem meer in gedoken en lekker chillen.

In de avond broodje hamburger en worst. Dit was over van de BBQ. En lekker met een fles likeur de avond afgesloten. Morgen weer afbouwen en door naar Melissa in België.

Omnk laatste dag

May 8, 2022 in the Netherlands ⋅ ☀️ 19 °C

Laatste racedag vandaag. Als ontbijt lekker Pannenkoeken gebakken. En Auke heeft wat losse broodjes voor de middag gehaald op het park.

De vermoeidheid zit er goed in. Spieren voelen zwaar. Gelukkig was er Mariska die nog even mijn schouder een zetje kon geven met een massage gun. Wat flink hielp.

Rond 11:40 was de 4*100m vrijeslag estafette. Deze ging beter dan gedacht. ( https://youtu.be/AIs0XSF5qD4?t=12057 )

Volgende was 50m vrije slag. Deze viel best wel hard. De vermoeidheid zat in de spieren van de afgelopen 2 dagen dus alles was zwaar. ( https://youtu.be/AIs0XSF5qD4?t=20721 )

Na uitzwemmen even een half uur buiten in het gras bijgekomen voor de volgende afstanden.

De 50m schoolslag ging bagger. Kon niet lekker het ritme vinden en was ook laatste in mijn serie. ( https://youtu.be/AIs0XSF5qD4?t=25805 )

Als laatste de 4*50m wisselslag estafette. Nog rond de 35 seconden gezwommen waar ik trots op ben door hoe ik me voel. Maar is klaar voor vandaag. Foto met de groep gemaakt, douchen en aankleden. ( https://youtu.be/AIs0XSF5qD4?t=29385 )

Jessica vriend was gekomen op de dag dus die 2 zijn doorgereden naar het park terwijl Auke en ik nog even paar boodschappen gingen doen.

Vandaag was het de beurt aan Auke om te koken. Dat werden kippenbouten, saucijzen met sperziebonen en krieltjes. Als toetje chocolade moes met vla. Was weer lekker eten. Beter dan van der valk

Na het eten een paar potje pesten gespeeld bij het zwem meertje. Waar we lastig gevallen werden door een paar nieuwsgierige ganzen.

Nadat de vriend van Jessica vertrokken is nog een filmpje gekeken en lekker op tijd naar bed. Morgen weer naar huis.

OMNK dag 2

May 7, 2022 in the Netherlands ⋅ ☁️ 18 °C

Vandaag lekker rustig wakker geworden. Vandaag hoef ik pas rond 11 uur in het zwembad te zijn. Lekker buiten stevig ontbeten met een paar gebakken eieren en afbak stokbroodje.

In het zwembad de 4 * 100m wisselslag estafette. Ik moest starten dus ik zwom rugslag. Ging lekker goede start en keerpunten en 1 seconden boven de tijd van gisteren met het gevoel of ik minder heb gegeven. ( https://youtu.be/iSHv2KuvTaM?t=11504 )

In het inzwemmen voor de middag eindelijk kunnen spelen met de rug start hulp. Dat is een soort plankje waar je op kan staan voor de afzet van de start.

Eerste eigen afstand was 50m rug. Die heb ik in verwachting gezwommen. Geen bijzondere tijd. ( https://youtu.be/iSHv2KuvTaM?t=18283 )

200m vrije slag was pittig. Door dit een 50m bad is moet ik opnieuw plannen en nadenken hoe ik mijn energie verdeeld over de banen. Dit was redelijk goed gelukt. Was sterk op de keerpunten waar ik goed voor bleef. Helaas de laatste baan die ook het zwaarste was niet voldoende over om een goede sprint echt te kunnen maken. ( https://youtu.be/iSHv2KuvTaM?t=29953 )

Als laatste de 4 * 50m vrije slag estafette. Ben nog onder de 30 seconden gebleven maar meeste energie was al weg door de 200m vrije slag die een half uur daarvoor zwom. ( https://youtu.be/iSHv2KuvTaM?t=32820 )

Na omkleden naar van der valk hotel gereden want we zouden hier met zijn allen eten. Eten was matig. Carpaccio was waterig. Als hoofdgerecht varkenshaas die overweldigend was van de kaassaus. En als dessert dame blanche die was oké.

Rustig weer naar het huisje gereden. Even rustig aan lekker chillen en naar bed gegaan. Morgen laatste dag zwemmen.

Gemeente Geldrop-Mierlo, Geldrop-Mierlo, GOM