New Zealand
Anatori River

Anatori en Farewell Spit

October 16, 2018 in New Zealand ⋅ ☀️ 14 °C

Dankzij onze online gids (NZ Frenzy) ontdekken we een onbekende parel helemaal in het noorden van het Zuidereiland. Net voorbij Pakawau draaien we een 40 km lange gravelbaan op richting Anatori. De vele kleine baaien en eilandjes onderweg zorgen voor een prachtig uitzicht. Het is lekker rustig, we komen amper 2 auto’s tegen op de hele rit. Onze gids had al voorspeld dat het “off the beaten track” zou zijn. Er valt onderweg ook vanalles te ontdekken.

Na 18km komen we aan een parking waar de Knuckle Hill track begint. Vé zou graag mee wandelen maar voelt zich nog steeds niet oké dus slaapt ze wat bij in de auto. Ik word na een uur beloond met een geweldig uitzicht over de kustlijn en de baaien en eilandjes die we daarnet met de auto gepasseerd zijn.

Verder richting Anatori wordt het alleen maar mooier. We zien zachte groene heuvels vol paarden en schapen. Hoge rotsen die overwoekerd zijn met palmbomen en varens alsof we in de jungle zitten. Witte begroeide zandduinen die ons doen denken aan de bulten van de kamelen uit Mongolië. En uiteindelijk een lang uitgestrekt verlaten strand met op het einde de imposante Anatori klif waar we kunnen kamperen.

Op de weg terug stoppen aan Paturau beach. Hier liggen fotogenieke rotsen van kalksteen die lijken op gigantische chocoladecookies. We blijven ondertussen alert voor de 2e slipper van Vé die we gisteren ergens verloren zijn. We vinden die uiteindelijk in goeie staat terug aan de eerste stop die we gemaakt hadden.

Wat verderop ligt Farewell Spit, een lang smal stuk strand dat zich in de oceaan uitstrekt. In het Farewell Café drinken we een lekkere soep op het terras en daarna doen we een stevige strandwandeling. Volgens onze gids zo’n anderhalf uur maar we hebben blijkbaar een langere route genomen want we doen er meer dan 3 uur over. Het witte strand en het zicht op de oceaan zijn wel prachtig. Als je het water wegdenkt, zou je je in de Sahara wanen.

We vinden een camping op slechts 5 minuten daar vandaan, Farewell Gardens. De hond Floss en de kat Bro verwelkomen ons direct. Vé is uiteraard blij als Bro ’s morgens op bed springt om haar te wekken.

Tijd voor een filmpje: https://photos.app.goo.gl/XK9ZqVRb6Ei94UPaA

• Anatori River

April 11, 2021 in New Zealand ⋅ 🌧 17 °C

After our few days with Max and Hannah we hung around Takaka for Jed's birthday (one of the guys we were wwoofing with). Some people at the party told us about this beautiful place on the top of the West Coast that we definitely need to go and see. So that's what we did on the day after the party. It was a very scenic 2 hour long drive to get the Anatori River. Once we got there we had lunch and went for a nice walk on the beach.Read more

Anatori river

January 30, 2023 in New Zealand ⋅ ☁️ 17 °C

Anatori river se trouve à 2h de route de Takaka, la petite ville hippie où je me trouve actuellement. C’est un endroit reculé, que peu de monde connaît. 40km a faire sur une Gravel road et pas de réseau mais c’est ça qui fait tout le charme. Être coupé du monde, dans un endroit magnifique.

Nous avons partagé 4 jours avec des locaux qui nous ont partagé leurs connaissances au sujet du lieu et de la pêche. Ainsi, nous avons découvert les Pauas, de gros mollusques. J’ai goûté le kina (l’oursin). Je ne suis pas fan de ces deux derniers aha. Manger de l’anguille, pêchée dans la rivière par un jeune kiwi et fumée par son père. Ça c’était super bon !!

Nous nous sommes baignés dans les grosses vagues, laver dans la rivière. Nous avons pêchés à la ligne, partagés des repas près du feu. Nous sommes allés dans des grandes dunes de sables…

Ce fut une belle parenthèse hors du temps. J’ai fais de très belles rencontres. Et forcément, j’en ressors enrichis et grandis. La vie est belle 🫶🏼

Seule chose négative : les sandflies. Ce sont des moucherons qui piquent. Ça gratte pendant des jours. Seule solution : se couvrir et mettre du produit sur les zones qui dépassent 😅

Anatori river (again)

March 2, 2023 in New Zealand ⋅ ☁️ 21 °C

Come back à Anatori pour faire découvrir ce petit coin de paradis à mon papa. Nous avons eu un temps magnifique. On a pu profiter tous les deux, coupés du monde.
      On a pris de beaux coups de soleil, on s’est baigné dans les grosses vagues ainsi que dans la rivière transparente. On s’est fait de bons petits plats, on a écouté de la musique (beaucoup) et on a dansé.
      Très heureuse d’avoir pu lui faire découvrir cet endroit. Pleins de beaux souvenirs en tête qui n’appartiennent qu’à nous. 🏝️❤️

Wharariki Beach & Kahurangi Nationalpark

April 6, 2019 in New Zealand ⋅ ⛅ 15 °C

In den letzten Tagen waren Tami und ich beim Wharariki Beach und sind einen Hill Top Track zum Cape Farewell gelaufen. Wir sind eher mehr gestolpert und mussten uns an den Büschen festhalten, da es teilweise ziemlich steil nach oben oder unten ging. Der Walk war generell ziemlich anstrengend und wir sind auch nicht bis ganz zum Ende gelaufen. Die Aussicht war trotzdem schön.

Anschließend sind wir zu einem Campingplatz im Kahurangi Nationalpark gefahren, weil man hier abends am Strand die Sterne gut beobachten kann, was wir dann auch getan haben.

A stunning ride!

March 5, 2023 in New Zealand ⋅ ☀️ 18 °C

Absolutely gorgeous ride over to the west coast of Golden Bay. A special freedom camping spot called Anatori. Right on the rugged waves with kind folks camping there. A cool gravel ride in on remote roads through multiple estuaries. Saw a Kōtuku and a rainbow.Read more

Anatori River