New Zealand
Mangaweka

Here you’ll find travel reports about Mangaweka. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Tongariro Alpine Crossing

March 14, 2016 in New Zealand ⋅ 🌙 15 °C

Als we de luiken opengooien, zien we een flink dichte bewolking hangen. Dit hebben we vaker gezien in de ochtend en dit trok altijd weg zodra het zonnetje wat hoger aan de hemel stond, dus geen show stopper. De looproute is 19,4 km. lang tussen vulkanen en vulkanische meertjes door, maar maakt geen rondje. We hebben dus een shuttlebus geboekt van het eindpunt - waar we de camper parkeren - naar het startpunt. Zo komen we vanzelf weer bij onze camper uit. Als we uit de shuttlebus stappen, lijkt het zonnetje bijna door te komen. Vol goede moed beginnen we. Er hangt nog steeds een mist/laaghangende bewolking die het zicht op de omgeving terugbrengt naar nul. Terwijl we kilometerpaaltje 2 passeren, begint het te miezeren. Er komen dan al mensen teruglopen. Na vier kilometer is het overgegaan is stevige miezerregen. We maken een kleine de-tour naar een bron/waterval, maar de charme daarvan gaat verloren in de druilerigheid. Iets verderop eten we wat en overwegen onze opties. Op het punt van de route vanaf waar het serieus ophoog lopen wordt, staat een bord. Dit bord waarschuwt de route niet te onderschatten. Nu zijn we geheel voorbereid: eten, drinken, kleding, schoenen, etc... maar toch twijfelen we aan de expeditie. We zien mogelijk niets van de omgeving en we moeten 7 á 8 uur door de regen lopen met steile hellingen. We lopen nog iets door, maar trekken dan de stekker eruit; we keren om. Terug naar het startpunt is ook weer vijf kilometer. Als we daar zijn, zijn we stiekem toch behoorlijk natgeregend. Onze camper staat alleen nog wel heel ergens anders... Gelukkig treffen we een Poolse gids die zijn groep op de eind parkeerplaats moet ophalen en laat ons meerijden - super, scheelt ons namelijk NZD 60,00 ;). Omdat we veel vroeger terug in de camper zijn, rijden we alvast door richting Wellington. Bij het plaatsje Mangaweka vinden we een camp site met warme douche. Warme douche, droge kleren en kopje koffie en thee maken alles weer goed.Read more

Whitecliff Boulders & Stormy Point

October 12, 2017 in New Zealand ⋅ ☀️ 17 °C

Nachdem wir die den Desert Road hinter uns gelassen haben, sind wir wieder durch die für Neuseeland typischen grünen Hügel gefahren auf denen es von Schafen nur so wimmelt.
    Nachdem wir uns dann über schrecklich schmale und nicht aspahltierte Wege gequält haben, sind wir zu den Whitecliff Boulders gelaufen. Das sind riesige, bemooste Steinkugeln zwischen denen kleine Teiche sind und Schafe hin und her laufen.
    Bevor es dann auf den Campingplatz ging, haben wir noch einmal am Stormy Point gehalten, wo die Abendsonne die Aussicht nochmal verschönert hat. 🌞

January 18, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 29 °C

Pausentag - mit Regen!

Das Zeltaufbauen, Taschen ab-, aus- und einpacken, Fahrräder versorgen,… klappt inzwischen prima. Jeder hat seine Aufgabe. Ove ist verantwortlich für die Zeltheringe und Matti für das Taschen vom Rad packen. Die beiden Streiten sich regelmäßig darum, wer beim Essen kochen hilft oder wer die Fahnen verstaut. Es läuft also. 😁Read more

Moving on

December 29, 2016 in New Zealand ⋅ ⛅ 16 °C

My mums birthday is today and we wish her the best ❤
    We decided not to do this job, because of the hard work. We had another job offer in Masterton. We drove about 7 hours to get there.
    We had seen a bit more of New Zealand on our day trip down the northisland.
    We will start tomorrow before 8 am. Im excited!Read more