New Zealand
Muriwai Beach

Here you’ll find travel reports about Muriwai Beach. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

6-3 Muriwai Beach

March 6 in New Zealand ⋅ ☀️ 19 °C

Ik ben dankzij een schreeuwende vogel erg vroeg wakker en moet natuurlijk plassen. Levert wel weer mooie plaatjes op. En gisteravond was ook al weer zo mooi. Ik besluit om toch door te gaan, ik wil op de terugweg nog 2 nachten in Ambury, lekker dicht bij het vliegveld.
    De leuke oude brug is afgesloten, staat op instorten. Duurt nog 2 jaar. Jammer hoor. Gelukkig kan je langs de snelweg ook over het water en zo zit ik meteen op de Noord-west route. Hartstikke mooi fietspad, meestal helaas pal langs de snelweg en wie heeft die 15% er in verzonnen? De doelgroep is mij niet helemaal duidelijk. Op een gegeven moment wordt het echt even heel erg leuk,..... en rijd ik dus verkeerd, nou ja, om.
    Buiten Auckland door een rare streek met veel bomen en struiken in knetter grote tuinen met mega huizen (die je dus niet ziet). Maar ongeveer de helft staat te koop, dus kon ik op alle borden zien wat ik miste. De weg is wel wat rustiger gelukkig, maar wat een steile klimmetjes allemaal. Soms valt het wel mee, maar ik heb geen zin.
    Camping is groot, je ziet de zee niet en een camper pikt net het plekje in waar ik wilde gaan staan en morgen en overmorgen gaat het regenen. Raar is alles nog strak blauw. Als ik om kwart over 5 fish en chips wil gaan halen bij de take away zijn ze al dicht!?! Grrr. Ik blijf nu echt, morgen naar de gannets wandelen en luieren in de tent als het echt gaat regenen. Ik heb wel veel minder ontbijt dan ik dacht. Heb nu quinoa uit de free box gevist.

7-3 Muriwai Beach: gannets

March 7 in New Zealand ⋅ 🌧 21 °C

's Morgens na de was meteen naar de gannets want het gaat regenen. Veel makkelijker bereikbaar dan in Clifton. Weer gaaf en nu hebben ze jongen. Daarna toch nog maar even zwemmen, mag alleen tussen de vlaggen. De regen komt pas om 4 uur, maar dan héb je ook wat. Zoals verwacht kan de tent dat niet hebben. 😒 Nou ja, heb ik wat te doen (dweilen). Gelukkig is mijn slaapzak nog wel droog.Read more

March 6 in New Zealand ⋅ ☀️ 20 °C

So, einmal schnell auf einen anderen Campingplatz umgezogen. Whatipu war super, aber manchmal braucht man auch ne heiße Dusche. Auf dem Weg nach Muriwai musste aber noch ein Stopp in der Werkstatt sein, weil mein Auto seltsame Geräusche von sich gegeben hat. Zum Glück ist es nur das Alter und nichts ist wirklich kaputt. Und lustigerweise hat auch das Türschloss der Fahereseite nen Klatsch weg und funktioniert manchmal nicht. Um zu verstehen, warum das lustig ist, muss ich euch aber erstmal noch eine Geschichte erzählen:
    Als ich noch im Hostel war, hat Chris mir eine Nachricht geschrieben und gemeint, dass er sein Auto nicht mehr aufschließen kann. Jedenfalls hat er dann roadside assist angerufen und die sind auch sehr schnell gekommen. Und keine 2 Minuten später bekomm ich folgende Nachricht (frei übersetzt)

"Ich bin ein Idiot. Habe den Schlüssel in die falsche Richtung gedreht......
    Ich hab ihm (dem Kerl von roadside assist) den Schlüssel geben. Er steckt den Schlüssel rein und dreht ihn um, Auto wird aufgeschlossen, er guckt mich an und fragt: und wo ist jetzt das Problem? Und ich schau ihn an als hätte er grade Magie vollbracht"

Ihr könnt euch ja vorstellen, dass ich mich vor Lachen kaum halten konnte. Es hat fast 10 Minuten gedauert, bis ich den anderen im Hostel überhaupt erzählen konnte, warum ich nicht aufhören kann zu lachen.
    Also ja, es ist schon witzig, dass bei meinem Auto das Türschloss nicht immer funktioniert, was im übrigen daran liegt, dass es unglaublich dreckig ist. Die Werkstatt hat es so gut es ging gereinigt. Und auch ich habe mich fleißig ans Putzen gemacht. Immerhin ist das Auto ja jetzt quasi unser Zuhause.
    Die Leute auf dem Zeltplatz sind im übrigen alle sehr nett und ich weiß noch nicht so genau warum, aber irgendwie sind 3 oder 4 mal Leute zu mir ans Auto gekommen, haben erzählt, dass sie zurück nach Hause fahren und gefragt, ob ich noch Sachen gebrauchen kann. Und so hab ich neben jeder Menge Essen auch ein Kissen, diverse Dosen und Schüsseln und Gas für den Campingkocher kostenlos bekommen. Das muss natürlich alles erstmal sortiert werden, damit es überhaupt ins Auto passt.

December 15, 2018 in New Zealand ⋅ 🌙 18 °C

Der erste völlig verregnete Nachmittag. Busgemütlichkeit, draußen grau in grau, Gewitter und Unmengen Wasser. Doch da plötzlich tat sich nach Stunden der blaue Himmel wieder auf und ich konnte mir noch ein Surfboard leihen. Der Abendspaziergang bescherte uns dann noch eine riesige Kolonie Basstölpel und ich konnte ein paar einheimischen Anglern bei ihrem Werk zusehen. Wichtig, denn Angeln steht für Neuseeland noch auf meiner To Do-Liste. Tipps diesbezüglich also gerne an mich.Read more

November 13, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Die heutige Etappe führte uns zum Muriwai Beach.
    Einem Strand, der durch das Vulkangestein fast schwarz ist.
    Auf dem Felsplateau standen zahlreiche Angler, über deren Köpfen die Tölpel kreisten. Von einem Aussichtspunkt könnte man die Austra-Tölpel sehr gut beobachten. Die ca. 90cm großen Vögel leben streng monogam und verliert ein Tölpel seinen Partner sucht er sich auch keinen Neuen.
    Die Vögel stammen aus Australien und kommen nur zum Brüten nach Neuseeland. Der Rückflug erfolgt non-stop und sie legen dafür etwa 1kg Gewicht zu. Trotzdem überlegen nur etwa 25% die Reise.
    Übernachten werden wir heute am Lake Karapiro und morgen tauchen wir in das Auenland ein.

Riesige Kauri-Bäume

December 13, 2018 in New Zealand ⋅ ☁️ 21 °C

Fahren durch schönste Landschaften mit Bergen, Wäldern, Küsten, Flüssen. Eine Ecke beschaulicher als die andere und mit meiner popeligen Handykamera mal wieder nicht einzufangen.

Heute verschlug es uns zum Trounson Kauri Park mit beeindruckenden Waldriesen. Der größte über 50 Meter hoch und mit einem Umfang von etwa 14 Metern. Wie praktisch, dass der Campingplatz direkt am Wald war, so konnten wir uns des Nachts auf "Kiwi-Jagd" machen. Die Vögelchen sollen dann wohl manchmal zu sehen sein. War nicht so erfolgreich. 15 Minuten im düsteren Wald mit roter Lampe genügten mir aber auch an Abenteuer.Read more

West Auckland

November 20, 2015 in New Zealand ⋅ ⛅ 18 °C

We waren nog even in dubio of we meteen vanuit het forest voorbij Auckland zouden gaan rijden, maar de ruige westkust lonkte en dus moesten we daar ook een kijkje gaan nemen. We arriveerden in Muriwai dat bekend staat om zijn zwarte stranden, goede wandelopties en de ‘gannet colony’ (een kolonie van meer dan 1000 vogels op een rotswand langs de kust). Omdat we veel goede verhalen hoorden op onze camping besloten we eerst deze vogels eens met een bezoekje te gaan vereren. We konden er ons vooraf weinig bij voorstellen, maar het was een behoorlijk spektakel. Vogels die net terug kwamen van hun trekking en bij thuiskomst een minutenlang ritueel doorlopen met de wederhelft die was thuisgebleven om te controleren of het toch wel de juiste is, vogels die aan het broeden waren of hun kroost te eten aan het geven waren, er was vanalles te zien. Het weer was niet echt lekker te noemen, maar we hebben toch nog aardig wat tijd doorgebracht bij dit fascinerende ritueel.

Daarna besloten we door te rijden naar Piha, dat lig immers op de route (nou, niet dus). Het ligt hemelsbreed vlakbij Muriwai, maar we zaten bijna in Auckland voordat we richting Piha konden afslaan. Piha staat bekend om zijn ruige kustlijn (surfwalhalla) en laat het nu net met bakken uit de lucht komen en flink waaien. Een uitgelezen kans om te zien hoe ruig het is! Een tegenvaller, aangezien de mist zo dicht was dat je het water amper kon zien. Gelukkig werd de paar uur durende trip voor Mike volledig goedgemaakt door de beste traditionele Fish & Chips van Nieuw-Zeeland. Dit hadden we al vernomen en is later nog gecheckt bij een echte Fish & Chips kenner uit NZ die met Mike in Seattle heeft gestudeerd. En lekker was het zeker!

Na een vreemde overnachting op een gratis campingsite (lees parkeerplaats voor een bibliotheek met gratis WIFI en een pratend toilet, iemand bij de gemeente moet een potje over hebben gehad aan het einde van het jaar), besloten we om richting Tauranga te gaan om Mount Manganuie te beklimmen. Dit hadden we ook als tip gekregen van iemand uit Auckland en waarom dan niet even langs rijden. We kwamen hier op zondagochtend aan en blijkbaar is Manganuie ‘hip & happening’ om de zondagochtend door te brengen, want het was erg druk met Kiwi’s. Nadat we de berg op waren gewandeld en boven aan de top onze lunch hadden genuttigd met een mooi uitzicht over de Bay of Plenty konden we met een gerust hart onze reis vervolgen richting Rotorua.

Muriway Beach

October 31, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 14 °C

Schwarzer Sandstrand an der Westküste.
    Ich muss sagen, dass ich die Westküste eindeutig mehr mag als die Ostküste, da die Natur einfach wilder, schöner und unberührter ist. Es sind einfach nicht so viele Touristen hier. Und es ist einfach wundervoll den Surfern zuzusehen, wie sie sich in gigantischen Wellen stürzen. Und die Sonnenuntergänge sind natürlich das Highlight des Tages 😉😊Read more

Gannet Kolonie

October 31, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

Am Muriwai Beach gibt es eine sehr große Gannet Kolonie. Diese Seevögel sind dort jedes Jahr. Dieser Platz ist ideal, weil die auftreibenden Winde einen guten Start ermöglichen. Die Vögel sind wirklich beeindruckend. Ihr erster großer Flug alleine führt sie direkt nach Australien, wo sie ein paar Jahre verbringen, bis sie zurück kommen und sich einen Partner fürs Leben suchen.Read more