New Zealand
Pita Creek

Here you’ll find travel reports about Pita Creek. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

15-11 Vlak voor Jacobs River

November 15, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 15 °C

Tsjonge, dat was best een heftig stukje tussen Franz Jozef en Fox. Van de andere kant volgens mij wat minder steil, maar het blijven 3 dikke heuvels. Wel héle lekkere ijsmokkacino in Fox.
    Het fietspad naar Fox Glacier is dicht vanwege een landslide. Ik neig nog even naar een andere weg nemen, maar zie dan dat alles boven de 1500 meter in de wolken zit. Prima, door. Dat is toch niet zo 2 vingers in je neus naar beneden als Maps en Me zei, dus na 50 km ben ik het spuugzat en mijn teen doet zeer en ik zou toch nu al bij dat motel en camping zijn? Nee hoor, nog bijna 8 km met wind tegen. Ik denk dat ik een valk zie, maar is toch een duif. Wordt morgen een kort dagje naar de Doc site, want Haast is weer net te ver met die pas er tussen. Een tegenligster gaat om 3 uur nog 30 km fietsen (wel wind mee) ondanks dat ze moe is. 2 andere fietsters Anna en Ruth staan hier wel.Read more

Pita Creek