New Zealand
Tapanui

Doorweekt

November 3 in New Zealand ⋅ ⛅ 10 °C

De ochtend begon in de regen dit was voor zo mij als de koeien geen feest. Na het melken ben ik met Annette op pad geweest om mijn bankrekening te openen. De vrouw verliet even de kamer en ik moest echt moeite doen om wakker te blijven dus een bakje koffie werd wel gewaardeerd. Ik had gister de haspel verkeerd opgerold dus deze moest ik opnieuw uitrollen. Ik denk dat ik nog nooit zo veel op mezelf gevloekt hebt. Dit word morgen vervolgd. Morgen ochtend ben ik lekker vrij en kan ik wat bij slapen!Read more

keuzestress 😱

11/3/22Reply

😍

11/3/22Reply

😜

Rustig aan

November 5 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Gister ochtend was ik een ochtendje vrij waarin ik heerlijk kon bijslapen en wat dingetjes kon doen waar ik tijdens werk niet aan toe kwam. Omdat ik er net een week zit had ik nog geen behoefte aan een hele dag vrij. Dus na de lunch ben ik weer aan de slag gegaan en savonds weer gemolken. Het melken zou wat langer duren omdat er die ochtend troep in het filter was gevonden. Dit betekent dat we elke koe moesten voor melken voordat we het melkstel er onder konden hangen. Het duurde even maar uit eindelijk hadden we de boosdoener gevonden. Deze melk zal dus niet in de tank komen. Ook werd er een nieuwe groep gemaakt met de kleinere, zwakke of kreupele koeien. Uit eindelijk waren we toch vrij rap klaar. Na het eten voelde ik me niet zo goed en ben ik op bed gegaan. Om de hele nacht wakker te liggen met buikgriep. Om 3 uur ging de wekker weer. Waarna ik aangaf wat er aan de hand was. Ik mocht het aankijken maar eenmaal de koeien op gehaald merkte ik al dat ik de energie niet meer had om überhaupt te staan laat staan te melken. Ik ben toen naar huis gegaan en heb de hele dag op bed gelegen. Op het moment gaat het beter. Ik denk dat het heel erg te maken heeft met dat alles nieuw is en dit is hoe mijn lichaam er op reageerd.Read more

een beter uitzicht kan jij je niet wensen. daar ben ik van overtuigd 🐄

is dat wel met rapid exit melken?

Het is idd een hele intensieve week geweest! En dan ben je sneller vatbaar. Vervelend maar het is niet anders. Goed uitzieken en dan weer vol gas topper!💕

Beterschap Alise! 💋

Blauwe plekken, schrammen en spierpijn

November 14 in New Zealand ⋅ ⛅ 19 °C

Dit weekend liep lekker door. Zaterdag mocht ik voor het eerst te maaien. Ik vind het heel leuk dat ik alles mag proberen. Het maaien ging prima ik moet nog even inschatten hoe ik de bochten het beste kan maken maar verder gaat het goed. Het is natuurlijk echt groot speelgoed en ook echt duur dus voorzichtig doen is een must. Zondag is voor zondag klusjes. Het melken gaat natuurlijk altijd door. Daarna wat kleine dingen gedaan. Vergeleken met de rest van de week was het echt rot weet het regende eigenlijk constant. Daarom was binnen zitten geen straf. Jan en Annette hadden de avond vrij wat betekende dat Joppe en ik de verantwoordelijkheid hadden. Dit liep mooi door. We zijn volgens mij al vrij goed op elkaar ingespeeld en hebben de zelfde werk mentaliteit wat heel fijn en gezellig is. Vandaag moesten de kalfjes gevaccineerd worden dat was echt een worsteling. Die beesten duiken overal heen dus je moet jezelf haast op ze werpen wil je ze vangen. We deden het met zijn vieren maar het was voor iedereen de eerste keer dus het was heel erg uitzoeken wat handig was. Er zijn wat gewonden gevallen vooral toen er een kalf over het hek sprong. Ik merk heel erg dat mijn lichaam nog een beetje moet wennen ik heb constant spierpijn, zit onder de blauwe plekken en mijn handen liggen open met kleine wondjes. Maar we klagen niet laat alleen maar zien dat ik er vol voor ga. Ook gaat het steeds beter met Bram op de quad.Read more

Och och, bikkel! Hoop dat je af en toe ook even tijd hebt om te herstellen… Is ook wennen, zal vast elke dag beter gaan! Jij kunt dit 💪🏽

vooral in het begin is het erg wennen denk ik, vooral omdat je elke dag zo op tijd aan de bak moet. maar het lijkt mij ook absoluut de moeite waard, en zo leer je ook heel snel heel veel! staat mooi op je cv😘

Weer fris en fruitig

November 8 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

Na twee dagen ziek in bed te hebben gelegen ben ik weer volle bak aan de gang. Dit was wel weer even zwaar omdat ik ook nog niet helemaal beter ben. Wel ben ik blij dat het weer beter gaat en ik lekker bezig kan. Het is heerlijk weer en dat maakt buiten werken 100 keer beter. Vanacht word er ingekuild door de loonwerker. Dus morgen word het zandzakken sjouwen.Read more

Geen zin

Fijn dat je je weer wat beter voelt. pas goed op jezelf🌸

😍

And they were roommates

November 28 in New Zealand ⋅ ⛅ 13 °C

Het belangrijkste van deze week was verhuizen. Tot nu toe heb ik bij Jan en Annette in huis gewoond. Dit ging prima maar ik weet van me zelf dat ik toe ben aan mijn eigen plek. Hier waren Jan en Annette het mee eens zij hadden natuurlijk ook behoefte aan hun privacy. Helaas is het woonhuis nog niet klaar waardoor dat lastig was. De optie was of een carvan regelen of bij Joppe in de bouwval. Helaas is het hoogseizoen in Nieuw Zeeland dus een carvan zat er gewoon niet in. Ik was gelukkig van harte welkom bij Joppe. Om het iets huiselijker te maken hebben we wat extra meubilair in huis gezet. Er is alleen verder niet veel af in huis. De grond en het dak zijn beide niet af en de nieuwe ramen moeten er nog in. Het kan dus een beetje fris zijn om 4 uur s ochtends. Ook zitten de deuren er binnen nog niet in daarom hebben we in mijn kamer een kast voor de deuropening gezet voor de privacy. Om mezelf een beetje welkom te heten heb ik van eigen melk pannenkoeken gemaakt.

De meeste koeien zijn nu geinsemineert. Helaas zijn nog niet alle koeien tochtig geweest. Deze hebben van de dierenarts een spiraal gekregen. Deze moet wanneer hij er weer uit gehaald word de tochtigheid op gang brengen.

27 nov zou ik met Ilse naar The Vamps in london. Dit ging helaas niet door. Wel heeft die schat me gebeld en kon ik een beetje mee genieten♥️

mooi uitzicht! 🤩🤩

Heel veel nieuwe vrienden

October 31 in New Zealand ⋅ ⛅ 14 °C

Stil zitten kan ik dus echt niet. Ik ben hier nu ongeveer 48 uur en moest echt wat gaan doen. Ik begon de dag met Annette autorijles links rijden. Opzich gaat dat prima goed je kop er bij houden. Het enige is dat het knipperlicht aan de zelfde kant zit als normaal wat niet heel logisch is volgens mij. Dus ik pak vaak de ruitenwisser als ik wil afslaan. Ook mocht ik vandaag mee te melken. Het was zoals altijd even inkomen maar het wijst zich vanzelf en in grote lijnen is het toch altijd het zelfde. Ik vind het lekker om aan de slag te zijn en met mijn koetjes bezig te zijn. Morgen mag ik al weer vroeg beginnen om 4 uur bij de melkstal. Dus ik ga lekker slapen😘Read more

Leuk je verhalen te lezen Alise. Fijn dat de reis goed is gegaan. Heel veel plezier.

lekker bezig Alise!!!

Wat gaaf Alise, heel veel succes daar! [Geeske Veerbeek]

10/31/22Reply

Wat een heerlijke vergezichten. En mooi om te lezen dat het je goed gaat daar

11/1/22Reply

Zonnemoe

November 2 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

Ik werd haast mijn bed uit geblazen vanochtend zo hard waaide het. Dus ik helemaal warm aangekleed om de kou te trotseren om 4 uur smorgens. Zegt Jan tegen me het is niet koud. Blijkbaar is de wind hier anders het was vanochtend gewoon 15 graden dat maakt wakker worden toch makkelijker. De koeien zouden de wind waarschijnlijk niet zo leuk hebben gevonden want veel hadden de kop verkeerd. Onderhand kan ik redelijk inschatten wanneer en hoe een koe zal trappen als je met haar bezig bent. Maar vandaag ben ik heel vaak haast geraakt en een keer op mijn onder arm. Er goed van af gekomen maar zal er voortaan beter op letten. Na het ontbijt gingen we wat klusjes op het erf doen. De laatste kalfjes moesten geoormerkt worden. Dit is een behoorlijke worsteling. Ik ben behoorlijk de stal door gesleept. Toen was het ook al weer gauw half 3 en konden we weer gaan melken. Dit ging echt rap met een kleine 2.5 uur stonden we weer buiten. Het is vandaag 27 graden geweest met volop zon. Ik ben zoals gebruikelijk verbrand. Morgen word er heel veel regen verwacht heel veel zin in. De foto met de rooie sticker op de kont van de koe is een tocht detectie. Zelf had ik deze manier nog nooit eerder gezien. Als een koe tochtig is dan spring een andere koe er boven op en word de sticker rood. Opzich is dit wel een goeie manier van werken. Maar neig persoonlijk nog steeds meer naar het digitaal bijvoorbeeld door een pootband.Read more

Mooie actie foto's Alise!

11/2/22Reply

en wat is dat blauwe spul dan?

verf we hebben disco koeien dit gebruiken we om te zien welke al geinsemineert zijn

Mooooeeee

October 31 in New Zealand ⋅ ⛅ 7 °C

Ik kwam aan in een stortbui wat mij helaas er van weerhield om de omgeving te kunnen zien. Ook was ik zo moe dat ik haast in slaap viel in de auto. Gelukkig mocht ik eenmaal op plaats van bestemming douche en gelijk op bed. Om de volgende ochtend goed te beginnen met een rondje over het bedrijf wat uit liep in gelijk meekijken met insemineren. Ik viel dus gelijk met mijn neus in de boter. Wat mee bracht dat ik natuurlijk onder de stront zat. Helaas kan mijn camera niet helemaal goed vast leggen hoe mooi het hier is. Ik heb mijn koffer uitgepakt en mocht verder rustig aan doen om bij te komen en zal de volgende dag smiddags mee melken.Read more

Super gave foto’s

10/30/22Reply

Vet leuk dat je gelijk mee mocht kijken

10/30/22Reply

Wat fijn dat de eerste indruk goed is! Over een paar dagen draai je volledig mee op het bedrijf. Veel ervaring op doen en vooral genieten.

Het witte goud🍼

November 1 in New Zealand ⋅ ☁️ 16 °C

De dag begon om 3:45 in de ochtend. Dat is toch even wennen en goed aankleden want dan is het koud. Ik begon met koeien ophalen op de quad. Het melken zelf ging prima maar door bepaalde dingen duurde het langer. Dat komt natuurlijk nooit goed uit. Verder heb ik wat kleine klusjes gedaan. Ik maakte na de lunch (toen ik al 8 uur aan het werk was) de fout om op bed te gaan liggen. Heb hier een half uurtje geslapen om vervolgens om half 3 weer te kunnen gaan melken. Ik begin steeds meer de manier van werken te snappen wat het voor mij ook makkelijker maakt. Ik zou graag laten zien hoe het melken gaat maar zou niet weten hoe. Ik heb vandaag meerdere filmpjes gemaakt maar helaas kan ik deze niet te gelijk posten dus er komt meer aan😉Read more

Stikstof

November 1 in New Zealand ⋅ ☁️ 16 °C

Er zijn hier allemaal dingetjes waarvan ik denk waarom zou je dat zo doen? Zo sproeien ze hier stikstof over het land met een helicopter. De precieze reden weet ik niet. Maar het heeft waarschijnlijk iets te maken met omdat de weilanden in de bergen liggen is niet alles even goed bereikbaar. Het ziet er wel cool uitRead more

Tapanui