New Zealand
Wairoa River

Here you’ll find travel reports about Wairoa River. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

5-4 Dargaville

April 5 in New Zealand ⋅ ⛅ 17 °C

7 uur, plassen, terug naar de tent om alvast wat in te pakken: storthoos met windstoten. Ik kruip nog even met mijn e-reader in bed. Pesterig hoor. Vannacht was het helder. Maar het wordt weer droog! Ondanks deze vertraging en leuke telefoontjes fiets ik al om 9.15.
    Sjouw in Dargaville naar het museum, wat ik écht wil zien staat buiten: de masten van de Rainbow Warrior. Ik sta binnen bij de kassa, zie al die knutsels en heb geen zin meer. Tref een fietser die iets weet van een veerboot, blijkt uit de vaart, maar ik trakteer hem op koffie want hij is blut. Boodschappen. Het is pas 1 uur, maar ik heb nu al geen zin meer. En ik luister naar mij! Camping. Ik doe de historische rivier wandeling, met mijn regenjas in mijn rugzak. Maar het wordt steeds mooier weer. Wandeling is best snert. De mooiste dingen ( in mijn ogen tenminste) worden niet eens benoemd. Geeft niet, ik ben leuk bezig. Wel al souvenirtjes gescoord. En weer wat geleerd: een park is hier een soort sportpark. Wat bij ons een park is, heeft hier een public garden.
    Soms zou ik wel weer 6 jaar willen zijn. Doe ik bij de speelboot, tot veel vermaak van iedereen.
    Ik ga lekker sushi halen. Gaan ze om 3 uur dicht! Nou ja zeg. Ik denk terug aan 2 dagen geleden en haal diepvries pizza.
    Blij met de anti-steekbeestjes-spray!
    Raar trouwens dat ze hier op maximum waterrestrictie zijn met zo'n mega rivier voor de deur.

Auf Richtung Norden

March 2, 2017 in New Zealand ⋅ 🌬 15 °C

Nach einer wunderschönen erholsamen Nacht, in meiner riesigen Suite in Auckland, ging es jetzt in Richtung Norden von Neuseeland. Werde auf den Rückweg, auf jeden Fall noch einmal einen stopp in Auckland einlegen 😊. Aber jetzt auf Richtung nord😃.

Wairoa River