Philippines
Mount Giumba

Here you’ll find travel reports about Mount Giumba. Discover travel destinations on the Philippines of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Bohol

October 24, 2016 on the Philippines ⋅ ⛅ 30 °C

We zijn met een boot van Cebu naar Bohol gevaren. We verbleven in een erg mooi jungle resort van een Belgische eigenaar. Bamboo huisjes naast een riviertje in een jungle vallei: top! Op de scooter hebben we Bohol verkend. We hebben de Tarsiers gezien, zeldzame beestjes die afstammen van de apen. Verder hebben we (natuurlijk) watervallen bezocht en we hebben door de mooie omgeving en langs de kust getourd! En we zijn bij de Chocolate Hills geweest, een erg mooi maar ook apart gezicht. Een landschap vol met honderden kleine heuvels, die voorheen in het droogseizoen helemaal bruin werden, vandaar de naam!Read more

Loboc zipline en 'cruise'

April 24, 2018 on the Philippines ⋅ ⛅ 22 °C

Daarna reden we door naar een uitkijkpunt over de Loboc rivier waar we een zipline over de rivier deden. Best wel tof om zo 'te vliegen' en met een heel mooi zicht, al mocht het van mij toch wat sneller en intenser (altijd maar meer willen hé).

Jeremy en ik vlogen heen en weer en reden verder naar een extreem toeristisch gebeuren: Lobocriver dinner cruise. Oh. My. God. Ik was even wat aan het balen omdat zo'n dingen echt niets voor mij zijn, maar Jeremy leek het precies ook allemaal wat té te vinden dus konden we er samen wat om lachen.

Aan de kaai lagen dus een stuk of tien identieke grote bamboo-boten bestaande uit een groot platform met allemaal tafels op, en een klein bootje dat dit dan voortduwde. De boten vaarden dan heen en terug o de rivier terwijl we van een buffet aten (niet bijzonder lekker) en een man slechte versies van oude Amerikaanse nummers bracht. Ondertussen had ik wel een gezellige babbel met Jeremy (ze is 23 en heeft een kind enal, ze wil binnenkort graag verder gaan studeren - accounting - maar woont nu even terug bij haar moeder voor hulp bij de opvoeding van het kind). We praatten over haar werk en het resort, Duterte, sociale zekerheid, drugs, ... En ze legde ook haar favoriete dessertjes uit (wat eigenlijk ingewikkelde rijstpap was). Ik sprak ook even met een andere vrouw die er met vier kinderen zat, het bleken haar broers en zusjes te zijn en ze kwam gewoon graag daar eten.. wut :p ze zong ook erg graag mee met de oude Amerikaanse nummers a la Frank Sinatra.

Langs de rivier waren veel kinderen in het water aan het springen via touwen enzo, maar het absolute hoogtepunt was wel een stop bij een podiummetje op de rivier waar een stuk of 30 kinderen en vrouwen traditionele dansen in traditionele kledij deden. Hahah toeristischer kan écht niet. Ik vroeg aan Jeremy hoe/wat/waarom; de kinderen blijken dit (niet gedwongen) als vakantiejob te doen: ze verdelen wat de toeristen in de giftbox steken. Van onze boot heeft niemand iets gegeven denk ik.

Bohol Day3

November 24, 2018 on the Philippines ⋅ ⛅ 29 °C

Heute ging's wieder raus aus dem Chocoladenparadies in Richtung Jungel. In Loboc wartete das Nuts Huts mitten im Jungel an einem Fluss gelegen. Da die Ettappe sehr kurz war, bin ich Nachmittags noch zu eine Tarsiar Aufzuchtsstation gefahren und habe mir die Miniäffchen angesehen. Sehr süß und in etwa so groß wie eine Faust. Es war eine atemberaubende Akustik im Nuts Huts. Besonders in der Nacht hörte man verschiedenste Tiere, die um die kleinen Hütten streunerten.Read more

Home for the night or two

March 11 on the Philippines ⋅ ⛅ 27 °C

After day of scooter sightseeing, we accidentally saw this place - went for food, but decided to stay a night or two. Very awesome surroundings, on the river and great food. Cute dorm next to the Loboc river.
    Check in Nuts Huts.

Cebu City

November 21, 2018 on the Philippines ⋅ ⛅ 28 °C

Vor ein paar Jahren war ich schon einmal in Cebu und damals war ich von der Stadt so garnicht begeistert. Laut, Überfüllt, stickig und verfallen hatte ich's in Erinnerung. Dennoch bin ich her geflogen, da die Inseln, die ich bereisen wollte ganz in der Nähe sind und Cebu dadurch ein guter Knotenpunkt ist. Entsprechend bin ich ohne große Erwartungen mit dem Roller in die Stadt gecruised und hab die Fahrradgeschäfte abgeklappert, um mir ein gebrauchtes Radel zu kaufen. Der Plan war dann in den nächsten Wochen kleinere Inseln mit dem Rad zu erobern. Während ich mich überraschenderweise für Straßenrennen und Triathlons mit Profiausrüstung ausstatten hätte können, waren leider weit und breit keine Gebrauchträder zu ergattern.

Insgesamt nahm ich die Stadt weit aus schöner war als damals. Vielleicht hatte ich mich inzwischen mehr an Großstädte gewöhnt oder aber die Stadt hat sich in den letzten Jahren gewandelt. In jedem Falle war ich positiv überrascht!

Abends dann unverrichteter Dinge zum Trost Linchon essen gegangen, was in Cebu das ultimative essen ist. Es ist vergleichbar mit deutschem Spanferkel, dass ein wenig auseinander gerupft wird und mariniert. Kurz gesagt - echt lecker :)

Abends im Hostel ging die Post ab. Er kam vom Männerabend angetrunken nach Hause und ihr reichte es scheinbar. Er würde nichts machen, sie hätte die ganze Arbeit und so weiter.. Es flogen ganz schön die Fetzen und sie wollten sich gegenseitig rauswerfen. Iwann beruhigte sich die Lage und er pennte aufem Sofa.

Mount Giumba