Portugal
Jardim Público de Évora

Évora

September 24, 2018 in Portugal ⋅ 🌙 26 °C

Taxistrejk i Lissabon vilket bidrog till trafikkaos i stan. Det blev ändå en rundtur med buss och promenad på stan. Varmt! 34°.
    14 mil österut från Lissabon och man hamnar i Évora där vi nu checkat in Hotel Villa Galé, det är lite varmare här +38°, +29° på kvällen vid 22-tiden. Vinprovning i Araiaolos och middag på vingården. Kommer att sova gott i kväll 😴Read more

Het binnenland in naar Évora

April 20, 2018 in Portugal ⋅ ☀️ 22 °C

Na ruim 3 uur rijden zijn we in Évora. Onderweg hebben we broodjes in de auto gegeten. Het hotel, Dom Fernando, ligt net buiten het centrum. Het is een mooi gebouw met een kamer met uitzicht op een binnenplaats met zwembad. We zitten even op het terrasje en lopen dan de stad in.

Het stadje is erg mooi. Oude stenen weggetjes en bijna alle huizen en gebouwen hebben gele accenten. We lopen wat rond en kijken of we ergens kunnen eten. Het wordt restaurant Piparoza. Daar neem ik een heerlijke risotto met inktvis. Als toetje neem ik iets van eigeel en suiker, maar dat valt wat tegen.

Na het eten lopen we nog door het stadje. Er is genoeg te zien, veel oude gebouwen en leuke straatjes. Elk hoekje van een straatje heeft een mooi uitzicht of doorkijkje. Ook zien we het Romeins aquaduct, wat in de stad laag begint en naar buiten toe steeds hoger wordt. Nu zijn er huizen onder en tegen aan gebouwd. Het wordt ondertussen donker en we lopen door het stadje terug naar het hotel.

Jardim Público de Évora, Jardim Publico de Evora