Spain
Playa El Veril

Zenuwen zenuwen en nog eens zenuwen-Dag1

May 5, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 18 °C

Toen ik deze ochtend om half 2 wakker werd door de wekker dacht ik bij mezelf: wat doe ik mezelf in hemelsnaam aan?! Die gedachte is niet echt meer weggegaan totdat ik aankwam in mijn kamer. Maar laten we beginnen bij het begin:

Aangekomen op Schiphol kon ik gelukkig snel mijn bagage afgeven. Het afscheid met mijn ouders vond ik wel even lastig. Normaal gesproken gingen we dit soort avonturen met z’n drieën aan. Nu moest ik de douanepoortjes alleen door. Dat duurde niet voor heel lang want toen ik eenmaal bij de douane stond besefte ik me dat ik mijn jas nog aanhad, die ik bij m’n ouders had willen laten. Gelukkig mocht ik hem nog afgeven dus was dat het tweede afscheid.

Toen waren we binnen op Schiphol. Ik heb het nog nooit zo rustig voor mezelf ervaren. Ik kon winkeltjes kijken, een rondje lopen, rustig aan doen. Dat vond ik fijn. Het was nu tijd om te wachten tot ik kon boarden bij gate C13!

Eenmaal in het vliegtuig kneep ik hem wel een beetje. Ik wilde eigenlijk alleen maar dat het vliegtuig zo snel mogelijk opsteeg en onderweg was. Gelukkig verliep alles volgens schema en waren we binnen no-time in de lucht. Na een paar hazenslaapjes, een toiletbezoek, muziek te luisteren en een begin te hebben gemaakt in mijn nieuwe boek, waren we alweer klaar voor landing!

Na enigszins zoeken bij de aankomsthal naar de juiste balie (waar ik een beetje in de stress schoot) werd ik erg vriendelijk ontvangen door de mannen van Canary Shuttle en zat ik alweer in de bus naar het appartementencomplex!

En zo verliep eigenlijk alles prima volgens schema, waar ik heel blij mee was. Het personeel bij de receptie ontving mij ook vriendelijk en ik kreeg mijn kamer toegewezen, kamer 306. Ik heb gemerkt dat dit complex vooral bezocht wordt door de locale Canariaanse mensen en het is verder vrij rustig.

Ik besloot na alles uitgeruimd te hebben en boodschappen te hebben gedaan om mezelf even een moment van rust te gunnen. Dit had ik zeker nodig. Ik heb tweeënhalf uur aan een stuk door geslapen. Dit heeft me even goed gedaan, zeker omdat ik eigenlijk geen nachtrust heb gehad van afgelopen nacht.

Nu zit ik dit verhaaltje te typen op mijn zonnige balkonnetje en heb ik een luxeprobleem; ga ik vanavond naar de boulevard of ga ik naar Yumbo, het winkelcentrum? Ik kijk het nog even aan. Ik ben allang blij dat ik heel ben aangekomen, nu is het alleen een kwestie van; knop omzetten en genieten!

I WAS BORN TO SING!-Dag3

May 7, 2019 in Spain ⋅ ☀️ 22 °C

De British School of Gran Canaria! Wat een leuke school. Vanmorgen om 7 uur stond mijn wekker, om daarna om 8 uur te vertrekken met de bus van 08:12. Die bus had dezelfde Spaanse houding als de rest van de eilandbewoners (manana) en die kwam tien minuten te laat. Maar niet getreurd, ik was voorbereid en was dus alsnog ruim op tijd bij de school!

Eenmaal aangekomen werd ik verwelkomd door Mr Bailey waar ik sinds januari contact mee heb gehad en ik mocht als eerste mee kijken bij de klas van Miss Maria; Nursery. Dit zijn de kinderen vanaf 3 jaar oud. We begonnen de ochtend met het oefenen van de letters en de uitspraak ervan. Dit vond ik al heel knap voor 3 jarigen, totdat ze de opdracht kregen om hun eigen naam maar eens te gaan oefenen! Dat deden ze gewoon even!
    Miss Maria werkte samen met Miss Nadine en Miss Sharon van Reception, de kleuterklas. Ik mocht de ochtend met ze meekijken waarbij ze lekker een half uur hebben buiten gespeeld, daarna nog hebben gegymd (ja, ik ook!🥵) en na een rondje mediteren lekker konden gaan lunchen!

Op het menu stond pasta bolognese, salade, kerriesoep en yoghurt met een banaantje. Ik mocht ook mee eten! Dat vond ik bijzonder. Ik had nog nooit gezien dat kinderen zo uitgebreid mochten lunchen (en dat kinderen zo braaf alles konden opeten🤣)

Na de lunch had ik nog een uur pauze! Voor m’n gevoel was ik nog maar net begonnen. Na m’n pauze zou ik een uurtje doorbrengen bij Miss Paula van Year 1. Dit was heel gezellig! We gingen namelijk naar buiten om zonnebloemzaadjes te planten en andere planten en insecten te bekijken. De kinderen waren erg enthousiast en schreven allemaal woorden op de stoep die te maken hadden met wat ze zagen. Ik kreeg een groepje kinderen mee om het schoolplein te verkennen.

Toen we weer terugkwamen vroeg de docent van Year 2, Miss Rachel, of we even met z’n allen voor het schooloptreden wilden komen oefenen. De klas van Year 1 ging naar de klas van Year 2 en ze hebben de rest van de middag geoefend met de liedjes die ze gaan optreden. Toen Miss Rachel vroeg aan de kinderen of ze klaar waren om te zingen kreeg ik te horen van álle kinderen, luid in koor: “I was born to sing!” Dit vond ik de mooiste uitspraak van de dag😍

Toen was het alweer half 4 en de schoolbel was gegaan. De kinderen deelden zich op voor de buitenschoolse activiteiten zoals koken, tennis, Duits, Spaans, ballet, judo en nog veel meer!

Wat ik zo bijzonder vond aan deze dag is dat de leerkrachten stuk voor stuk heel positief waren tegenover de kinderen. Ik merkte dat er enorm veel respect was naar alle leerkrachten toe. De leerkrachten zijn erg streng wanneer het moet, maar zodra het goed gaat wordt elk kind individueel geprezen om zijn goede gedrag. Dit vind ik heel mooi. Ook de samenwerking tussen de kinderen van Year 1 en Year 2 was super leuk om te zien. De kinderen waren allemaal gemotiveerd om het zo goed mogelijk te doen.
    Ik heb Mr Bailey niet veel gesproken, omdat hij na lunchtijd naar de noordelijke locatie van de school moest voor een vergadering, maar wat ik heb gezien is dat hij echt een passie heeft voor zijn baan. Tijdens de kleine pauze vertelde hij me dat hij veel liever bij zijn kinderen zou willen blijven i.p.v. naar vergaderingen en tijdens lunchtijd at hij mee met de kinderen aan tafel.

Ik vond het een hele inspirerende dag en ben blij dat ik op bezoek heb mogen komen. Vanavond doe ik het even rustig aan en blijf ik in m’n kamer.

Puerto de Mogán-Dag6

May 10, 2019 in Spain ⋅ 🌬 23 °C

Goedenavond iedereen die m’n blog nog volgt. Nog even en dan is de pret voorbij, maar het is nog even! Dus we genieten er nog van.

Vanmorgen stond de wekker op 7:45 en wilde ik totaal niet opstaan! Ik had het helemaal niet laat gemaakt gisteravond, ik heb namelijk alleen nog maar een strandwandeling gemaakt voordat ik besloot weer terug te gaan. Maar ik wilde perse naar Puerto de Mogán toe, omdat er vandaag een markt zou staan. Volgens mijn ouders was de markt heel groot en moest ik erheen zijn geweest, dus zo gezegd zo gedaan.
    Ook hadden m’n ouders me aangeraden om de directe bus te nemen, waardoor we niet langs de kust reden, maar door de bergen (ja, letterlijk dóór de bergen). Dit was heel mooi om te zien. We reden van tunnel naar tunnel en tussendoor zag je hoe groot de bergen allemaal waren en af en toe een klein dorpje aan het water. Dit was dus zeker de moeite waard.

Aangekomen op de markt besloot ik lekker rond te lopen. Het weer was heerlijk, het was immers nog maar 10 uur ‘s ochtends dus het was nog niet zo broeierig. Ik heb het lange gedeelte van de markt twee keer belopen, omdat ik tijd zat had😋. Daarna besloot ik om op zoek te gaan naar mijn favoriete cafe; Marina. Mede omdat ik héél nodig moest plassen😂 Maar goed, ik heb gelukkig een plekje kunnen bemachtigen want het was enorm druk! Ik had net geluk dat er één tafeltje vrij was. Ik heb dus heerlijk (en uitgebreid) geluncht. Ook kon mijn favoriete drankje niet ontbreken, de Frappilattie😁, zoals m’n vader ze noemt.

Eenmaal uitgegeten besloot ik nog effies rond te lopen. Op deze plek huurden we altijd waterfietsen waarmee we een uur lang op het water konden dobberen. Dat had ik heel graag weer willen doen, maar alleen op zee in een dobber bootje vond ik toch net iets te eng🤭

Op de weg terug naar de bushalte waren er mannen bezig met capoeira dansen. Vroeger vond ik dit ook al supertof. Toen ik echter langsliep werd ik tegengehouden door een van de mannen, waardoor ik al zo’n gedachte had van; oh nee🙃 Ze dollen altijd met de voorbijgangers en ik was het slachtoffer. Het duurde gelukkig niet heel lang. Nadat hij mij een kus op m’n wang wilde geven wist ik weg te glippen🥴

De bus terug was druk. Zo druk dat ik moest wachten op de volgende bus omdat de eerste bus vol was. Zelfs de bus waar ik uiteindelijk in kon komen, zat zo vol dat die bus ook weer mensen moest achterlaten. Ik was dus blij dat ik een plekje had.
    De terugreis was weer net zo mooi als de heenreis, en voordat ik het wist stond ik alweer bij de bushalte terug in Playa Del Ingles.

Ik zou voor mijn ouders een slof sigaretten meenemen, omdat dit simpelweg heel goedkoop is hier. Dit was de eerste keer dat ik sigaretten zou gaan kopen en ik vond het wel heel grappig dat het er gelijk 200 in een doos waren! Dus dat wilde ik even delen🤣

De rest van de middag ben ik in m’n kamer gebleven, omdat ik alweer een beetje was verbrand op m’n schouders. Ook besloot ik om nog een beetje te leren voor mijn muziektentamens.
    Na lang denken heb ik besloten om mijn laatste avondmaal te gaan hebben bij restaurant El Toro😍 het restaurant met de beste biefstukken. Daar ga ik me dus zometeen voor klaarmaken. Ook wil ik daarna m’n avond gezellig afsluiten in Ricky’s Cabaret bar, dus dat gaan we ook doen.

En dan is het morgen alweer tijd om afscheid te nemen van alles! Om 12 uur moet ik ingepakt en al uitgecheckt zijn en heb ik nog drie uurtjes voordat de bus me komt ophalen om weer naar het vliegveld te gaan. Maar dat is morgen pas. Voor nu ga ik nog lekker genieten in Yumbo🥳

Hasta la vista-Dag7

May 11, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 24 °C

Gisteravond heb ik mijn vakantie heerlijk afgesloten in Yumbo. Nadat de bus weer eens een kwartier op zich liet wachten, heb ik heerlijk gegeten bij El Toro. Na het eten wilde ik graag weer naar Ricky’s dus dat heb ik gedaan. De drag queen die me had begroet twee dagen geleden had me herkend en ik kreeg twee zoenen van hem/haar. Ook de barman had me herkend dus het was gelijk een gezellige boel. De show van de avond was weer een groot succes! Ik heb me rot gelachen.

Even later kwamen er twee (homo) mannen naast me zitten en na nog geen minuut zongen we met z’n drieën keihard mee met Bohemian Rhapsody. Vanaf dat moment waren we besties volgens mij🤞🏻De rest van de avond heb ik het gezellig gehad met de Britse Nick en de jongen wiens naam ik vergeten ben. Ook heb ik een boterham in m’n gezicht gekregen (onderdeel van de show, soortvan...) en is mijn drankje wel twee keer compleet omgevallen (de tweede keer was níet mijn schuld).

De volgende ochtend.. de dag van vertrek😞 de wekker ging om 09:00 en had daarna dus nog drie uur om even te douchen, eten en in te pakken. Dit ging allemaal vlotjes en voor ik het wist stond ik met mijn koffer gepakt bij de voordeur. Ik heb het heel fijn gehad in mijn kamer. Weliswaar zonder tv aansluiting, een kraakbed en nog een baby kakkerlak vermoord te hebben😅

Ik had nog drieënhalf uur te gaan voordat ik weer opgehaald zou worden door de Canary Shuttle. Ik heb deze drie uur nog even bij het zwembad gezeten waar ik weer eens zonder weten ben verbrand🙃

Eenmaal aangekomen op het vliegveld waren de rijen overal erg kort en was ik binnen vijf minuten ingecheckt en gecontroleerd door de douane. Ik besloot nog wat te gaan eten, maar natuurlijk kies ik altijd te verkeerde rijen!! Ik was van rij gewisseld omdat die kassa net openging. De vrouw voor mij ook, die acht man vertegenwoordigde. Dus dat heeft even geduurd😅

Nu zit ik uit te buiken en wacht ik tot ik over een half uur kan gaan boarden bij gate C17. Het begint al goed; de vlucht is een half uur vertraagd. Maar goed, zolang we maar heel aankomen op Schiphol.

Zodra ik thuis ben gesetteld zal ik nog een laatste keer dit blog updaten met mijn algemene indruk van deze reis en hoe ik dit nou ga toepassen in mijn leven en toekomstige carrière.
    Tot over een paar uurtjes. Hasta la Vista Gran Canaria!🏝

Endlich geht es los!

November 8, 2020 in Spain ⋅ ⛅ 23 °C

Nun ist es endlich soweit: Heute geht es los und es gibt kein Zurück mehr.
    Am frühen Morgen habe ich mich zu Hause von meinem geliebten Mann Guido und unsrem Hund Spooky verabschiedet. Um 05:06 Uhr nahm ich die Regionalbahn von Charlottenburg zum gerade neueröffneten Berliner Flughafen BER. Dort war alles sehr entspannt und sehr wenig los. Mein erster Eindruck vom neuen Flughafen war sehr gut. Ohne Wartezeiten konnte ich schnell meinen Koffer aufgegeben und durch die Sicherheitskontrollen war ich auch schnell durch. Die Maschine von EasyJet nach Gran Canaria war recht voll und fast ausgebucht. Mit leichter Verspätung sind wir dann um 7:50 Uhr gestartet. Der Flug war sehr ruhig. Kurz nach zwölf Ortszeit sind wir dann auf GranCan gelandet. Bei der Einreise musste dann ein vorher per Anmeldung generieter QR Code vorgezeigt werden und es wurde Fieber gemessen... Zum Glück hatte ich keins 😅 Koffer kam auch schnell und dann ab zum Linienbus nach Playa del Inglés. Auch hier hatte ich keine große Wartezeit und eine gute halbe Stunde später war ich schon bei meiner Unterkunft "Apartamentos Los Ficus". Ich wurde freundlich empfangen und konnte mein Appartement im 4. Stock Nummer 46 beziehen. Es hat mir gleich sehr gut gefallen. Es hat ein Wohnraum mit Balkon und seitlichen Meerblick, ein großes Schlafzimmer, eine kleine Küche und ein gutes Bad. Nach dem Auspacken ging ich erstmal zum Einkaufen, um einen Grundstock an Lebensmitteln zu besorgen. Zurück im Appartement alles verstaut, kurze Pause und dann einen längeren Spaziergang an der schönen Promenade "Paseo Costa Canaria" bis zu meinem geliebten Aussichtspunkt an den Dünen von Maspalomas. Unterwegs viel mir auf, dass viele von den großen Hotels geschlossen haben und auch viele Geschäfte, Bars und Restaurants. Auch das ist Covid19 geschuldet. Es sind zwar einige Touristen da aber für diese Jahreszeit doch recht wenig, ist doch Herbst und Winter eigentlich Hauptreisezeit auf den Kanaren. Zurück im Appartement schnell ein kleines Abendrot zubereitet (Baguettes mit frischen Tomaten und veganen Käse in der Mikrowelle etwas angewärmt, Oliven und eine Dose Bier) und im Fernsehen Tagesschau und "The Voice of Germany" geguckt und dabei zum Schluss eingeschlafen... Es war halt ein langer und aufregender Tag...
    20.321 Schritte

Karneval am Strand

November 11, 2020 in Spain ⋅ ☁️ 20 °C

1. Sonnenaufgang bewundert
    2. Einkaufen bei Lidl
    3. Frühstück mit Meerblick
    😂
    Heute war es teilweise bewölkt aber dafür wehte nur ein recht leichter Wind und ich brach auf, um den letzten der drei neuen Wege durch die Dünen zu erkunden und dieser führt genau durch die Mitte des Naturschutzgebietes. Kaum war ich auf diesem Weg, kam mir ein älterer Herr entgegen und sprach mich sofort auf deutsch an, ich solle nicht vom offiziellen Weg abweichen. Es sind gerade die Parkwächter unterwegs und kontrollieren, dass niemand die offiziellen Wege verlässt und wenn man dabei erwischt wird, kann es zu einer Geldstrafe kommen. Ich bedankte mich höflich und versicherte, ich werde den offiziellen Weg nicht verlassen. Ein Stück weiter des Weges kamen mir tatsächlich zwei Parkranger entgegen (ein Mann und eine Frau) und winkten mir zu. Ich winkte zurück und fragte, ob ich hier laufen darf. Sie lachten und versicherten mir, dass ich mich auf einem offiziellen Weg befinde und lobten mein vorbildliches Verhalten 😅 Sie wünschten mir noch einen schönen Tag und das wünschte ich ihnen auch. Ab jetzt begegnete mir vorerst niemand mehr. Dafür vielen mir interessante Kotspuren auf und diese kamen mir sehr bekannt vor. Ich überlegte und dann viel es mir ein: Kamelkot könnte das sein! Aber von Kamelen in den Dünen von Maspalomas habe ich noch nie gehört. Ich weiß, dass es im Barranco de Fataga in den Bergen oberhalb von Playa del Inglés eine Kamelfarm für Kamelsafaris gibt. Als ich vor 3 Jahren mit Guido Gran Canaria durchwandert habe, sind wir durch den Barranco de Fataga gelaufen und dort haben genau solche Kotspuren gesehen und bald darauf kamen wir an der Kamelfarm vorbei. In meinen Überlegungen vertieft, ging ich erstmal weiter. Es dauerte nicht lange und es kam mir dann tatsächlich eine kleine geführte Kamelkaravane entgegen 😳 Der Kamelführer gab mir noch den Hinweis, ich solle den Weg nicht verlassen, wegen Kontrolle und wenn ich auch eine Kamelsafari machen möchte, solle ich den Weg bis zum Ende gehen, dort wäre die Kamelfarm. Ich bedankte mich und ging weiter und am Ende des Weges stieß ich tatsächlich auf die Kamelfarm🐪🐪🐪 ich bewunderte etwas die schönen Tiere und ging den Weg bis zum Abzweig Richtung Strand zurück, da ich noch ins Wasser wollte. Zweimal wurde ich untwegs noch gewarnt, nicht den offiziellen Weg zu verlassen, wegen Kontrolle 🙄 So langsam weiß ich es ja aber es ist ja nett gemeint ☺️ Am Strand angekommen, staunte ich erneut nicht schlecht. War es in den zwei Tagen zuvor am Gaybeach nur mäßig voll, war heute richtig viel los. Und was sollte von einigen die seltsame Strandbekleidung??? Es wurde zudem gesungen und gejohlt und getanzt. Ich dachte, nanu es ist doch kein Gaypride. Dann viel es mir ein: Heute ist ja der 11.11. und Karnevalbeginn!!! Man sah Engelchen und Teufelchen, knapp bekleidete Matrosen, eine "sexy" Krankenschwester mit Vollbart und diverse Trümmertunten. Nachdem ich meinen ersten Schock überwunden habe, dachte ich erstmal, dass das zu Coronazeiten aber nicht richtig ist, von wegen Party am Strand und so. Aber was solls... und ich habe mir ein Stück abseits einen Liegeplatz gesucht. Allerdings auch nicht zu weit weg, weil ich das bunte Treiben auch etwas beobachten wollte. Mir viel auf, dass sich doch meistens zwischen den feiernden Gruppen einigermaßen Abstand befand und irgendwie kam es mir dann gar nicht mehr so schlimm vor. Es war auch irgendwie mal wieder schön, in diesen Zeiten mal wieder fröhliche, ausgelassene und bunte Menschen zu sehen. Ich blieb eine Weile und war einmal im Wasser, wobei es bei wolkigem Wetter nicht ganz so schön ist zu baden. Dafür war auch keine starke Strömung mehr und nur leichte Wellen. Es wehte auch zum ersten Mal seit dem ich hier bin die grüne Flagge. Gegen 16:30 Uhr wurde mir dann kühl und ich trat den Rückweg an, wie viele andere auch. Heute ging ich mal nicht an der Promenade zurück, sondern durch den Ort. Zufällig kam ich an den zwei Appartementhäusern vorbei, die ich bei meiner Reiseplanung auch in die engere Wahl einbezogen hatte und ich bin froh, dass ich mich für das "Los Ficus" entschieden habe. Das "Strelizia" und das "Amazonas" haben mir von außen gar nicht gefallen und sind komplett eingebaut von anderen Appartementhäusern und vom Balkon schaut man direkt auf das nächste Gebäude. Also mal wieder alles richtig gemacht 😁 "Zu Hause" angekommen, habe ich das Abendessen zu bereitet und es gab Spinatbratlinge und Salat 😋
    Schritte: 30.487

Maspalomas ¡Olé!

November 19, 2020 in Spain ⋅ 🌙 20 °C

Heute nach dem Aufstehen zunächst das übliche Programm ☺️ Anschließend fuhr ich wieder mit dem Bus nach Maspalomas, um dort an der Promenade bis nach Meloneras zu spazieren. Hier ist alles luxuriöser und schicker als in Playa del Inglés und hier befinden sich auch die Luxusboutiquen. Im Shopping-Center von Maspalomas haben viele Geschäfte geöffnet und so langsam weden überall Lichterketten und die Weihnachtsdeko angebracht. Wirkt etwas komisch bei ca. 28 Grad 😅 Weiter an Promenade kam ich am "Punta Mujeres" vorbei. Hierbei handelt es sich um eine kleine archäologische Ausgrabungsstätte einer Küstensiedlung der Ureinwohner Gran Canarias. Außer ein paar umzäunte Mauerreste und ein paar Informationstafeln ist allerdings nicht viel zu sehen. So langsam kam bei mir die Strandlust hoch und so kehrte ich wieder Richtung Leuchtturm um. Am Strandanfang kam ich an einer tollen Sandskulptur vorbei, einem Schwertfisch mit der Aufschrift Maspalomas 2020. Toll was die Künstler so aus Sand alles modellieren können 👍 Inzwischen wehte der Wind wieder kräftiger und mir war schon klar: Das bedeutet wieder viel Sand auf dem Strandtuch und kostenloses Sandpeeling 😂 Durch den Wind war heute auch das Meer wieder etwas unruhiger mit Wellen und einer deutlichen Strömung. Es wehte wieder die gelbe Flagge. Trotzdem war es wieder herrlich am Strand und im Wasser. Heute bin ich nur bis 17 Uhr am Strand geblieben, da der Wind zum späten Nachmittag etwas kühler wurde. Außerdem war es auch mal schön, im Appartement anzukommen und es ist noch nicht dunkel. Zum Abendessen gab es wieder vegane Merguezwürstchen und Bulgursalat. Im Fernsehen kam "Harry Potter und der Orden des Phönix" und so ging wieder ein schöner Tag zu Ende...
    Schritte: 27.358

Playa El Veril, Strand der Schweinchen