Switzerland
Region Viamala

Wandelen bij Präzer Höhi

August 15, 2017 in Switzerland ⋅ ☀️ 18 °C

We worden weer wakker met een strak blauwe lucht. Omdat het nog steeds heel mooi weer is, willen we vandaag weer gaan lopen. Nu gaan we samen met de groep mee. Na het ontbijt vertrekken we met het busje naar een andere vallei, waar we over een kam gaan lopen, de Präzer Höhi. Het is ongeveer een uurtje rijden. Ik ben benieuwd hoe het gaat om met de groep samen te lopen, de meeste andere gasten zijn allemaal ouder. Maar het valt gelukkig mee, ze lopen allemaal goed door. We klimmen eerst tot boven op de top van de kam. Daar staat een groot kruis waar we even rusten en wachten tot iedereen er is.

Daarna lopen we over de kam richting het zuiden. Het is een heel mooi pad, slingerend over de kam. Soms wat dalen, soms wat klimmen. Aan beide zijde van de kam heb je mooie uitzichten over het dal. Halverwege rusten we even en eten ons lunchpakketje op, wat we vanmorgen klaar gemaakt hebben. De groep blijft wel lang zitten bij de pauzes, we zouden eigenlijk al weer snel verder willen. Nu blijven we maar lekker in het zonnetje op het gras liggen.

Region Viamala