Thailand
Ban Don Chiang Ban Noi

Bye nakhon phanon, hello udan thani

July 19, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 31 °C

Vandaag een reisdag naar udon thani. Na het ontbijt vertrokken. Onderweg kwamen we een vijver met waterlelies tegen, dus even een rondje gelopen en een iced koffie gedronken. Emma een lekker strawberry limo met soda.
      En door naar een national park met een mini waterval, er waren 2 andere mensen en al met al stelde het niet zoveel voor. Wel grappig aangekleed allemaal op weg ernaar toe. Daarna op de foto met de grootste km-paal van thailand.
      Na een stop voor een lunch bij de 7 eleven waar we de bekende tosti hebben gegeten en door naar udon thani. De kids waren moe en lagen heerlijk te slapen op de achterbank, dus lekker in een keer doorgereden. Bij aankomst van het hotel snel de backpack droppen en plonsen in het zwembad. Hotel ziet er keurig uit, mooie kamers, mooi zwembad, luxe ingericht, maar toen we het hotel uitkwamen om naar de central plaza te gaan, kwamen we erachter dat we in de sex straat van udon thani zaten. Eh ja, echt waar veel te oude blanke mannen met thaise vrouwen en dat in de hele straat :( toen ik de foto nam van de barretjes hadden we het nog niet door, maar de naam doet al anders vermoeden.
      Tja, als we dat hadden geweten hadden we wel ergens anders geboekt. Verder prima hier, morgen vertrekken we naar Chiang Khan.

Reisdag

July 19, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 31 °C

Vanmorgen alles gepakt en nog een ontbijt genomen en onderweg naar udon thani. De wegen zijn erg goed en het is rustig op de weg. Onze eerste stop was bij een waterlelie vijver. Mooi om te zien maar de lelies waren nog niet allemaal open. Daar wel wat gedronken. Toen door naar een waterval. Net toen we daar aankwamen begon het zachtjes te regenen. Na heel even gewacht te hebben zijn we naar de waterval gelopen. Niet een om te onthouden. Toen weer door. Ook nog naar de grootste kilometer paal van Thailand geweest echt onvergetelijk. Onderweg zagen we nog een bord met paleis. Hup wij erheen. Werden alleen tegengehouden door 2 soldaten dus weer keren en gaan. Onderweg nog even een tosti bij de 7eleven en toen in een ruk door naar ons hotel. Snel omkleden en plonzen. Toen lekker douchen en relaxen. In de avond eerst naar een shopping mall hoi hoi. Een van mijn favoriete bezigheden. De jongens zagen een Mc Donald's en wilde heel graag een burger. Na de burger liepen we door ons straatje bij het hotel met wel heel veel vriendelijke Thaise vrouwen. Ook lopen hier meer westerse oude mannen bah. Maar wij gingen naar de train night market. En daar hebben we lekker gegeten en daarna nog wat geshopt. Op de terugweg weer door ons straatje waar de dames je hartelijk begroeten. Nu uitgeblust op bed en morgen weer door. Tot danRead more

Ban Don Chiang Ban Noi, บ้านดอนเชียงบาลน้อย