Thailand
Ban Pa Lan

Here you’ll find travel reports about Ban Pa Lan. Discover travel destinations in Thailand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Suan Sati - Yoga retreat

January 21 in Thailand

Toen was het eindelijk zo ver, tijd om eens even fit en gezond te doen! Suan Sati is een yoga en meditatie retreat dat voor het winterseizoen (jaa ik zit toch echt in de winter!) alleen 6 dagen/5 nachten retreats doet. Bij deze retreats is de focus op twee meditatie en yoga sessies per dag, eentje om 6 uur 's ochtends en eentje om 4 uur 's middags. Ohja en het is volledig veganistisch. Het klonk dus allemaal erg pittig maar zeker interessant! En ik heb het onwijs naar mijn zin gehad!!

Bij aankomst bleek dat we niet helemaal buiten de boot vielen als vleesetende, kaasliefhebende, niet zo heel erg fitte yoga newbies. Al was ik wel de enige die nog nooit een volledige yoga les had gevolgd :) maar bij aankomst ingecheckt in een prachtige dorm met de heerlijkste bedden van azië en vervolgens een kennismaking/rondleiding en heerlijke veganistische lunch meegemaakt. Na wat ontspanning was het dan tijd voor die eerste twee uur durende les en dat was zeker pittig! Al snel bleek dat ik echt vrij weinig spiermassa had en dat ik de flexibiliteit van mijn turn dagen ook ver achter me heb gelaten. Maar dat betekend niet dat het niet ontzettend voldoendend was. Zes dagen heb ik onwijs geploeterd tijdens de yoga lessen en dat voelde stiekem toch wel onwijs goed. Verder was er genoeg te doen gedurende de dag, met drie heerlijke maaltijden (dat veganistisch is hartstikke prima als je een chef hebt die heel goed weet waar ze mee bezig is) en verschillende workshops en avond activiteiten. Er was een slackline aanwezig waar ik flink wat tijd op heb gespendeerd, naar de overkant van een slap hangend soort touw lopen doe je namelijk niet zomaar! En de workshops waren ook erg leuk. Zo hebben we een thaise kookcursus gehad, een acroyoga workshop (heel erg leuk!), een filmavondje en als klap op de vuurpijl een ecstatic dance sessie. Dansen in het donker, met je ogen dicht, gewoon zoals je dat zelf wilt. Op de maat of niet. Hartstikke gelachen! De volgende dag zouden we allemaal vertrekken maar ik besloot uiteindelijk nog een weekje terug te komen! Tussendoor had ik een dagje met Michelle in Chiang Mai en toen heb ik dit alles nog een keer gedaan. Met een hele andere groep en ook wel een andere instelling. Met als voornaamste doel: de yoga toch echt een beetje onder de knie te krijgen en wat spiermassa opbouwen. En het was ontzettend gaaf. Deze week stond ik niet continu te trillen omdat mijn spieren het niet aan konden. Ik kende inmiddels een aantal van de poses en kon deze ook een stuk beter uitvoeren dan de eerste week. En uiteindelijk toch het einde van die slackline bereikt! En we werden ook nog verrast met een fantastisch uitzicht op de maansverduistering! Al met al fantastische keuze om nog een weekje terug te komen, nu lekker dat yoga-en volhouden op mijn eilandje :)

Sammy's Organic Thai Cooking School

March 19, 2017 in Thailand

Danach ging es weiter auf seine Farm die etwa 20 Minuten außerhalb von Chiang Mai, seeehr idyllisch inmitten von Reisefeldern liegt.

Zuerst zeigte und erklärte er uns die Zutaten, Gewürze und Kräuter zum kochen, die er größtenteils sogar selber anbaut.
    Die Gerichte haben wir dann anschließend unter Anleitung seiner Frau selbst zubereitet und gekocht hat. Sogar die Currypaste haben wir mit dem Mörser hergestellt.
    Nach den ersten 3 Gängen ist erst mal Pause. Denn man braucht ja auch etwas Zeit um auf Hängematten, mit Blick über das Land zu entspannen. ;)

Am Ende bekam jeder noch ein Kochbuch mit den ganzen Rezepten und um 16:00 Uhr ging es zurück ins Hotel.

Insgesamt ein gelungener Tag und ein sehr schönes Erlebnis. ♥

P.s.: bei Sammy gibt es die wohl schönste Toilette der Welt ;)

Sammy's Organic Thai Cooking School

March 19, 2017 in Thailand

Von Sammy´s Kochschule habe ich schon in Deutschland nur positives gelesen.
    Der Kochkurs bei ihm stand also ganz weit oben auf unserer Liste.

Wir wurden morgens im Hotel abgeholt und sind dann erst einmal zu einem kleinen, lokalen Markt zum einkaufen gefahren.
    Jeder konnte für das 5-Gänge Menü unter verschiedenen Gerichten wählen.

Ban Pa Lan, บ้านป่าลาน