Thailand
Changwat Tak

Here you’ll find travel reports about Changwat Tak. Discover travel destinations in Thailand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day14

Mae Sot

March 1, 2015 in Thailand

Left Sukhothai early this morning to get thr bus to Mae Sot, the town on the border of Thailand and Myanmar which I will be crossing in the morning. The journey was easy but the driver was a little throttle-heavy which was unnerving on the windy, mountainous roads we travelled along. When i arrived there was no onslaught of 'tuk-tuk ma'am' and instead I had to find some help to work out how to get to the hotel as it was a little far to walk. A kind man helped me but in the end decided to get me a motorbike taxi and negotiate 30 baht to the hotel (a dollar). Have you ever riden pillion on a motorbike with a 17kg backpack and a 7kg bag? I have, it takes balance, i can tell you...
    Mae Sot is a very interesting town; very few westerners here. The odd adventurous traveller but mostly NGO workers here for the Burmese refugee camps. It is so far removed from the tourist centred parts of Thailand and I have really seen the 'local' way of life here. The market was especially interesting, bustling and colourful. There were many aquatic beings, some dead, some alive; frogs, turtles, eels, fish... All the writing is in Thai and Burmese, very little English words.
    Later in the afternoon I went to a herbal sauna at the back of a temple near the monks living quarters. It was basically a brick and timber hut but it was a very good sauna. I was there with lots of locals who have probably never seen a felang in the steam.
    Tomorrow I will make the journey across the border and the tales will continue.

• Day203

Mae Sot

November 21, 2015 in Thailand

After another good hitch-hiking experience with a short guided tour included, we spent one night in Mae Sot before crossing the border to Myanmar. We did couchsurfing with Franzi from Germany, who showed us the city and great night-market.

• Day44

Tak

October 24, 2016 in Thailand

Direkt am Fluß gelegen ist Tak ein kleines beschauliches Städtchen mit einem riesigen Wochenmarkt. Buntes Treiben, viele Eindrücke und so manches Unansehnliches... Aber ich habe probiert und genascht - egal ob süß oder sauer, schleimig oder knusprig, scharf oder mild.

• Day7

01 avril : Chiang Mai

April 1 in Thailand

Après avoir pris le bus de 9h de Chiang Rai, nous arrivons à 12h à Chiang Mai. Le chauffeur a été moins téméraire que celui de l'aller, nous avons donc été moins secoués dans les virages.

Nous en profitons d'être à la gare pour acheter nos billets de bus pour le lendemain. La ville frontalière est Maesot. La seule compagnie de bus qui fait la liaison directe n'a plus de place. Tant pis, nous prendrons un premier bus vers Tak puis un deuxième vers Maesot.

Nous prenons un tuktuk vers le centre ville où nous cherchons une auberge.
    Nous dormirons à 3 dans un dortoir de 4. Nous sommes seuls dans la petite guest house qui est très agréable et neuve. C'est un four dehors, nous attendons que le soleil descende pour sortir.

Vers 16h30 nous commençons notre visite rapide de la ville en allant faire des photos d'identité pour nos visas. Il s'agit d'une boutique Kodak qui développe encore des pellicules. Old school !

Dans les rues de Chiang Mai il y a des temples quasiment tous les 100m, nous n'allons donc pas tous les visiter. Nous choisissons le plus grand et le plus connu, celui de Chedi Luang. Le site est composé de 3 temples. Le 1er n'est accessible qu'aux hommes, les femmes sont jugées impures par leur capacité à avoir des menstruations 😓. Le temple central, datant du 14eme siècle a été partiellement détruit par des tremblements de terre. Il est imposant par sa taille et sa hauteur. Il faisait à l'origine 82m de hauteur (la petite supérieure de 30m s'est effondrée) et son diamètre de base est de 54 m.

Après la visite du temple, nous marchons dans les rues du centre ville. Plusieurs d'entre elles sont piétonnes pour le marché du dimanche soir. Stands de nourritures et de vêtements/souvenirs se succèdent. Nous avons du mal à avancer dans les allées tant il y a de touristes, surtout chinois.