Thailand
Huai Kap Tin

Fietsen en veel, heel veel regen

July 23, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 24 °C

Vandaag een keer niet vroeg op, heerlijk geslapen op de camping! Na een voortreffelijk ontbijt stapten we op de fiets samen met eigenaar Peter om het dorpje wang saphung hier te zien. Prachtig om zo tussen de velden vol met rijst, rietsuiker, rubberbomen te fietsen.
      We maakten een stop bij een schooltje waar op zaterdag tekenen en engels wordt gegeven. Enthousiast ontvangen door 2 leraren die maar foto’s en filmpjes blijven maken van ons met de kinderen die les kregen, ook mochten we mee stempelen op een groot doek, grappig om te doen.
      Daarna bezochten we ook een kleine lokale weverij, waar Emma zelfs ook stof mocht weven of een weefgetouw. Ze vond het fantastisch!
      Na onze fietstocht richting een national park gereden om het karstgebergte te zien daar, helaas kwam het na de lunch echt met bakken uit de hemel. Zo erg dat de straten overstroomde, we schuilen in een piepklein winkeltjes met een alleraardigst mevrouwtje die ons sterk afraadde om naar boven te gaan ivm de gladheid. Dat hebben dus maar ook niet gedaan, wat een regen kwam er naar beneden (zie ook het fimpje) dus maar terug richting de camping, maar niet voordat we monkeyhill hadden bezocht. Je kan ze kennelijk eten geven, maar dat durfden we niet aan. Dus naar veilig uit de auto naar de aapje gekeken en verder relaxt op de camping.
      Vanavond een fantastisch diner hier gehad, wat een super mooie en superhartelijke plek met erg aardige gastvrouw en heer. Morgen vertrekken we weer richting nong khai. Fijne dag allemaal.

Hello sirilla farm, bye chiang khan

July 22, 2022 in Thailand ⋅ 🌧 24 °C

Vanochtend vroeg op om 5:00 om de zonsopgang vanaf een berg te zien. Het uitzicht was mooi, maar de zon brak net niet helemaal goed door. Toch blij dat we het gezien hebben.
      Na een thais ontbijt terug naar naar ons huisje om nog even kort te slapen en alle spullen in te pakken. Vandaag gaan we namelijk door richting onze safari tent in wang saphung een kleinschalig eco friendly boederij voor de volgende 2 nachten!
      Eerst nog een tussenstop bij huai krathing, waar we met een vlot op een meer getrokken werden. Op het vlot kon je eten en daarna lekker relaxen en plonsen. We kwamen er aan, vol in de regen, maar gelukkig klaarde het snel op.
      Daarna door naar sirilla farm, wat een heerlijk kleinschalig verblijf met heerlijk eten hebben we hier. Nu lekker in de tent slapen met de regen die zachtjes op het tentdoek tikt :).

Wat een regen

July 23, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 24 °C

Vanmorgen een heerlijk ontbijt echt lekker met kaas worst fruit echt heel lekker. Daarna zijn we met de eigenaar gaan fietsen door het oude dorp. Eerst naar de rubber bomen en andere gewassen gekeken toen naar een zaterdag school waar ze al tekenend Engels leren. Wij mochten ook even verven. Na de verschillende foto sessies gingen we door naar een weverij. Emma mocht achter het weeftouw zitten en deed dat goed. Daar nog wat gekocht en we mochten ook nog bij iemand binnen kijken. Daarna nog een rondje gefietst en door met de auto naar een nationaal Park waar een soort mini Karst gebergte is. Je wordt dan met een trekker omhoog gebracht om van het uitzicht te genieten. Maar dat ging helaas niet door want de regen kwam met bakken uit de lucht. We hebben nog wel even gewacht maar het werd echt niet minder. Snel in de auto gestapt en rustig terug gereden. De weg leek wel een rivier. Op de terugweg werd het gelukkig steeds droger en zijn we gestopt bij een apen tempel. Daar zijn enorm veel apen die door de monniken gevoerd worden. We hebben de apen maar uit de auto bekeken. Ze sprongen ook op de auto. Toen door naar de tenten om even te relaxen. Het avondeten was ook weer fantastisch en nu zitten we voor de tent. De regen valt weer naar beneden. Morgen weer door. Tot dan.Read more

Laatste stop isaan

July 24, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 25 °C

Vanmorgen na een heerlijk ontbijt afscheid genomen van deze fantastische plek. We hebben gekozen voor een langere route maar wel mooier. Eerste stop een mooie grote Buddha. Daar nog wat wierook aangestoken en weer door. We rijden parallel aan de Mekong en de uitzichten zijn fantastisch mooi. Ons middag eten hebben we bij een Thais restaurant aan de Mekong genuttigd. Toen door naar nong khai. Even inchecken in ons huis en toen op zoek naar een massage. Dat was nogal moeilijk want overal was het vol. Alles is een beetje uitgestorven maar uiteindelijk hadden we toch een massage salon gevonden. Maar puntje bij paaltje konden er maar 2 gemasseerd worden. Ik helaas niet. Dus de dames even relax. In de avond heerlijk gegeten maar er is hier weinig leven in de brouwerij. Morgen maar eens kijken hoe het verder is.Read more

Huai Kap Tin, ห้วยกับทีน