United States
Hunters Point

Here you’ll find travel reports about Hunters Point. Discover travel destinations in the United States of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Dag 1 - "New York - New York..."

August 6 in the United States

"Start spreading the plastiek zakskes." Of hoe zong F. Sinatra het ook al weer? Ik weet alleszins dat dit wel de tekst was van E. Urkens toen ze eigenhandig er vandaag weer voor gezorgd heeft dat de Lidl leverancier van plastic diepvrieszakjes (a.k.a. kotszakjes) weer winst genoeg heeft voor een jaar toe te komen. De acht uur lange vlucht verliep nochtans erg vlot en zonder het nog eens terugzien van genuttigde ontbijtjes. Tot de laatste tien minuten...

Toch beet Eva goed door en hebben we ook de beruchte controle van de douane doorstaan. Deze was overigens totaal niet streng? Op een wippie, flippie en kotsie stonden we al op Amerikaanse bodem. Ook verliep het transport naar de stad met de trein en metro erg vlot.

Ons hotel heeft een cool uitzicht over Manhattan, ondanks dat het een stukje uit het centrum ligt.

Na een vlug powernapje, besloten we om via Brooklyn Bridge al wandelend naar het centrum te gaan. Een erg indrukwekkend zicht! We deden wat aan mensengapen in parkjes waar ze overal ook eekhoorns te zien waren. Uiteindelijk geraakten we verzeild in een lokale bar waar we via de happy hour twee whisky cocktails bestelden. Dit bleek niet de beste combinatie te zijn voor een nuchtere maag, dus kruipen we er al jetlaggend om 22 uur al in (ongeveer 04:00 in België).

Dag 2 - New York baby!

August 9 in the United States

Dag 2
    Eva had gisteren er een minder energierijk dagje opzitten, maar na een nacht van 11 uur en een heerlijk ontbijt van eitjes, spek, worstjes, verse bagels, getoast brood, cream cheese … konden we er allebei tegen voor een drukke dag in New York.

Gelukkig hebben we op onze vorige reizen al goed geleerd hoe je op een vlotte manier een metro moet nemen, want ook hier ligt alles te ver uit elkaar om te voet te bezoeken. En bezoeken hebben we gedaan: top of the rock uitzicht, Modern Museum of Art (MoMA), Central park, Metropolitan Museum of Art, Guggenheim museum, High Line park, Empire State Building en Times Square stonden op het programma.

Top of the rock is het uitzicht van op het Rockefeller Center, één van de hoogste wolkenkrabbende rakkers in de stad. Gelukkig kwamen we er vroeg aan en moesten we “slechts” éen uur aanschuiven. Het was wel echt de moeite, want je krijgt een mooi uitzicht over de skyline en Central Park. Vlakbij dit gebouw, hebben we het MoMA bezocht en kon Eva (en ik ook wel hoor) haar hart ophalen met de nodige toppers uit de kunst. We deden er zelfs even mee aan een virtual reality toer in een fictieve stand van een kunstenaar.

Dan gingen we de hitte trotseren in het gigantische, maar best kalme Central Park. Geen Ross, Joey of Phoebe tegengekomen, maar wel mieren. En dikke. Die graag een hapje Eva kuit en Jeroen rug hadden. Toch hebben we er even kunnen luieren en ontsnappen van de drukte van de stad.

Enkele mierenbeetjes vlees en deciliters zweet lichter, stonden we aan de poorten van het Metropolitan Museum of Art. We hadden dit bijna overgeslagen wegens tijdgebrek, maar gelukkig hebben we dit niet gedaan. Het is een gigantisch museum met een toffe variatie aan schilderijen, geschiedkundige voorwerpen, moderne installaties… Eva werd er op slag lyrisch over enkele Degat kunstwerken.

Alsof onze Degatjes er bijna nog niet waren afgewandeld, gingen we nadien naar het High Line park. Deze oude bovengrondse metro lijn hebben ze omgetoverd tot een wandelpad doorheen New York met veel groen, drinkgelegenheden, rust … Echt een leuke belevenis om zo rond de stad te wandelen.

Tijd om de energiereserves aan te vullen met enkele pizzapunten New Yorkse pizza. Inderdaad, enkele. Want na drie gigantische punten verdeeld over ons twee, hadden we meer dan genoeg. En toegegeven: het was enorm lekker. Veel beter dan Italiaanse pizza. De typische pizzaverkoper uit een film kregen we er gratis bij (alhoewel, een fooi geven is praktisch verplicht hier).
    Ondanks dat het al laat was, besloten we om toch nog even door te bijten en het Empire State Building te bezoeken. Dit bekend gebouw waar gigantische apen nogal eens graag opklimmen, was iets drukker dan het vorige dat we bezocht hadden. Wederom: het was het waard. Het was ondertussen donker, dus overal zag je de lichtjes van gebouwen, auto’s en, we hadden geluk, in de verte bliksemschichten en onweer.

Deze drukke dag hebben we ten slotte afgesloten op Times Square, het meest beroemde kruispunt ter wereld vol met neonreclames. Dit bleek een drukke verzamelplaats van de gekste mensen in New York te zijn. Voorbeeld: er liep een Lady Liberty rond die buiten wat Stars en Stripes body paint, niet veel anders aanhad en met nietsvermoedende, mannelijke toeristen op de foto wou gaan, waarschijnlijk om ze af te zetten. Gelukkig had Eva me er voor gewaarschuwd toen deze me aansprak, wat had er anders kunnen gebeuren? (Ik gok iets van een binnenstebuiten gekeerde ruggenwervelkolom voor Lady Liberty.)

Na een metrorit (de zoveelste van vandaag), kruipen we moe maar voldaan in onze bedjes.

Laatste verhaaltje: Eva vond de pizza zo goed blijkbaar, dat ze er ’s nachts nog over gedroomd heeft. “Lekkere pizza”, mompelde ze in haar slaap.

Hunters Point