United States
Laredo

Længste køredag😵‍💫

June 30, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 38 °C

Afsted kl. 7.45 og fremme 17.30 og næsten ingen pauser. Føj det var hårdt. Men nu er det heldigvis overstået. Dennis kørte os sikkert helevejen🙏🏻 De første 6 timer vil jeg så også sige at det var ret nemt, da der kun var os på vejen og måske Max 20 modkørende på 6 timer😳😳 det var ørken. De første 3 timer sad jeg troligt med min telefon for at tage billeder af nogle ørkendyr. Og vi spejdede begge ud i det åbne landskab og så intet - ikke før Chip (fra Chip og Chap) kom løbende og vi kørte ham over😱😱
      Som I kan se af billederne har det været mega kedeligt. Foruden at vi 2 gange blev tjekket at grænsepatrulje - vi slap nemt igennem. Den enegang skulle vi lige åbne de bagerste vinduer og næste gang skulle vi lige vise pas. 2. Gang var der store billeder af efterlyste mænd👀
      Vi kørte langs jernbanen i langtid og så kom der et laaannnggtt tog. Jeg filmede i 2 minutter mens vi kørte😳 I kan jo se video hvis I gider😜
      Det fineste gamle hotel - hvor vi boede på er værelse der før var er kontor. Vi tog en slapper på en lille time og så ud i byen😱 Det var en smuk by, men jeg tror vi var de eneste turister (og rige mennesker) Det var på ingen måde rart at gå rundt i🫣 Det er bare grænseby og alle skulle over grænsen hjem på weekend tror jeg. På gå ben med kufferter. Efter vi havde undersøgt på nette hvad der var omkring blev vi ikke klogere. Vi gik ind et dyrt sted og drak en øl og tænke os om. Fandt et udendørs sted lige ved vores hotel, hvor der var vagter/politi. Vi købte en burger og en øl i sikre omgivelser. Tag aldrig her til!

To the Beach

July 1, 2023 in the United States ⋅ 🌬 31 °C

Jeg glæde mig virkelig til morgenmad - fordi på hotellet var den fineste morgensmads restaurant hvor vi endelig skulle have breakfast Tacos🌮 (det er nemlig en ting😉) SÅ åbnede de først kl. 10🙄 Der var vi jo forlænget på farten🚗💨💨 men se billeder hvor fint det var.
      Ud af den skrækkelige by Laredo - men lige omkring et outlet center og et supermarked, det vat lige så grimt som alt det andet. Jeg fik mig dog lige en kjole mere og et par glimmersandaler😉
      Laaanngg kører dag igen 4,5 time fra ca. 11.30-16.00
      Vi kom frem og blev nok lidt skuffede i forhold til prisen😬 og at der er sygt mange mennesker (håber det er fordi det er weekend) Vi har booket 4 nætter. Det er det grimmeste hotel og det “billigste” Jeg vil sket ikke skrive om hvad det koster🫣 men det er fordi det er weekend👎🏻
      Vi løb ned til stranden -5 min. på gåben💪🏼 og hoppede i havet, det var skønt😃 gik en kort tur langs stranden. Der vat SÅ skønt ( og virkeligt varmt😉)
      Efterfølgende endte vi selvfølgelig på en bryggeri🍻 Som er vores nabo😬

Fredag d. 30.6.

June 30, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 38 °C

Vækkeuret var sat til 6.00. Det var ikke noget problem for et par uger siden, men noget har ændret sig.
      Vi havde besluttet at få overstået køreturen, og komme til kysten hurtigst muligt. Derfor tog vi et 10 timers langt stræk til Laredo på 740 km. De første 5 timer foregik nærmest alene på vejen. Nationalparken Big Bend og de efterfølgende ørkenområder bød ikke på trafik. I vores egen vognbane mødte vi ca en bil i timen! Dagens største drama var et stenslag i ruden, og en påkørsel af et lille pelsdyr i Big Bend. Den kunne sgu da lade være med at løbe ud på vejen. Klonk sagde det, da den blev kørt over, og klonk sagde det da den blev centrifugeret op i undervognen. På det tidspunkt havde vi siddet koncentreret og kigget efter eksotiske dyr i flere timer, og da der endelig kom et, kørte vi staklen over. De venlige park rangers ville ikke have været imponeret over bedriften. Men ellers så vi ikke nogle spændende dyr på vores vej.
      Hotellet i Laredo var enormt charmerende, og lignede en næsten kulisse fra Matador. En ældre dame fulgte os hele vejen op. Meget fin behandling.
      Vi gik dowtown og forventede fart på. Det var jo fredag aften i gamle Laredo. Byen var egentlig charmerende og hyggelig (efter US forhold), men var præget af en underlig stemning. Vi så kun latinoer, og de var næsten alle på vej hjem mod broen over Rio Grande. Alle dem folks som blev tilbage - var også latinoer. På baren hvor vi slog os ned talte de åbenlyst spansk. Er vi i det hele taget i Texas?
      Vi kunne ikke finde en ordenligt middelklasse restaurant, og måtte nøjes med at spise streetfood - men heldigvis under politiets overvågning.
      Laredo er desværre ikke den western-perle jeg havde forestillet mig. Laredo - Dont do it!

Laredo, لاريدو, Ларедо, لاریدو، تگزاس, לארדו, LRD, ラレド, 러레이도, Laredum, لریڈو, لاریڈو، ٹیکساس, 拉雷多