United States
Tropic Valley

Here you’ll find travel reports about Tropic Valley. Discover travel destinations in the United States of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Bryce Canyon

April 13, 2017 in the United States

Am Morgen sagten wir Tschüss zu unserem schönen Hotel in Page und machten uns auf den Weg zum Bryce Canyon. Nach 2 Stunden Autofahrt erreichten wir diesen und suchten uns einen Parkplatz um mal wieder Wandern zu gehen.

Vorher haben wir uns bereits eine kleine Runde herausgesucht, die wir aber mal spontan auf vielleicht 5 km verlängerten. Es schien wieder mal die Sonne, allerdings war es an manchen Stellen echt windig. Nach einer kurzen Pause in der Sonne entschieden wir uns noch einen anderen Aussichtspunkt zu besuchen. Allerdings stellte sich uns (allen anderen Amerikanern wahrscheinlich schon) die Frage nicht, ob wir diesen zu Fuß oder mit Auto ereichen wollen. Natürlich entschieden wir uns für unsere Beine und auch diese 4 km mit ziemlich steilen Passagen meisterten wir. Schließlich sind wir durch unsere Grand Canyon Tour einiges gewöhnt.

Letztendlich fuhren wir nach der Wanderung in unsere Unterkunft, welche sich im kleinen beschaulichen Ort Tropic befindet. Dies ist hier mit Abstand unsere niedlichste Unterkunft. Wir genossen nun noch die Sonne und haben abends in einem urigen Restaurant gegessen. Hier spielte eine Cowboy Country Musik und wir genossen die Atmosphäre.

Morgen geht es dann in den Zion NP und wir haben uns wieder eine Wanderung vorgenommen.

Dixie National Forest, Cedar Breaks

June 20, 2014 in the United States

Dirk vroeg om zoals gisteren ons ontbijt te gaan halen en op de kamer te verorberen, 't is toch teken dat hij zich niet goed voelt.
    Gelukkig nam ik nu wel een dienblad mee want gisteren was het zeer moeilijk met koffie, cornflakes en toast allemaal tegelijk.
    We vertrekken om half tien richting Tropic, zo dicht mogelijk in de zin van betaalbaar, omdat de afstand niet zo groot is rijden we terug via Cedar Breaks.
    Daar waren we vier dagen geleden weggewaaid, nu is het veel beter, we rijden eerst naar de overlook die we toen vluchtig gezien hadden en daarna naar het visitors center waar ik mijn Park Pass moest laten zien. We deden de Ramparts trail een hike van 2 mijl rond. D.w.z. heen en weer, het was bangelijk, spectaculair en adembenemend, dat laatste echt want hiken op een hoogte van 3300 m zijn we niet gewoon. En ik ben een beetje bang van smalle wegen op de rand vd bergen, een val van 1000ft is niet echt gezond. De temperatuur op deze hoogte is een aangename 24°.
    Daarna rijden we verder via scenic byway 14 naar US 89 richting Bryce Canyon ik weet niet wat die nog kan toevoegen aan de ervaring van Cedar Breaks.
    Rijdende op de US 89 waar je 65 mijl mag rijden word de snelheid blijkbaar niet echt gevolgd, men steekt regelmatig voorbij tegen hoge snelheid.
    25 km voor de Bryce Canyon begint het landschap al te veranderen, het lijkt wel of we zitten er midden in. De Red Canyon nodigt ons uit voor een wandelingetje, maar in de zon is het 38°, gelukkig wordt het wat bewolkt maar toch 28° is te warm voor ons. We stappen terug in en gaan een koffie drinken in het eerstvolgende stadje, daar bevelen we gezellig met mensen van Pennsylvania die nu hier in de buurt wonen, zij rijden gewoon rond om de velden te bekijken, de vrouw rijdt want haar man heeft deze winter een atackje gehad en mag niet meer rijden van haar.
    We rijden verder en gaan nog niet naar de Bryce Canyon dat is voor morgen, eigenlijk zijn we beiden moe maar willen we voor elkaar niet toegeven, denk ik. Om half vier checken we in bij America's best balie in Tropic, het eerst stadje voorbij de Bryce Canyon, 7 mijl verderop. Alles uit de wagen want het is voor twee nachten, en dan gaan we een pint drinken in het enige restaurant, waar we morgenvroeg ook gaan ontbijten. Je krijgt geen alcohol geserveerd als je niet eet, dus wordt het een appetizer, zoete uienringen in deeg, gelukkig kennen we die al van een eerdere keer en dan eindelijk een bier: cuttrouth pale Ale voor Dirk en black somthing voor mij. Dirk gaat verder het stadje in, 430 inwoners, en ik wandel terug naar de kamer waar ik even de ogen sluit.
    Een weldoende douche en pic nic met de rest van de kip en slaatjes van gisteren maakt ons terug in orde, de zon is verdwenen achter de wolken en de temperatuur is dragelijk. Nog wat TV zien en zo al doende in slaap vallen.

Bryce Canyon

June 21, 2014 in the United States

Ontbijt in Clark's restaurant, we kregen een kaart met 10 ontbijtonderdelen waarvan we er 4 konden kiezen.
    Koffie,spiegelei, bagel met philladelphia cremekaas en twee toasts met jam voor mij.
    Koffie, spiegelei op beide zijden gebakken, twee baconsneeden, toast met jam voor Dirk.
    Onze dienster vroeg of we Hebreeuws spraken, de Nedelandse/Duitse klanken waarschijnlijk.
    Zelf was ze van Moldavië en had een green card, die kun je alleen krijgen door in te schrijven in een loterij, als je deze wint mag je in Amerika wonen en werken, het is één uit tienduizend of zo dat je die wint!
    Zij verzorgde ons goed en bleef af en toe een praatje maken in dat Moldavisch Engels van haar, ik liet voor de eerste keer een dollar achter na 't ontbijt.
    We willen zo vroeg mogelijk naar Brice Canyon omdat het tegen vier uur te warm wordt om te functioneren. Dus vertrekken we direct na het ontbijt. Het is bewolkt maar een aangename 22°. We rijden eerst 11 mijl tot Brice village en dan de hele 18 mijl tot het einde van het Park, er wordt aangeraden om de vieuwpoints te doen op de terugweg omdat ze allemaal aan de oostkant liggen, dus als je ze van in het begin wil zien moet je steeds de baan oversteken.
    Aan Rainbow & Yovimpa Point zie we voor het eerst de Brice Canyon in al zijn glorie. BAM, nu weet ik waarom de Brice Canyon wereldberoemd is en Cedar Breaks en Red Canyon niet!
    Het is kolossaal en dan zien we maar 1/18e ervan hier op dit vieuwpoint.
    We maken een hike: the Bristlecone loop trail, 1,6 km, een pad door een bos van Spruce dennen, dat gaat tot de klippen en uitgebreide zichten, er zijn ook enkele Bristlecone sparren die je herkent aan een speciale opzet van beginnende kegels met rode basis. Ik heb er 3 gezien maar ik ben ook geen specialist.
    Vanaf dit punt deden we alle vieuws:
    Black Birch Canyon -> peregrin falcon
    Ponderosa Canyon -> bedelende kraai
    Agua Canyon -> bikers van Canada
    Natural Bridge -> banaan etende kraai
    Fairvieuw Point -> Indian Paint Bruch
    Piracy Point -> leguaantje
    Stamp Canyon -> Pronghorn antilopes
    Sunset Point -> getatoeëerde hiker
    Hier deden we onze belangrijkste hike waar ik al van in het begin van de reis naar uitkeek.
    Navajo Loop, 2,2 km, met een hoogteverschil van 168 m. Helemaal naar de bodem van de Canyon, je ziet de hoodoos met de Wall street high hoodoos, twee natuurlijke bruggen, de haler van Thor, een bekende rots hier, de drie zusters het is een vrij korte maar heel steile wandeling. We deden er 1,40' over. Gelukkig was het vrij bewolkt zodat de warmte niet te hoog was.
    Toen we terug kwamen was de Lodge niet ver weg en gingen we een hap eten. We kozen voor het restaurant van de lodge en alhoewel ze 8 á 10 $ vroegen voor een glas wijn konden we toch Utah made bier kopen voor 5,75 per glas, 'T zijn wel boerkes glazen.
    Dirk nam een soepje, allebei een burger Dirk,met agnus beef en ik met canadien salmon, en ik nam nog een pecan ijsje, zeg maar ijs, 5 bollen!
    Voldaan wandelden we nog even door de gift shop en kochten nog wat leuke dingen voor thuis. Omdat er aan Fairyland Point ook nog purperen rotsen zijn wilden we daar ook een kijkje nemen maar de weg was afgesloten, waarschijnlijk werken.
    Dan maar ineens terug naar Bryce village waar we 14j geleden ook gestopt waren, her is hard veranderd, maar enkele punten herkenden we wel, de watermolen, de Rick's die je kan kopen om te breken, ik denk dat we er toen zelfs voor Stefaan gekocht hadden. Ik kocht daar een silly chicken, die bij ons min 25 € kosten, voor 8,63 $.
    Centen op, warmte stijgt naar 27° dus in één trek naar ons motel waar we in de lommerte wat luieren tot het minder warm is.
    Vandaag hoorde ik een ranger het verschil uitleggen tussen een Nat'l Park en een Nat'l Monument. Een Park wordt zo benoemd na een wet goedgekeurd door het Nationaal gouvernement, een Monument wordt zo benoemd door een President, er zijn dikwijls nog private eigenaars die er land hebben en als zij verkopen kan het gouvernement dit land kopen, pas als het allemaal publiek eigendom is kan het een Park worden.
    Een Monument kan ook herroepen worden door een volgende president, maar dat is nog nooit gebeurd.
    Rond 8 u is het wat afgekoeld en gaan we een wandeling maken door Main Street, 150 m verder. We kopen ons een large Budweiser, de kleintjes komen alleen in Sixpack, en gaan wat UNO spelen na het verorberen van het laatste stuk kip, die nu wel stillaan ons oren uitkomt.
    Ze woog wel 1.380 Gr. Zagen we nu op de verpakking! Tegen tien uur naar bed!

Route 12, Utah

May 13 in the United States

We left Moab at 8am today to head west into Utah. We picked up route 12, an amazing road going through all different scenery from mountain roads to dessert. We spent the night at a town called Tropic, Utah. We had dinner in the on-site cowboy themed restaurant, best burgers we've had so far.

Tropic Valley