Amsterdam 2033

Citytrippen met Jet retteketet Read more
  • 2kilometers

Amsterdam- Flemming

September 18, 2023 in the Netherlands ⋅ 🌧 23 °C

IK GA JOU VERTELLEN DAT HET ANDERS KAN KOM MET ME MEEEE NAAR HARTJE AMSTERDAM WE ZOEKEN EEN SUITE AAN DE OVERKANT VANAVOND IS VAN JOUUUUUUU
    IK GA JOU VERTELLEN DAT HET ANDERS MOET…

Ja doe nu allemaal maar eens een gokje waar ik nu weer zit.

Maar deze keer meeet: JULIETTE 🎉🎉🎉
    Welkom Juliette op de Penguïn.

Om in de stad van de hoge huizen en wiet te geraken, moesten we eerste de flixbus nemen. (Heel gedoe aangezien de treinen niet reden naar centraal). Dan eenmaal aangekomen konden we inchecken en de stad voor het eerst bezichtigen.
    Eerste indruk: heeeel veel mooie hoge huizen, maar heeeeel druk. Ik hoor hier bijna geen enkele Nederlander.
    Vandaag zagen we al dingen zoals de bloemenmarkt, het Rembrandtplein (waar we ook een consumptie hebben geconsumeerd) en de mooiste rok van heel de wereld.

Na even batterijen op te laden in het hostel (zowel fysiek als mentale batterijen). Zijn we lekker gaan eten en daarna de hype rond de red light district opgezocht. We vonden geen mannen dus vonden er helemaal niks aan. Saaaai 👎🏼

En we sloten de avond in rust af met een verse munthee. Njommie njommie

Rembrandt

September 19, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 18 °C

Hey dreiries

Nieuwe dag, nieuwe penguin. Welkom.
    Dag fris begonnen met genoeg slaap. Woepwoep. Dan hebben we lekker gebruncht en daarna op verkenning in de stad. Hiervoor hadden we onze mooie eigen route uitgestippeld langs dingen die we wilden doen. Maar die route bracht ons ook langs veel andere leuke dingen, zoals de kerk waar Rembrandt in is begraven! Heel graaf. Dan hebben we geschuild voor de regen in de rituals en dus ook noodgedwongen iets moeten kopen.

Hierna volgende nog begijenenjof, stadsarchief en Rembrandt huis. Eig stond deze dag wel wa in teken van Rembrandt.

Rembrandt we love youuuu 🫶🏻

Dan goe gegeten en met twee flesjes in de zak aan de avond begonnen. Het uitgaan vond plaats aaaaan…. Het Rembrandtplein natuurlijk. We hebben weer veel nieuwe vrienden gemaakt. Zie Jet!! Het is echht ni zo moeilijk en je moet er geen schrik van hebben, JIJ KAN HET OOK. #trots

Xx

Ps. Zie je die bril op het filmpje, die prachtige Minecraft bril? Ja die, die hebben we buitgemaakt.

25.000 stappendag

September 20, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 20 °C

🎶De ochtendstond heeeeft goud in de mooond🎶

Alleen was de ochtend voor ons wel een beetje de middag. 💤Dag begonnen met lekker broodje salami en een iced coffe die ik (weeral) op de grond heb laten vallen.🙁 Even sip momentje😿
    Maar daarna al snel terug opgefleurd 😁door de prachtige stad Amsterdam met haar mooie mooie huisjes. 🏠We hebben vooral vandaag wa rondgeslenterd en minstens 3 snoepwinkels bezocht, 🍭ni omda we iets wilde kopen, 💸ma omda ze er toch o-zo mooi uitzagen. 😍
    Na veel wandelen 🥾hebben we ons gedeplaceerd aan de kant van het water 🌊met een aperitiefje en daarna een frietjes van zogezegd “de beste frituur” hier. 🍟

De zonsondergang was ook geweldig, stad stond precies in brand. 🌅

Om de laatste avond te vieren zijn we nog een theetje ☕️gaan drinken met een red-velvet taart. 🍰Ook de terugtocht was red want we moesten terug via de redlight district. 🚨Ben daarna dan ook maar eventjes voor een raam gaan staan om deze reis terug te kunne betalen. 😌NEEEE MOPJE MAMA, ben een bescheiden dame. ⚠️⚠️⚠️

We hebben de laatste avond wel in stijl afgesloten met een tekensessie. ✏️

Nou slaapwel he 🛌

Toedeloei

September 21, 2023 in the Netherlands ⋅ 🌧 15 °C

Hoi schattepoezekes

Amai. Tis al weer de laatste.
    Vandaag hebben we dus gwn onze valiezen gepakt en gezakt en nog een laatste overheerlijke ontbijtje gaan eten. Toen begon het nog harder te regenen en was het duidelijk dat het tijd was om terug naar huis te vertrekken. Dus so we did.

Maar om eerlijk te zijn, het weer hier is ni veel beter helaas.

Toch had ik een fantastische tijd in Amsterdam. Dankjewel Jettiee 🫶🏻