Satellite
Show on map
  • Day 6

    Puerto de Mogán-Dag6

    May 10, 2019 in Spain ⋅ 🌬 23 °C

    Goedenavond iedereen die m’n blog nog volgt. Nog even en dan is de pret voorbij, maar het is nog even! Dus we genieten er nog van.

    Vanmorgen stond de wekker op 7:45 en wilde ik totaal niet opstaan! Ik had het helemaal niet laat gemaakt gisteravond, ik heb namelijk alleen nog maar een strandwandeling gemaakt voordat ik besloot weer terug te gaan. Maar ik wilde perse naar Puerto de Mogán toe, omdat er vandaag een markt zou staan. Volgens mijn ouders was de markt heel groot en moest ik erheen zijn geweest, dus zo gezegd zo gedaan.
    Ook hadden m’n ouders me aangeraden om de directe bus te nemen, waardoor we niet langs de kust reden, maar door de bergen (ja, letterlijk dóór de bergen). Dit was heel mooi om te zien. We reden van tunnel naar tunnel en tussendoor zag je hoe groot de bergen allemaal waren en af en toe een klein dorpje aan het water. Dit was dus zeker de moeite waard.

    Aangekomen op de markt besloot ik lekker rond te lopen. Het weer was heerlijk, het was immers nog maar 10 uur ‘s ochtends dus het was nog niet zo broeierig. Ik heb het lange gedeelte van de markt twee keer belopen, omdat ik tijd zat had😋. Daarna besloot ik om op zoek te gaan naar mijn favoriete cafe; Marina. Mede omdat ik héél nodig moest plassen😂 Maar goed, ik heb gelukkig een plekje kunnen bemachtigen want het was enorm druk! Ik had net geluk dat er één tafeltje vrij was. Ik heb dus heerlijk (en uitgebreid) geluncht. Ook kon mijn favoriete drankje niet ontbreken, de Frappilattie😁, zoals m’n vader ze noemt.

    Eenmaal uitgegeten besloot ik nog effies rond te lopen. Op deze plek huurden we altijd waterfietsen waarmee we een uur lang op het water konden dobberen. Dat had ik heel graag weer willen doen, maar alleen op zee in een dobber bootje vond ik toch net iets te eng🤭

    Op de weg terug naar de bushalte waren er mannen bezig met capoeira dansen. Vroeger vond ik dit ook al supertof. Toen ik echter langsliep werd ik tegengehouden door een van de mannen, waardoor ik al zo’n gedachte had van; oh nee🙃 Ze dollen altijd met de voorbijgangers en ik was het slachtoffer. Het duurde gelukkig niet heel lang. Nadat hij mij een kus op m’n wang wilde geven wist ik weg te glippen🥴

    De bus terug was druk. Zo druk dat ik moest wachten op de volgende bus omdat de eerste bus vol was. Zelfs de bus waar ik uiteindelijk in kon komen, zat zo vol dat die bus ook weer mensen moest achterlaten. Ik was dus blij dat ik een plekje had.
    De terugreis was weer net zo mooi als de heenreis, en voordat ik het wist stond ik alweer bij de bushalte terug in Playa Del Ingles.

    Ik zou voor mijn ouders een slof sigaretten meenemen, omdat dit simpelweg heel goedkoop is hier. Dit was de eerste keer dat ik sigaretten zou gaan kopen en ik vond het wel heel grappig dat het er gelijk 200 in een doos waren! Dus dat wilde ik even delen🤣

    De rest van de middag ben ik in m’n kamer gebleven, omdat ik alweer een beetje was verbrand op m’n schouders. Ook besloot ik om nog een beetje te leren voor mijn muziektentamens.
    Na lang denken heb ik besloten om mijn laatste avondmaal te gaan hebben bij restaurant El Toro😍 het restaurant met de beste biefstukken. Daar ga ik me dus zometeen voor klaarmaken. Ook wil ik daarna m’n avond gezellig afsluiten in Ricky’s Cabaret bar, dus dat gaan we ook doen.

    En dan is het morgen alweer tijd om afscheid te nemen van alles! Om 12 uur moet ik ingepakt en al uitgecheckt zijn en heb ik nog drie uurtjes voordat de bus me komt ophalen om weer naar het vliegveld te gaan. Maar dat is morgen pas. Voor nu ga ik nog lekker genieten in Yumbo🥳
    Read more