Satellite
Show on map
  • Day 14

    Dag 16: Wellington

    November 25, 2022 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

    In de loop der jaren heb ik mijzelf aangeleerd niet meer wakker te worden van stapelbedgenoten die wat schuifelen in de kamer, maar de Croissant boven mij vond het een goed idee om zijn oma te bellen om 07.30. Ik gromde naar boven dat het echt te vroeg was om te bellen maar dat remde hem niet om te praten over televisieprogramma's.
    Het zelfmedelijden was groot maar het was van korte duur want de zon scheen fel op mijn bolletje.
    Ik sleepte mijn ereader mee om plofte neer op het strand. Wellington is een lief kustplaatsje als het zonnig is, waar het water ijskoud is, en de mensen relatief knap (het zijn allemaal geen beauties hier).
    Om 12.00 appte Anita dat zij ook eindelijk ontwaakt was en keerde ik terug naar het hostel om haar op te halen

    We brachten een bezoek aan Zealandia, een reservaat waar veel vogelpopulaties kunnen groeien zonder de bedreigingen van de exoten (ratten, hermelijnen, etc.). Veel vogelsoorten zijn door Zealandia weer in populatie gegroeid en kunnen ook wegvliegen naar andere gebieden. Super tof dat dit project is opgezet.
    Wij hadden enorm geluk want wij hebben zeldzame papegaaien gespot, Hihi's en andere lokale vogels. Een medewerkster van Zealandia zag dat wij echt probeerden dieren te spotten en wij kregen een gratis tour waarbij zij ons allerlei verborgen plekjes liet zien waar de vogels veelal voeden en baden.
    Tot mijn walging zagen we helaas ook een leguaan die aan ons voorbij rende. Anita kon mij niet lang tillen dus ik moest snel van haar rug en weer zelf lopen.

    Het is zo heerlijk aan Nieuw Zeeland dat je in de natuur kan zijn, zorgeloos over rondkruipende slangen of gevaarlijke dieren. Dat maakt mij heel blij!

    Ik moest in de namiddag nog op zoek naar een cadeau voor de mensen bij wie ik de volgende dag ging lunchen dus besteedde ik die tijd in gift shops alleen.

    Ik heb de stad wel uitgespeeld. Daarom heb ik tijd om te lezen, iets dat ik in Nederland nooit doe. Ik lees alleen een niet al te vrolijk boek, over hoe je de dood moet accepteren. Om 20.00 werd ik er wel zeer zwaarmoedig van dus ging ik in de keuken biertjes drinken met de Duitsers en Anita.

    Ik nam deze jonkies voor het eerst mee naar een dragshow. Ze keken hun ogen uit naar alle mooi opgemaakte dames, heren en personen er tussen in
    Het nachtleven hier is niet geweldig door alle rapmuziek waar echt niet op te dansen is maar ik liet mij toch weer overhalen

    Maar 01.00 was laat genoeg...
    Read more